8 Dumande più cumune di morbillo
![VACCINI ed AUTISMO: la (scomoda) verità - Spiegazione](https://i.ytimg.com/vi/E9XyZb8-upQ/hqdefault.jpg)
Cuntenutu
- 1. Quale deve piglià u vaccinu?
- 2. Chì sò i sintomi principali?
- 3. Pruduce u morbellu?
- 4. Chì hè u trattamentu raccomandatu?
- 5. Chì hè u virus chì provoca u morbillo?
- 6. Cumu si face a trasmissione?
- 7. Cumu prevene u morbellu?
- 8. Chì sò e cumplicazione di u morbillo?
U morbillo hè una malattia altamente contagiosa chì evolve cù segni è sintomi cum'è frebba, tosse persistente, nasu chì cola, cungiuntivite, piccule macchie rosse chì cumincianu vicinu à u cuoio capillare è poi discendenu, sparghjendusi in tuttu u corpu.
U trattamentu di u morbillo hè fattu per alleviare i sintomi perchè sta malattia hè causata da un virus è cusì u corpu si pò sbarrazzallu da sè, senza a necessità di antibiotici.
U vaccinu contra u russuolu hè u megliu modu per prevene e malatie è face parte di u prugramma basicu di vaccinazione zitellina. Stu vaccinu hè assai efficace ma postu chì u virus pò mutà, certe volte ancu e persone vaccinate ponu esse infettate da u morbillo anni dopu.
![](https://a.svetzdravlja.org/healths/8-dvidas-mais-comuns-sobre-o-sarampo.webp)
![](https://a.svetzdravlja.org/healths/8-dvidas-mais-comuns-sobre-o-sarampo-1.webp)
1. Quale deve piglià u vaccinu?
U vaccinu contr'à u morbillo hè generalmente datu gratuitamente à 12 mesi di età, cù un rinfrescante trà 15 è 24 mesi. In u casu di u vaccinu tetravirale, a dose hè di solitu unica è deve esse applicata trà 12 mesi è 5 anni.
Ci hè 2 modi principali per uttene u vaccinu contra u morbillo, u vaccinu esclusivu o u vaccinu cumbinatu:
- Vaccinu triple-virale: contr'à u morbellu, a parotite è a rosolia;
- Vaccinu Tetravirale: chì prutege ancu da a varicella.
Chiunque pò esse vaccinatu, puru chì ùn abbia ancu avutu u vaccinu, ma u vaccinu contr'à u morbillo pò ancu esse amministratu à e persone chì sò esposte à u virus, cum'è u casu quandu i genitori ùn sò micca stati vaccinati è anu un zitellu cù u morbillo. Ma, in questu casu, per ch'ella abbia un effettu, a persona deve esse vaccinata finu à 3 ghjorni dopu chì i sintomi di a persona cù a quale avia avutu u cuntattu apparsu.
2. Chì sò i sintomi principali?
I sintomi più cumuni di u morbillo includenu:
- Patchi rossi nantu à a pelle chì apparsu prima nantu à a faccia è poi si sparghjenu versu i pedi;
- Macchi bianchi arrotondati à l'internu di a guancia;
- Febbra alta, sopra i 38,5ºC;
- Tosse cù flema;
- Conjunctivitis;
- Ipersensibilità à a luce;
- Curru nasu;
- Pèrdita di l'appetite;
- Pò esse mal di testa, dolore addominale, vomitu, diarrea è dolore in i musculi.
- U morbellu ùn prurice, cum'è in altre malatie cum'è a varicella è a rubèola.
Fate u nostru test in ligna è scopre se puderia esse u morbillo.
A diagnosi di morbillo pò esse fatta osservendu i so segni è sintomi, in particulare in i lochi i più colpiti da a malattia, o in casu di epidemia, ma pò esse necessariu avè un test di sangue chì mostri a presenza di virus è anticorpi di morbillo., quandu site in un locu chì hè raramente affettatu da a malatia.
Altre malatie chì ponu causà sintomi simuli è dunque ponu esse cunfunditi cù u morbillo sò a rosolia, a roseola, a scarlatina, a malattia di Kawasaki, a mononucleosi infettiva, a febbre maculata di i Muntagni Rucciosi, l'infezione enterovirus o adenovirus è a sensibilità à a droga (allergie).
3. Pruduce u morbellu?
A cuntrariu di altre malatie cum'è a varicella o a rosella, e macchie di morbillo ùn pruriscenu micca a pelle.
