Sindrome di Bartter: chì hè, sintomi principali è trattamentu
Cuntenutu
U sindromu di Bartter hè una malattia rara chì affetta i reni è provoca a perdita di potassiu, sodiu è cloru in l'urina. Sta malattia diminuisce a concentrazione di calciu in u sangue è aumenta a produzzione di aldosterone è renina, ormoni implicati in u cuntrollu di a pressione sanguigna.
A causa di a Sindrome di Bartter hè genetica è hè una malattia chì passa da genitori à zitelli, affettendu l'individui dapoi a zitellina. Stu sindromu ùn hà micca cura, ma se hè diagnosticatu prestu, pò esse cuntrullatu per mezu di medicazione è supplementi minerali.
Principali sintomi
I sintomi di a Sindrome di Bartter apparsu in a zitiddina, i principali sò:
- Malnutrizione;
- Ritardu di a crescita;
- Debbulezza musculare;
- Ritardu mentale;
- Aumentatu u vulume di urina;
- Assai sete;
- Disidratazione;
- Frebba;
- Diarrea o vomitu.
E persone cun a Sindrome di Bartter anu bassu livelli di potassiu, cloru, sodiu è calciu in u sangue, ma ùn anu cambiamenti in i livelli di pressione sanguigna. Alcune persone ponu avè caratteristiche fisiche suggestive di a malattia, cume una faccia triangulare, una fronte più prominente, ochji grossi è arechje affaccate in avanti.
U diagnosticu di a Sindrome di Bartter hè fattu da l'urologu, per mezu di a valutazione di i sintomi di u paziente è di analisi di sangue chì rilevanu livelli irregulari in a concentrazione di potassiu è ormoni, cume aldosterone è renina.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu di a Sindrome di Bartter hè fattu cù l'usu di supplementi di potassiu o altri minerali, cum'è magnesiu o calciu, per aumentà a concentrazione di queste sostanze in u sangue, è l'ingestione di grandi quantità di fluidi, compensendu a grande perdita d'acqua da l'urina.
I rimedii diuretici chì mantenenu u potassiu, cum'è spironolactone, sò ancu aduprati in u trattamentu di a malattia, è ancu antiinfiammatori non-steroidali cum'è l'indometacina, chì devenu esse presi finu à a fine di a crescita per permettere u sviluppu normale di l'individuu .
I pazienti duveranu avè urina, sangue è ultrasoni di rene. Questu serve per monitorà u funziunamentu di i reni è di e vie gastrointestinali, impedendu l'effetti di u trattamentu nantu à questi organi.