Cosa hè a sarcoidosi, i sintomi è cumu hè u trattamentu
Cuntenutu
- Sintomi di sarcoidosi
- 1. Sarcoidosi pulmonaria
- 2. Sarcoidosi di a pelle
- 3. Sarcoidosi oculare
- 4. Sarcoidosi cardiaca
- Cumu hè fattu u diagnosticu
- Cumu trattà
A sarcoidosi hè una malattia infiammatoria, di causa scunnisciuta, caratterizata da infiammazione in varie parti di u corpu, cum'è pulmoni, fegatu, pelle è ochji, in più di a furmazione di l'acqua, dendu à stanchezza eccessiva, febbre o perdita di pesu esempiu.
Ancu se a causa di a sarcoidosi ùn hè ancu ben stabilita, si crede chì pò esse causata da a risposta di l'organismu à unu o più agenti invasori, o ancu per via di a reazione di l'organismu contr'à sè, dunque esse cunsiderata una malattia autodeclarata. - immune.
A sarcoidosi ùn hà cure, tuttavia hè di grande impurtanza per fà u trattamentu per evità pussibuli cumplicazioni, cum'è insuffiziu respiratoriu è renale, cecità è paraplegia, per esempiu.
Sintomi di sarcoidosi
Sicondu u locu induve si trovanu e più grande evidenze d'infiammazione, a sarcoidosi pò esse classificata secondu i sintomi principalmente in:
1. Sarcoidosi pulmonaria
L'indebolimentu pulmonare si verifica in più di 90% di e persone diagnosticate di sarcoidosi, è u prucessu infiammatorio pò esse percepitu per mezu di a radiografia di u torace. I sintomi principali ligati à a sarcoidosi pulmonaria sò a tosse secca è persistente, per via di ostruzzioni in e vie aeree, di difficultà à respirà è di dolore di pettu.
Inoltre, secondu u stadiu di l'infiammazione, a persona pò avè fibrosi di u tessutu pulmonare, chì richiede un trapianto, in più di l'ipertensione arteriale pulmonare.
2. Sarcoidosi di a pelle
In quale ci hè l'apparizione di lesioni infiammatorie nantu à a pelle, essendu presente in più di u 30% di e persone diagnosticate di sarcoidosi. I sintomi principali di stu tippu di sarcoidosi sò a furmazione di cheloidi, l'apparizione di macchie rosse nantu à a pelle è cambiamenti di culore, in più di a crescita di pellet sottu a pelle, in particulare in e zone vicine à e cicatrici.
Inoltre, e lesioni ponu apparisce à u livellu di e sopracciglia è influenzanu ancu u solcu nasogenianu, chì hè pupulare cunnisciutu cum'è i baffi cinesi.
3. Sarcoidosi oculare
In casu di coinvolgimentu oculare, i sintomi più caratteristici sò visione sfocata, dolore oculare, rossi, ochji secchi è ipersensibilità à a luce. A frequenza di e manifestazioni cliniche di sarcoidosi relative à l'ochji varieghja secondu a pupulazione, essendu più frequente in giapponese.
Hè impurtante chì i sintomi di l'ochji sianu trattati, perchè altrimente pò causà cecità.
4. Sarcoidosi cardiaca
L'implicazione cardiaca in sarcoidosi hè più frequente in a populazione giapponese è i so sintomi principali sò insufficienza cardiaca è cambiamenti in a frequenza cardiaca.
Cumu hè fattu u diagnosticu
U diagnosticu iniziale di sarcoidosi hè fattu da u duttore osservendu i sintomi è realizendu testi per indicà s'ellu ci hè statu un impegnu d'organi. Cusì, u duttore pò indicà principalmente a prestazione di a radiografia di u torace, postu chì u pulmone hè l'urganu u più influenzatu in sta malattia.
U diagnosticu di sta malatia, però, hè difficiule, postu chì a causa ùn hè ancu ben stabilita. Per questa ragione, di solitu sò richiesti testi complementarii di laboratorio, oltre à a biopsia di a lesione granulomatosa o di l'organu affettuatu è altri testi di imaging, cume a tomografia computata è a risonanza magnetica.
Cumu trattà
A sarcoidosi ùn hà cure, tuttavia, u trattamentu hà per scopu di alleviare i sintomi è prevene a prugressione di e malatie. Cusì, u duttore pò raccomandà l'usu di droghe corticosteroidi, cum'è Betamethasone o Dexamethasone, o droghe immunosuppressive, cum'è Azatioprina, per esempiu.
In casu di indebulimentu d'organi, hè impurtante chì u duttore valutessi l'estensione di l'indebolimentu, è ancu s'ellu ci hè sempre qualchì funzione, è i trapianti d'organi ponu esse necessarii secondu u casu.
Hè ancu raccomandatu chì a persona diagnosticata di sarcoidosi sia monitorata periodicamente da u duttore, ancu s'ellu ùn presenta sintomi, in modu chì l'evoluzione di a malattia è a risposta à u trattamentu ponu esse verificate.