![](https://a.svetzdravlja.org/healths/8-dvidas-mais-comuns-sobre-o-sarampo-2.webp)
4. Chì hè u trattamentu raccomandatu?
U trattamentu di u morbillo si compone di una diminuzione di i sintomi attraversu u riposu, una idratazione adatta è l'usu di droghe per calà a frebba. Inoltre, l'Organizazione Mondiale di a Salute (OMS) ricumanda ancu supplementazione di vitamina A per tutti i zitelli diagnosticati di morbillo.
Di solitu a persona cun u morbillo si ripiglia cumpletamente, ghjunghjendu à una cura in circa 10 ghjorni dopu à l'iniziu di i sintomi. Ma l'usu di l'antibiotici pò esse indicatu quandu ci sò evidenze di infezioni batteriche associate, se a persona hà ancu infezioni di l'uce o pneumonia, perchè sò cumplicazioni cumuni di u morbillo.
Vede più nantu à l'opzioni dispunibili per u trattamentu di u Morbillo.
5. Chì hè u virus chì provoca u morbillo?
U russettu hè da un virus di famiglia Morbillivirus, chì pò cresce è multiplicassi in e mucose di u nasu è di a gola di un adultu o di un zitellu infettu. In questu modu, stu virus si trasmette facilmente in piccule goccioline rilasciate quandu tossu, parlendu o starnutisce.
Nantu à e superfici, u virus pò rimanà attivu finu à 2 ore, allora duvete disinfettà accuratamente tutte e superfici in e camere induve hè stata una persona cù u morbillo.
6. Cumu si face a trasmissione?
U cuntagiu di u morbellu si face soprattuttu per via di l'aria, quandu una persona infetta tossisce o starnutisce è un'altra persona chì hè vicina è inala queste secrezioni. Durante i 4 ghjorni chì precedenu e macchie nantu à a pelle finu à a so completa scumparsa, u paziente hè infettivu, perchè hè quandu e secrezioni sò assai attive è a persona ùn prende micca tutte e cure necessarie per ùn infettà micca l'altri.
![](https://a.svetzdravlja.org/healths/8-dvidas-mais-comuns-sobre-o-sarampo-3.webp)
7. Cumu prevene u morbellu?
U megliu modu per prevene u morbillo hè di vaccinà contr'à a malatia, tuttavia, ci sò alcune precauzioni semplici chì ponu ancu aiutà, cume:
- Lavate e mani à spessu, soprattuttu dopu à esse in cuntattu cù i malati;
- Evite di tuccà l'ochji, u nasu o a bocca, se e vostre mani ùn sò micca pulite;
- Evite esse in posti chjusi cù assai persone;
- Ùn avè micca un cuntattu assai direttu cù i malati, cum'è basgià, abbraccià o sparte i cultelli.
Isulà u paziente hè un altru modu efficace per prevene a diffusione di a malatia, ancu se solu a vaccinazione hè veramente efficace. Dunque, se una persona hè diagnosticata cun u morbillo, tutti quelli chì anu un cuntattu strettu cun elli, cum'è genitori è fratelli, devenu esse vaccinati, s'elli ùn sò ancu stati, è u paziente deve esse in casa, riposu, senza andà à a scola o travagliu, per ùn cuntaminà l'altri.
Amparate nantu à altri modi per pruteggervi da u morbillo.
8. Chì sò e cumplicazione di u morbillo?
In a maggior parte di i casi, u morbillo sparisce senza causà alcun tippu di sequelae in a persona, tuttavia, in e persone cun un sistema immunitariu indebolitu, alcune complicazioni ponu sorgere, cume:
- Ostruzione di e vie aeree;
- Puntura;
- Encefalite;
- Infezzione di l'arechja;
- Cecceccu;
- Diarrea severa chì porta à a disidratazione.
Inoltre, se u morbellu nasce in a donna incinta, ci hè ancu un risicu elevatu di soffre una nascita prematura o d'avè un aborto spontaneu. Capite megliu cumu u morbillo affetta a gravidanza.
Sì avete qualchì dubbitu, fighjate u video seguente, in u quale u nostru biomedicu spiega tuttu di u Morbillo:
Alcune situazioni in cui a persona pò avè un sistema immunitariu carente, chì u so corpu ùn pò difende da u virus di u morbillo, include persone trattate per u cancheru o u SIDA, zitelli chì sò nati cù u virus HIV, persone chì anu ricevutu un trapianto d'organu o chì sò in un statu di malnutrizione.