Sintomi di avvelenamentu alimentariu è chì manghjà
Cuntenutu
L'avvelenamentu alimentariu si verifica dopu avè cunsumatu alimenti contaminati da tossine prodotte da funghi o batteri chì ponu esse presenti in l'alimentu. Cusì, dopu avè ingeritu ste tossine, cumpariscenu alcuni sintomi, cum'è vomitu, nausea, mal di testa è diarrea, in più di causà stanchezza estrema, debolezza è disidratazione.
Hè impurtante chì a persona vada à u centru di salute o à l'ospedale appena i sintomi di avvelenamentu alimentariu apparsu in modu chì e complicazioni ponu esse evitate, hè impurtante di mantene una dieta leggera è priva di grassu è di beie molta acqua o siero casanu durante u ghjornu, in più di stà in riposu.
Sintomi di avvelenamentu alimentariu
I sintomi di avvelenamentu alimentariu apparsu qualchì ora dopu à u cunsumu di l'alimentu contaminatu, cù principalmente una sensazione di malessere, nausea è diarrea. Se pensate chì pudete avè intossicazione, verificate i vostri sintomi:
- 1. Sensazione malata o vomitu
- 2. Sgabelli liquidi più di 3 volte à ghjornu
- 3. Gravi dolori di stomacu
- 4. Dolore severu in u ventre
- 5. Febbra sottu à 38 ° C
- 6. Stanchezza eccessiva senza ragione apparente
Generalmente, i sintomi cumincianu à migliurà 2 o 3 ghjorni dopu ch'elli apparsu è, dunque, se à a fine di u terzu ghjornu i sintomi ùn miglioranu micca o se peghju, si consiglia di cunsultà un gastroenterologu per identificà a causa di questi sintomi è principià u trattamentu adattatu.
D’altronde hè impurtante d’andà à u duttore se i sintomi aggravanu i primi trè ghjorni, hè ancu cunsigliatu d’andà à u duttore in casu di vomitu, diarrea insanguinata, forte frebba è segni di disidratazione severa, cume a bocca secca, eccessiva sete, debbulezza, mal di testa è vertigini.
Inoltre, e donne incinte, l'anziani, e persone debilitate è i zitelli devenu cunsultà un duttore appena i primi sintomi di intossicazione apparsu, postu chì sò più sensibili è di solitu presentanu sintomi più severi.
Cumu si deve fà u trattamentu
U trattamentu per l'avvelenamentu alimentariu hè in a maiò parte di i casi un trattamentu in casa, vale à dì, si face cù l'ingestione di parechji liquidi è l'adopzione di una dieta leggera, equilibrata è bassa in grassu finu à pochi ghjorni dopu a sparizione di i sintomi, cusì chì l'organisimu si riprende è a nausea è a nausea calanu.
Inoltre, per trattà l'avvelenamentu alimentariu hè assai impurtante per rimpiazzà a quantità di liquidi persi, bere assai acqua, tè è suchji naturali di frutti, hè ancu cunsigliatu di beie sieri d'idratazione chì ponu esse acquistati in farmacia o preparati in casa à casa. Vede cumu si pò preparà un siru casanu fighjendu u video:
Di solitu, l'avvelenamentu alimentariu passa cù ste misure, ùn hè micca necessariu piglià alcunu medicamentu specificu, tuttavia se i sintomi aggravanu hè raccomandatu di cunsultà u duttore. In questi casi più gravi, pò esse necessariu aduprà medicinali per trattà nausea è vomitu cum'è Metaclopramide è Domperidone, medicinali per fermà a diarrea cum'è Loperamide o Imosec, è per cuntrullà a frebba, cum'è Tylenol o Ibuprofen.
Chì manghjà
Quandu avete avvelenamentu alimentariu hè assai impurtante seguità una dieta chì aiuta à riduce i sintomi. Dunque, l'alimenti più raccomandati includenu:
- Tè cù zuccheru ma senza caffeina, evitendu u tè neru, u tè mate o u tè verde;
- Farinata di Cornstarch;
- Pera è mela cotte è sbuchjate;
- Banana;
- Carota cotta;
- Risu biancu o pasta senza salse nè grassi;
- Patata cotta;
- Pollo o tacchinu à a griglia o cottu;
- Pane biancu cù marmellata di frutti.
L'impurtante hè di evità cibi pisanti è difficiuli da digerì cum'è pumati, cavuli, ova, fasgioli, carni rosse, foglie cum'è lattuga è cavulu, burru, latte interu, sementi è spezie forti per esempiu, in più di evità trasfurmati è cibi grassi. Verificate una lista di l'alimenti chì causanu u più dolore di stomacu.
In i primi ghjorni hè sempre impurtante di dà preferenza à i frutti cotti è sbuchjati è i suchji di frutti stinati, è solu dopu à a diarrea hè cunsigliatu di cumincià à manghjà ligumi, hè cunsigliatu di manghjà e verdure cotte o in a suppa, perchè aiutanu rifornisce i nutrienti è e vitamine in u corpu. Vede alcuni rimedii casani per trattà l'avvelenamentu alimentariu.