Sacroiliitis: chì hè, sintomi, cause è cumu trattà
Cuntenutu
- Cause di u dulore per via di sacroiliitis
- Cumu hè fattu u trattamentu
- A sacroiliitis in e donne incinte hè cumuna?
A sacroiliite hè una di e cause principali di u dolore di l'anca è accade per via di l'infiammazione di l'articulazione sacroiliaca, chì si trova in a parte inferiore di a spina dorsale, induve si connette cù l'anca è pò influenzà solu un latu di u corpu o entrambi. Questa infiammazione provoca dolore in u lombu o in i glutei chì si ponu allargà finu à e gambe.
A sacroiliite pò esse causata da cadute, prublemi di colonna vertebrale, gravidanza, trà altri, cume accade quandu ci hè qualchì dannu à e articulazioni è u trattamentu deve esse indicatu da un ortopedista, chì pò include l'usu di medicinali, fisioterapia è altri esercizii.
Cause di u dulore per via di sacroiliitis
U sintomu principale di a sacroiliite hè u dolore chì affetta a bassa è a glutei, chì ponu espansione à l'inguine, à e gambe è à i pedi. A volte, se accumpagnatu da una infezzione, pò causà frebba.
Ci hè alcuni fattori chì ponu aggravà stu dolore, cume stà per un bellu pezzu, camminà in sù o in giù per e scale, corre o cammina cù passi longhi è portà più pesu nantu à una gamba chè da l'altra.
A sacroiliite pò esse causata da situazioni cum'è:
- Caduta o accidente chì hà causatu danni à l'articuli sacroiliacichi;
- Sovraccaricu cumunu, cum'è in u casu di salti atleti è corridori;
- Malatie cum'è usura è artrite di gout;
- Prublemi spinali;
- Avè una gamba più grande di l'altra;
- Infezzioni cumuni;
Inoltre, a sacroiliitis hè più frequente in e persone cun obesità o sovrappeso, cù età avanzata è in donne incinte.
Cumu cunfirmà u diagnosticu
Siccomu i sintomi di sacroiliitis sò cumuni à altri prublemi di spine, per uttene un diagnosticu affidabile u duttore deve aduprà più di un metudu per cunfirmà a presenza di a malattia. Di solitu, un esame fisicu hè fattu in l'uffiziu di u duttore in più di testi di imaging cum'è i raggi X è ancu MRI.
E persone cun diagnosi di sta malattia devenu esse cuscenti chì sò più propensi à sviluppà spondiliti anchilosante in u futuru, chì hè una malattia degenerativa seria. Amparate più nantu à a spondiliti anchilosante è cumu trattallu.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu per a sacroiliite deve esse guidatu da u duttore è hà per scopu di alleviare i sintomi è riduce e crisi, chì ponu esse fatte per mezu di medicazione, tecniche di sollievu di u dolore o cù esercizii.
In quantu à u trattamentu di droghe, questu pò esse fattu cù analgesici, antiinflamatori è rilassanti musculari. In e situazioni più gravi, l'iniezioni di corticosteroidi ponu esse applicati direttamente à l'articulazione è in casu d'infezzione per a presenza di microorganismi in a zona, u trattamentu si face cù antibiotici.
Tuttavia, malgradu u trattamentu, hè cumunu per e persone cun sta infiammazione di avè parechje volte in tutta a so vita, quandu ci hè una predisposizione genetica. Per esempiu, quandu ci hè una lacuna in l'articulazione di l'anca, chì di solitu hè aggravata da a differenza di lunghezza di e gambe, quandu una hè pochi centimetri più longa di l'altra. Questa alterazione finisce per causà una decompensazione in tutta a struttura di u corpu cumprese l'articuli di a spina dorsale, purtendu à a persistenza di sacroiliite è per questa ragione hè cunsigliatu l'usu continuu di una suletta in i scarpi per adattà l'altezza di a gamba è riduce a sovraccarica di l'articulazione.
Altre opzioni di trattamentu ponu include l'applicazione di cumpressi caldi è freddi nantu à a regione per alleviare u dolore è l'infiammazione, sessioni di fisioterapia per a rieducazione posturale è esercizi di rinforzamentu è di allungamentu. Vede 5 esercizii indicati per sacroiliitis.
A sacroiliitis in e donne incinte hè cumuna?
A sacroiliite hè un prublema cumunu trà e donne incinte, chì durante a gravidanza u corpu subisce cambiamenti è l'articuli anca è sacroiliaca sò allentati per accoglie u fetu. Inoltre, à causa di u pesu di u ventre, parechje donne finiscenu per cambià a manera di marchjà è sviluppà infiammazione.