Sanguinamentu dopu o durante u rapportu sessuale: 6 cause è chì fà
Cuntenutu
- 1. Rumpitura di l'imen
- 2. Secchezza vaginale
- 3. Rilazione intima intensa
- 4. Infezzione vaginale
- 5. Polipu vaginale
- 6. Cancer in u vaginu
Sanguinamentu dopu o durante i rapporti sessuali hè relativamente cumunu, specialmente in donne chì anu avutu stu tipu di cuntattu per a prima volta, per via di a rottura di l'imen. Tuttavia, questu disagiu pò ancu nasce durante a menopausa, per esempiu, à causa di l'iniziu di a secchezza vaginale.
Tuttavia, in altre donne, i sanguinamenti ponu esse un segnu di un prublema più seriu, cume infezioni, malatie di trasmissione sessuale, polipi o ancu cancru di l'utru.
Cusì, ogni volta chì u sanguinamentu si faci senza ragione apparente o hè assai frequente, hè cunsigliatu di cunsultà u ginecologu per identificà a causa curretta è inizià u trattamentu u più adattu. Sapete ancu ciò chì pò causà dolore durante i rapporti sessuali.
1. Rumpitura di l'imen
A perturbazione di l'imene accade di solitu in a prima relazione intima di a zitella, tuttavia, ci sò casi induve questa interruzzione pò accade dopu. L'imene hè una membrana fina chì copre l'entrata di u vaginu è aiuta à prevene infezioni durante a zitiddina, tuttavia, sta membrana hè generalmente rotta da a penetrazione di u pene durante u primu rapportu sessuale, causendu sanguinamenti.
Ci sò ragazze chì anu un imene flessibile, o cumpiacente, è chì ùn rompe micca in a prima relazione, è ponu esse mantenuti per parechji mesi. In quessi casi, hè normale chì u sanguinamentu apparisca solu quandu si face a lacrima. Amparate di più nantu à l'imen conforme.
Cosa da fà: in a maiò parte di i casi u sanguinamentu causatu da a rumpitura di l'imen hè relativamente chjucu è finisce per sparì dopu qualchì minutu. Dunque, hè cunsigliatu solu chì a donna lavi cù cura l'area per evità l'infezzione. Tuttavia, se u sanguinamentu hè assai pesante, duvete andà à l'uspidale o cunsultà u ginecologu.
2. Secchezza vaginale
Questu hè un prublema relativamente cumunu chì hè più prevalente in e donne dopu à a menopausa, ma pò accade à ogni età, soprattuttu quandu si prende un tipu di trattamentu ormonale. In questi casi, a donna ùn produce micca currettamente u lubrificante naturale è, dunque, durante a relazione intima hè pussibule chì u pene possa causà piccule ferite chì finiscinu da sanguinà è causanu dolore.
Cosa da fà: Un modu per alleviare u disagiu causatu da a secchezza vaginale hè di aduprà lubrificanti à base d'acqua, chì ponu esse acquistati in farmacia. Inoltre, hè impurtante cunsultà u vostru ginecologu per valutà se a terapia ormonale hè pussibule per pruvà à curà u prublema. Un'altra opzione hè di aduprà rimedii naturali chì aiutanu à aumentà a lubrificazione vaginale. Vede alcuni esempi di rimedii naturali per a secchezza vaginale.
3. Rilazione intima intensa
L'area genitale hè una zona assai sensibile di u corpu, dunque pò subitu subitu un traumu minore, soprattuttu se a donna hà una relazione intima assai intensa. Tuttavia, u sanguinamentu deve esse chjucu è hè pussibule chì pudete sente qualchì dolore o fastidiu dopu à u rapportu sessuale.
Cosa da fà: di solitu hè cunsigliatu solu di mantene a zona intima pulita, soprattuttu se site in menstruazione. Tuttavia, se u dolore hè assai severu o u sanguinamentu hè lentu à calà, pudete avè bisognu di cunsultà u vostru ginecologu.
4. Infezzione vaginale
Diversi tippi d'infezioni in a vagina, cum'è cervicite o qualchì malattia di trasmissione sessuale, causanu infiammazione di i muri di a vagina. Quandu accade, ci hè un risicu assai elevatu di ferite chjuche durante i rapporti sessuali, dendu à u sangu.
Tuttavia, hè ancu assai pussibule chì, se u sanguinamentu sia causatu da un'infezzione, ci sianu altri sintomi cum'è brusgiata in a zona vaginale, prurite, cattivu odore è uscita biancastru, giallasciu o verdugliu. Eccu cumu identificà una infezzjoni vaginale.
Cosa da fà: ogni volta chì ci hè un suspettu d'infezzione in a vagina, hè assai impurtante di cunsultà u ginecologu per fà testi è identificà u tippu d'infezzione. A maiò parte di e infezioni ponu esse trattate cù l'antibioticu ghjustu è, dunque, hè assai impurtante avè una guida di u duttore.
5. Polipu vaginale
I polipi vaginali sò piccule crescita benigne chì ponu apparisce nantu à u muru di a vagina è chì, per via di cuntattu è attritu cù u pene durante u cuntattu intimu, ponu finisce per sanguinà.
Cosa da fà: se u sanguinamentu hè recurrente, un ginecologu pò esse cunsultatu per valutà a pussibilità di rimuovere i polipi per mezu di una chirurgia minore.
6. Cancer in u vaginu
Ancu se hè una situazione più rara, a presenza di cancheru in a vagina pò ancu causà sanguinamentu durante o dopu u cuntattu intimu. Stu tipu di cancheru hè più cumunu dopu à l'età di 50 anni o in donne cù cumpurtamenti risicati, cum'è avè parechji partenarii o avè relazioni senza prutezzione.
Altri sintomi ponu include una scarica odorante, un dolore pelvicu constante, sanguinamentu fora di u periodu mestruale, o dolore quandu urina. Vede altri segni chì ponu aiutà à identificà u cancheru vaginale.
Cosa da fà: ogni volta chì ci hè un suspettu di cancheru hè assai impurtante d'andà à u ginecologu u più prestu pussibule per fà testi, cum'è u test di pap, è cunfirmà a presenza di cellule tumorali, cuminciendu u trattamentu u più prestu pussibule, per ottene megliu risultati.