Sindrome di Irlen: chì hè, sintomi è trattamentu
Cuntenutu
A Sindrome di Irlen, chjamata ancu Sindrome di Sensibilità Scotopica, hè una situazione caratterizata da una visione alterata, in cui e lettere parenu esse muventi, vibranti o sparite, in più di avè difficultà à fighjà nantu à e parolle, u dolore à l'ochji, a sensibilità à a luce è a difficultà à identificà trè -uggetti dimensionali.
Stu sindromu hè cunsideratu ereditariu, vale à dì, passa da i genitori à i so figlioli è u diagnosticu è u trattamentu si basanu annantu à i sintomi presentati, a valutazione psiculogica è i risultati di l'esame oftalmologicu.
Principali sintomi
I sintomi di a Sindrome di Irlen si presentanu di solitu quandu a persona hè sottumessa à vari stimuli visivi o luminosi, essendu più spessu in i zitelli chì principianu a scola, per esempiu. Tuttavia, i sintomi ponu apparì à ogni età in cunsequenza di esposizione à u sole, fanali di vittura è luci fluorescenti, per esempiu, i principali sò:
- Fotofobia;
- Intulleranza à u fondu biancu di un fogliu di carta;
- Sensazione di visione sfocata;
- Sensazione chì e lettere si movenu, vibranu, agglomeranu o spariscenu;
- Difficultà per distingue duie parolle è per fucalizza nantu à un gruppu di parolle. In quessi casi a persona pò esse capace di fighjà nantu à un gruppu di parolle, quantunque ciò chì hè intornu hè sfocatu;
- Difficultà à identificà l'ogetti tridimensionali;
- Dolore à l'ochji;
- Stanchezza eccessiva;
- Mal di testa.
A causa di a difficultà à identificà l'uggetti tridimensionali, e persone cun a Sindrome d'Irlen anu difficoltà à fà attività quotidiane semplici, cume scalà scale o ghjucà un sport, per esempiu. Inoltre, i zitelli è l'adulescenti chì anu u sindromu ponu esse male à a scola, per via di difficultà à vede, mancanza di cuncentrazione è capiscitura.
Trattamentu per a Sindrome di Irlen
U trattamentu per a Sindrome di Irlen hè stabilitu dopu à una serie di valutazioni educative, psiculugiche è oftalmologiche, perchè i sintomi sò più frequenti à l'età sculare è ponu esse identificati quandu u zitellu principia à avè difficoltà di apprendimentu è prestazioni scarse à a scola, è pò esse indicativu micca solu di u sindrome di Irlen, ma ancu di altri prublemi di visione, dislessia o carenze nutrizionali, per esempiu.
Dopu a valutazione di l'oftalmologu è a cunferma di u diagnosticu, u duttore pò indicà a migliore forma di trattamentu, chì pò varià secondu i sintomi. Cum'è sta sindrome pò manifestassi in modi diversi trà e persone, u trattamentu pò ancu variare, tuttavia alcuni medici indicanu l'usu di filtri culuriti per chì a persona ùn senti micca u disagiu visuale quandu hè esposta à luminosità è cuntrasti, migliurendu a qualità di vita.
Malgradu questu trattamentu u più adupratu, a Società Brasiliana di Oftalmologia Pediatrica afferma chì stu tipu di trattamentu ùn hà alcuna efficacia scientificamente pruvata, è ùn deve micca esse adupratu. Cusì, hè indicatu chì a persona cù a Sindrome di Irlen sia accumpagnata da prufessiunali, evite ambienti luminosi è faci attività chì stimulanu a visione è a cuncentrazione. Scuprite alcune attività per migliurà l'attenzione di u to figliolu.