Sindrome di u Tunnel Tarsale: sintomi principali, cause è cume si tratta
Cuntenutu
U sindromu di u tunnel tarsale currisponde à a cumpressione di u nervu chì passa per a caviglia è a sola di u pede, risultendu in u dolore, sensazione di brusgiatura è zinghje in a caviglia è i pedi chì s'aggrava quandu si cammina, ma chì migliora à u riposu.
Stu sindromu accade di solitu per via di una situazione chì provoca a cumpressione di e strutture situate in u tunnel tarsale, cume fratture o distorsioni o per via di malatie cum'è u diabete, l'artrite reumatoide è a gotta, per esempiu.
Se i sintomi di u sindromu di u tunnel tarsale sò percepiti, hè impurtante d'andà à l'ortopedistu per fà e prove per permette u diagnosticu di sta sindrome è, dunque, u trattamentu, chì generalmente implica fisioterapia, pò esse indicatu.
Principali sintomi
U sintomu principale di a sindrome di u tunnel tarsale hè u dolore à a caviglia chì pò irradià finu à a sola di i pedi è, in certi casi, ancu i dita di i pedi, in più di tinghje, intorpidimentu, gonfiore è difficultà à marchjà. I sintomi si aggravanu quandu si cammina, corre o quandu si porta certi scarpi, tuttavia u sollievu di i sintomi si verifica quandu site in riposu.
In i casi più severi, chì hè quandu a compressione nervosa ùn hè micca identificata è trattata, hè pussibule chì u dolore persista ancu durante u riposu.
Cause di a Sindrome di u Tunnel Tarsale
U sindromu di u tunnel tarsale accade in cunsequenza di situazioni chì portanu à a compressione di u nervu tibiale, essendu e cause principali:
- Fratture è distorsioni di caviglia;
- Malatie chì ponu causà infiammazione è gonfiore in l'articuli, cum'è l'artrite reumatoide, diabete è gotta, per esempiu;
- In cunsequenza di fallimentu cardiacu o renale;
- Usu di scarpi inappropriati;
- Cattiva postura di i pedi, vale à dì, quandu e cavichje sò assai angulate à l'internu;
- Presenza di cisti o vene varicose in u situ, perchè porta à a compressione di e strutture lucali.
Sì qualchì sintimu di sindrome di u tunnel tarsale hè nutatu, hè cunsigliatu d'andà à l'ortopedistu per fà e prove per aiutà à compie u diagnosticu è, cusì, u trattamentu pò esse iniziatu. U diagnosticu hè di solitu fattu analizendu i pedi è cunducendu un esame di cunduzione nervosa, in u quale u duttore verifica se l'infurmazioni nervose sò trasmesse currettamente da u nervu suppostamente cumpressu. Cusì, l'esame di a cunduzione nervosa permette micca solu di cunclude u diagnosticu, ma ancu per indicà l'estensione di a lesione.
Cumu hè u trattamentu
U trattamentu hà per scopu di scumpressà u nervu è cusì allevia i sintomi. Cusì, l'ortopedista pò raccomandà d'immobilizà u situ per diminuisce a pressione di u situ è l'usu di farmaci antiinflamatori per alleviare i sintomi è accelerà u prucessu di recuperu.
Inoltre, hè cunsigliatu di diminuisce a frequenza è l'intensità di l'attività fisiche, finu à chì i sintomi migliuranu, è di aduprà calzature adatte per chì ùn ci sia alcuna crescita di pressione in u situ è, di cunsiguenza, u sindromu s'aggrava.
In certi casi, l'ortopedista pò raccomandà sessioni di fisioterapia, chì ponu esse fatte cù esercizi di allungamentu o trattamenti à ultrasuoni, per scumpressà a zona è migliurà i sintomi. In i casi più severi, in i quali u trattamentu cù droghe è fisioterapia ùn hè micca abbastanza, a chirurgia pò esse necessaria per scumpressà u situ.