Tiroglobulina: perchè pò esse alta o bassa
Cuntenutu
- Quandu fà un test di tiroglobulina
- Cumu interpretà u risultatu di l'esame
- Tiroglobulina alta
- Tiroglobulina bassa
- Cumu hè fattu è cumu si deve esse preparatu
A tiroglobulina hè un marcatore tumorale ampiamente adupratu per valutà u sviluppu di u cancheru di a tiroide, in particulare durante u so trattamentu, aiutendu u duttore à adattà a forma di trattamentu è / o e dosi, secondu i risultati.
Ancu se micca tutti i tipi di cancheru di tiroide producenu tiroglobulina, i tippi più cumuni si facenu, allora i livelli di questu marcatore sò generalmente aumentati in u sangue in presenza di cancru. Se u valore di tiroglobulina continua à aumentà cù u tempu, significa chì u trattamentu ùn hà micca l'effettu desideratu è deve esse cambiatu.
In casi più rari, u test di tiroglobulina pò ancu esse adupratu per determinà a causa di ipertiroidismu o ipotiroidisimu, per esempiu.
Quandu fà un test di tiroglobulina
U test di tiroglobulina hè di solitu fattu prima di inizià qualsiasi trattamentu per u cancheru di tiroide, in modu chì ci sia un valore basale per u paragone è poi ripetutu parechje volte cù u tempu per valutà se a forma scelta di trattamentu hè stata riesciuta.
Se avete sceltu di avè una chirurgia per rimuovere a tiroide, stu test hè ancu fattu spessu dopu a chirurgia per assicurà chì nisuna cellula cancerosa sia lasciata in u situ, chì pò esse sviluppatu di novu.
Inoltre, in certi casi di suspettatu ipertiroidismu, u duttore pò urdinà ancu un test di tiroglobulina per identificà malatie cum'è tiroidite o a malatia di Graves, per esempiu.
Vede chì testi valutanu a tiroide è quandu fà.
Cumu interpretà u risultatu di l'esame
U valore di tiroglobulina in una persona sana, senza alcunu cambiamentu in a tiroide, hè generalmente menu di 10 ng / mL ma pò esse finu à 40 ng / mL. Allora se u risultatu di u test hè sopra à questi valori, pò indicà a presenza di un prublema di tiroide.
Ancu se u risultatu di a prova deve sempre esse interpretatu da u duttore chì l'hà dumandatu, i risultati significanu di solitu:
Tiroglobulina alta
- Cancer di tiroide;
- Ipertiroidismu;
- Tiroiditis;
- Adenoma benignu.
Se qualchì tipu di trattamentu di u cancheru hè digià statu fattu, se a tiroglobulina hè alta pò significà chì u trattamentu ùn hà avutu alcun effettu o chì u cancheru si sviluppa di novu.
Ancu se a tiroglobulina hè aumentata in i casi di cancheru, stu test ùn hè micca destinatu à cunfirmà a presenza di u cancheru. In i casi suspettati, hè sempre necessariu avè una biopsia per cunfirmà u cancheru. Vede i sintomi principali di u cancheru di tiroide è cumu cunfirmà u diagnosticu.
Tiroglobulina bassa
Siccomu stu test hè fattu nantu à e persone chì anu dighjà un disordine di a tiroide, quandu u valore scende, significa chì a causa hè trattata è hè per quessa chì a ghiandola produce menu tiroglobulina.
Tuttavia, se ùn ci era micca suspettu di un prublema di tiroide è u valore hè assai bassu, pò ancu indicà un casu d'ipotiroïdismu, ancu s'ellu hè più raru.
Cumu hè fattu è cumu si deve esse preparatu
U test hè fattu in un modu assai simplice, essendu solu necessariu di raccoglie un picculu campione di sangue da u bracciu.
In a maiò parte di i casi, nisuna preparazione hè necessaria, ma dipende da a tecnica aduprata per esaminà l'esame, alcuni laboratori ponu raccomandà di smette di piglià qualchì supplementu di vitamina, cum'è quelli chì cuntenenu vitamina B7, per almenu 12 ore prima di l'esame.