Chì ci hè a Cunnessione trà Gamberu, Colesterolu è Salute di u Coru?
Cuntenutu
Panoramica
Anni fà, i gamberi eranu cunsiderati tabù per e persone chì anu malatie cardiache o chì guardanu u so numeru di colesterolu. Hè perchè una piccula porzione di 3,5 unces furnisce circa 200 milligrammi (mg) di colesterolu. Per e persone in altu risicu di malatie cardiache, ciò equivale à una lotta di una ghjurnata sana. Per tutti l'altri, 300 mg hè u limitu.
Tuttavia, u gamberu hè assai bassu in grassu totale, cù circa 1,5 grammi (g) per porzione è guasi micca grassu saturatu. U grassu saturatu hè cunnisciutu per esse particularmente dannusu per u core è i vasi sanguini, in parte perchè i nostri corpi ponu trasformallu in modu efficiente in lipoproteine à bassa densità (LDL), altrimenti cunnisciute cum'è colesterolu "cattivu". Ma un livellu LDL hè solu una parte di ciò chì influenza u risicu di e malatie cardiache. Leghjite più nantu à e cause è i rischi di e malatie cardiache.
Ciò chì dice a ricerca
Siccomu i mo pazienti mi dumandanu spessu nantu à i gamberetti è u colesterolu, aghju decisu di rivedere a letteratura medica è aghju scupertu un studiu affascinante da l'Università Rockefeller. In u 1996, Dr.Elizabeth De Oliveira e Silva è i so culleghi anu messu à a prova una dieta à base di gamberi. Diciottu omi è donne sò stati alimentati circa 10 once di gamberi - chì furniscenu quasi 600 mg di colesterolu - ogni ghjornu per trè settimane. In un calendariu rotativu, i sughjetti sò stati alimentati ancu cù una dieta di dui ova per ghjornu, furnendu circa a stessa quantità di colesterolu, per trè settimane. Sò stati alimentati cù una dieta basica di colesterolu bassu per altre trè settimane.
Dopu à a fine di e trè settimane, a dieta di i gamberetti hà fattu aumentà u colesterolu LDL di circa 7 per centu paragunatu à a dieta à bassu colesterolu. Tuttavia, hà ancu aumentatu l'HDL, o colesterolu "bonu", di 12 per centu è hà calatu i trigliceridi di 13 per centu. Ciò rivela chì i gamberi anu avutu un effettu pusitivu totale nantu à u colesterolu perchè hà miglioratu sia l'HDL sia i trigliceridi per un totale di 25 per centu cun un miglioramentu nettu di 18 per centu.
A suggerisce chì i livelli bassi di HDL sò associati à l'infiammazione totale in relazione à e malatie cardiache. Dunque, un HDL più altu hè desiderabile.
A dieta di l'ovu hè surtita parendu peghju, sbattendu LDL di 10 per centu mentre elevava HDL solu circa 8 per centu.
U fondu
U fondu? U risicu di malatie cardiache hè basatu annantu à più cà solu livelli di LDL o colesterolu totale. L'inflammazione hè un attore maiò in u risicu di malatie cardiache. A causa di i benefici HDL di i gamberi, pudete godelu cum'è parte di una dieta intelligente per u core.
Forse altrettantu impurtante, scopre da induve vene a vostra gamberetta. Gran parte di i gamberetti venduti avà in i Stati Uniti vene da l'Asia. In Asia, e pratiche agricule, cumpresu l'usu di pesticidi è antibiotici, sò stati devastanti per l'ambiente è ponu avè effetti dannosi per a salute umana. Leghjite più nantu à e pratiche di l'agricultura di gamberi in Asia nantu à u situ di National Geographic, in un articulu publicatu inizialmente in u 2004.