Sindrome di Rapunzel: chì hè, cause è sintomi
Cuntenutu
U sindrome di Rapunzel hè una malattia psiculogica chì si pone in i pazienti chì soffrenu di trichotillomania è trichotillophagia, vale à dì, un desideriu incontrollabile di tirà è inghjuttà i so propri capelli, chì si accumulanu in u stomacu, causendu forti dolori addominali è perdita di pesu.
Di solitu, sta sindrome nasce perchè i capelli ingeriti si accumulanu in u stomacu, postu chì ùn ponu esse digeriti, formendu una palla di capelli, chjamata scientificamente trichobezoar gastroduodenale, chì si estende da u stomacu à l'intestinu, causendu l'ostruzzione di u sistema digestivu.
U sindrome di Rapunzel pò esse guaritu da una chirurgia per rimuovere l'accumulazione di capelli da u stomacu è di l'intestinu, tuttavia, u paziente deve esse sottumessu à una psicoterapia per trattà a voglia incontrollabile di tirà fora è ingerire i capelli stessi, impedendu chì a sindrome si ripete.
Cause di u sindrome di Rapunzel
U sindromu di Rapunzel pò esse attivatu da dui disordini psicologichi, a trichotillomania, chì hè a voglia incontrollabile di tirà i capelli, è a tricofagia, chì hè l'abitudine di ingerisce i capelli spennati. Amparate più nantu à a trichotillomania.
Da u puntu di vista nutrizionale, u desideriu di manghjà i capelli pò esse assuciatu à a carenza di ferru, ma in generale, sta sindrome hè più ligata à prublemi psicologichi, cum'è stress eccessivu o prublemi emotivi, cume a separazione da i genitori o a fine di un corteggiamentu., per esempiu.
Cusì, u sindrome di Rapunzel hè più cumunu in i zitelli o in l'adulescenti chì ùn anu mancu altru modu per alleviare a pressione quotidiana, avendu una voglia incontrollabile di tirà è inghjuttà i so capelli.
Principali sintomi
U sintimu principale assuciatu à u sindrome di Rapunzel hè vergogna, di solitu per via di a perdita di capelli in alcune zone di a testa. Altri sintomi di u sindrome di Rapunzel sò:
- Dolore addominale;
- Stinzia;
- A perdita di pesu senza ragione apparente;
- Pèrdita di l'appetite;
- Vomitu frequenti dopu à pranzi.
Quandu a persona hà l'abitudine di tirà è manghjà i so capelli spessu è hà unu di sti sintomi, si deve andà in sala d'urgenza per fà test di diagnosticu, cume ultrasuoni, tomografia CT o raggi X, per diagnosticà u prublema è cumincià u trattamentu evitendu cumplicazioni pussibuli, cum'è a perforazione di l'intestinu.
Cosa da fà
U trattamentu per a Sindrome di Rapunzel deve esse guidatu da un gastroenterologu è hè generalmente fattu cù una chirurgia laparoscopica per rimuovere a palla di capelli chì hè in u stomacu.
Dopu a cirurgia per u sindrome di Rapunzel, hè cunsigliatu di cunsultà un psicologu o psichiatra per inizià u trattamentu per riduce a voglia incontrollabile di ingerire capelli, evitendu l'apparizione di un novu trichobezoar gastroduodenale.
Inoltre, secondu u gradu di u disordine psicologicu, u duttore pò dumandà l'usu di qualchì antidepressivu, chì pò aiutà in u prucessu di riduzzione di l'abitudine.