Sintomi di Epatite C
Cuntenutu
Di solitu solu 25 à 30% di e persone infettate da u virus di l'epatite C anu sintomi, chì ùn sò micca specifici è ponu esse cunfunditi cù a gripe, per esempiu. Cusì, parechje persone ponu esse infettate da u virus di l'epatite C è ùn sanu micca, postu chì ùn anu mai manifestatu sintomi.
Malgradu questu, alcuni di i principali segni è sintomi chì ponu esse indicativi di l'epatite C sò a pelle gialla, sgabelli bianchi è urina scura, chì ponu apparì circa 45 ghjorni dopu u cuntattu cù u virus. Dunque, se pensate chì pudete avè stu prublema, selezziunate ciò chì sintite, per valutà i sintomi è cunnosce u vostru risicu d'avè veramente l'epatite:
- 1. Dolore in a zona superiore destra di u ventre
- 2. Culore giallu in l'ochji o in a pelle
- 3. Sgualconi gialli, grisgi o bianchi
- 4. Urina scura
- 5. Febbra bassa costante
- 6. Dolore à l'articuli
- 7. Pèrdita di l'appetite
- 8. Nausea frequente o mareosità
- 9. Stanchezza faciule senza ragione apparente
- 10. Pancia gonfia
Cumu cunfirmà u diagnosticu
Siccomu i sintomi di i vari tippi di epatite sò assai simili, hè impurtante cunsultà un epatologu per fà e prove necessarie è cunfirmà chì hè una epatite di tip C, inizendu u trattamentu più adattu. U diagnosticu hè fattu principalmente cù a realizazione di testi chì valutanu a funzione di l'enzimi di u fegatu è a serologia per u virus di l'epatite C.
A persistenza di u virus di l'epatite C in u corpu per longu periodu aumenta u risicu di complicazioni epatiche cum'è u risicu di sviluppà cirrhosi o cancru di fegatu, è pò richiede un trapianto di fegatu.
Cumu accade a trasmissione
A trasmissione di l'epatite C si faci cù u cuntattu cù u sangue contaminatu da u virus di l'epatite C, cù alcune di e forme principali di trasmissione:
- Trasfusione di sangue, in u quale u sangue da trasfusione ùn hà micca subitu u prucessu d'analisi currettu;
- Spartimentu di materiale contaminatu per piercing o tatuaggi;
- Spartera di siringhe per l'usu di droghe;
- Da a mamma à u zitellu attraversu a nascita normale, ancu se u risicu hè chjucu.
Inoltre, l'epatite C pò esse trasmessa per un rapportu sessuale senza prutezzione cù una persona infettata, tuttavia sta via di trasmissione hè pocu frequente. U virus di l'epatite C ùn pò esse trasmessu per starnutisce, tossisce o cambià di cuverti, per esempiu. Capite di più nantu à a trasmissione di l'epatite C.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu per l'epatite C hè guidatu da un infeciologu o epatologu è deve esse fattu cù droghe antivirali, cum'è Interferon, Daklinza è Sofosbuvir, per esempiu, per circa 6 mesi.
Tuttavia, se u virus rimane in u corpu dopu questi periodi, a persona pò sviluppà epatite C cronica chì hè strettamente legata à a cirrosi è u cancheru di u fegatu, necessitendu altri trattamenti, cume u trapianto di fegatu. Tuttavia, ci hè u risicu chì u paziente pò sempre esse infettatu da u virus di l'epatite C è, dopu avè ricevutu u novu organu, cuntaminallu ancu. Dunque, prima di u trasplante, hè necessariu pruvà à eradicà u virus cù droghe per longu mesi finu à chì u trasplante hè autorizatu.
Inoltre, l'epatite C cronica riduce e prestazioni fisiche è mentali di u paziente, compromettendu a so qualità di vita, è, dunque, hè assai cumunu di truvà casi di depressione associati à l'epatite C cronica. Amparate più nantu à u trattamentu per l'epatite C.
Vede ancu cumu si deve esse l'alimentu per ricuperà più rapidamente in u video seguente: