Partitura cesariana: passu à passu è quandu hè indicatu
Cuntenutu
A cesariana hè un tipu di consegna chì cunsiste à fà un tagliu in a regione addominale, sottu anestesia applicata à a spina dentru di a donna, per caccià u zitellu. Stu tipu di consegna pò esse pianificatu da u duttore, cun a donna, o pò esse indicatu quandu ci hè una contraindicazione per a consegna normale, è pò esse effettuatu prima o dopu l'iniziu di u travagliu.
U più cumunu hè chì a cesariana sia prevista prima chì e cuntrazzioni apparsinu, essendu più còmuda per a donna. Tuttavia, pò ancu esse effettuatu dopu chì e cuntrazioni anu cuminciatu è u bere mostra segni chjari chì site prontu à esse natu.
Cesariana passu à passu
U primu passu in una cesariana hè l'anestesia chì hè data à a spina di a donna incinta, è a donna deve esse seduta per l'amministrazione di l'anestesia. Dopu, un cateteru hè piazzatu in u spaziu epidurale per facilità l'amministrazione di medicazione è un tubu hè piazzatu per cuntene l'urina.
Dopu à l'iniziu di l'effettu d'anestesia, u duttore farà un tagliu largu circa 10 à 12 cm in a regione addominale, vicinu à a "linea bikini", è taglierà ancu più 6 strati di tessutu finu à ghjunghje à u zitellu. Dopu u zitellu hè cacciatu.
Quandu u zitellu hè cacciatu da u ventre, u pediatra neonatologu deve valutà se u zitellu respira currettamente è poi l'infermiera pò dighjà mustrà u zitellu à a mamma, mentre u duttore rimuove ancu a placenta. U zitellu serà pulitu, pisatu è misuratu currettamente è solu dopu pò esse datu à a mamma per allattà.
A parte finale di a cirurgia hè a chjusura di u tagliu. À questu puntu u duttore cucerà tutti i strati di tissutu tagliatu per a consegna, chì pò piglià una media di 30 minuti.
Hè nurmale chì dopu à una cesariana si formi una cicatrice, tuttavia dopu avè cacciatu i punti è riduttu u gonfiore in a regione, a donna pò ricorre à massaggi è creme chì devenu esse applicate in u locu, chì permette di fà u cicculata più uniforme. Vede cumu si cura di a cicatrisu cesarianu.
Quandu a sezionaria hè indicata
L'indicazione principale per a cesareana hè u desideriu di a mamma di sceglie stu metudu di nascita per u zitellu, chì deve esse pianificatu dopu à a 40esima settimana, ma alcune altre situazioni chì mostranu a necessità di fà una cesarea sò:
- Malattia materna chì impedisce a consegna normale, cume HIV positiu è elevatu, herpes genitale attivu, cancru, malatie gravi di core o di pulmone;
- Malatie in u zitellu chì rendenu impussibule a consegna normale, cum'è mielomeningocele, idrocefalu, macrocefalia, core o fegatu fora di u corpu;
- In casu di placenta previa o accreta, staccamentu di a placenta, zitellu troppu chjucu per l'età gestazionale, malatie cardiache;
- Quandu a donna hà avutu più di 2 sezioni, hà cacciatu una parte di l'utru, hà bisognu di ricustruzzione uterina chì implica tuttu l'endometriu, rumpitura di l'utru in un tempu precedente;
- Quandu u criaturu ùn si gira è si face cruci in u senu di a donna;
- In casu di gravidanza di gimelli o più zitelli;
- Quandu u travagliu nurmale hè parcheghjatu, essendu prolungatu è senza dilatazione cumpleta.
In questi casi, ancu se i genitori volenu una consegna normale, a cesarea hè l'opzione più sicura, essendu raccomandata da i medici.