Sintomi di malattia renale cronica
Cuntenutu
In a maiò parte di i casi, a malatia renale cronica avanza senza sintomi finu à chì ghjunghje à u so stadiu più avanzatu. Tuttavia, ci ponu esse alcuni segni cum'è:
- Nausea è vomitu;
- Perdita di l'appetite senza causa apparente;
- Stanchezza eccessiva durante u ghjornu;
- Difficultà à addurmintassi;
- Cambiamenti in a quantità di urina durante u ghjornu;
- Difficultà di cuncentrazione o di pensà;
- Crampi o tremuli musculari;
- Prurite constante in tuttu u corpu;
- Gonfiore di i pedi è di e mani;
- Sensazione di mancanza di fiatu costante.
Generalmente, a malattia renale cronica hè più cumuna in e persone chì soffrenu di pressione sanguigna alta o di diabete, ma chì ùn ricevenu micca un trattamentu adeguatu. Hè perchè una pressione eccessiva in i navi è alti livelli di zuccheru in u sangue causanu danni à i picculi vini sanguini in i reni chì, cù u tempu, perdenu a so capacità di filtrà currettamente u sangue è eliminà e tossine.
Cusì, postu chì si tratta di una malattia silenziosa, si consiglia chì e persone à risicu più elevatu, cume l'anziani o i pazienti cun pressione alta o diabete incontrollatu, anu una prova d'urina è di sangue una volta l'annu per valutà a qualità di a filtrazione renale.
Chì pò causà malatie renali
I cambiamenti renali sò generalmente causati da altri prublemi di salute cum'è:
- Diabete incontrollatu;
- Alta pressione;
- Inflammazione di i reni;
- Ipertrofia prostatica benigna;
- Infezzioni renali recurrenti.
Dopu avè identificatu a malatia renale cronica hè impurtante cunnosce a causa specifica chì causa danni à i reni, per inizià u trattamentu adattatu è evità di peghju a situazione.
Cumu hè fattu u trattamentu
U passu più impurtante in u trattamentu di a malattia renale cronica hè di identificà ciò chì causa danni di rene è di inizià u trattamentu per stu prublema. Cusì, se hè pussibile eliminà a causa, hè pussibule curà a malatia renale, s'ella hè in un stadiu pocu avanzatu.
Inoltre, hè cunsigliatu di manghjà una dieta cù più carboidrati è menu proteine, sodiu è potassiu per facilità u funziunamentu di i reni. Amparate più nantu à cumu si deve trattà stu prublema.
In i casi i più gravi, induve a malattia hè assai avanzata o a causa ùn pò esse identificata, u dannu renale pò causà fallimentu renale, chì deve esse trattatu cù dialisi frequenti o trapianto di rene, per esempiu.