9 sintomi di anemia è cumu cunfirmà
Cuntenutu
- Pruvenza di sintomi
- Cumu cunfirmà l'anemia
- Cumu luttà contr'à l'anemia
- Cosa da manghjà in anemia
- Supplimentu di ferru contr'à l'anemia
I sintomi di l'anemia cumincianu à pocu à pocu, generendu adattazione, è per questa ragione pò piglià pocu tempu prima di capiscia chì ponu esse in realtà u risultatu di qualchì prublema di salute, è accadenu per via di a diminuzione di i livelli di emoglobina, chì hè unu di i cumpunenti di l'eritrociti rispunsevuli di u trasportu di l'ossigenu attraversu u corpu.
Cusì, l'anemia hè cunsiderata quandu i livelli di emoglobina sò menu di 12 g / dL in e donne è menu di 13 g / dL in l'omi. I sintomi principali di l'anemia sò:
- Stanchezza frequente;
- Pelle pallida è / o secca;
- Mancanza di dispusizione;
- Cefalee constante;
- Unghie è capelli debuli;
- Problemi di memoria o difficultà di cuncentrazione;
- A vuluntà di manghjà cose chì ùn sò micca cumestibili, cum'è u mattone o a terra, per esempiu;
- Sturdimentu;
- Alterazione di u core, in certi casi.
In a maiò parte di i casi, i livelli di emoglobina sò diminuiti per via di a carenza di ferru in u sangue, postu chì hè necessariu per a so furmazione, chì pò accade per via di u bassu cunsumu di ferru ogni ghjornu o per via di un sanguinamentu prolungatu, cume menstruazione pesante o sanguinamentu in u sistema digestivu, per via di un ulceru gastricu, per esempiu.
Pruvenza di sintomi
Se pensate chì pudete avè anemia, selezziunate quale di questi sintomi sperimentate per scopre quale hè u vostru risicu:
- 1. Mancanza d'energia è stanchezza eccessiva
- 2. Pelle pallida
- 3. Mancanza di vuluntà è poca pruduttività
- 4. Mal di testa custante
- 5. Facilità d'irritabilità
- 6. Impulsibile spiegazione di manghjà qualcosa di stranu cum'è u mattone o l'argilla
- 7. Perdita di memoria o difficultà di cuncentrazione
In presenza di segni è sintomi indicativi di anemia, hè impurtante cunsultà u medicu generale per chì i test di sangue sianu fatti per aiutà à identificà a causa pussibile di l'anemia è per indicà u trattamentu più adattu per prevene complicazioni di l'anemia è alleviare i sintomi. Amparate più nantu à e possibili cause è tipi di anemia.
Cumu cunfirmà l'anemia
U megliu modu per cunfirmà a presenza di anemia hè di fà un test di sangue per valutà a quantità di emoglobina, per valutà se hè inferiore à u raccomandatu. Inoltre, testi per valutà i livelli di ferru, vitamina B12 è acidu folicu ponu esse indicati, in più di teste chì aiutanu à valutà u funziunamentu di u fegatu è di i reni, chì ponu ancu favurisce u sviluppu di l'anemia. Vede più nantu à i testi indicati per cunfirmà l'anemia.
I valori di l'emoglobina per l'anemia da cunsiderà varienu secondu l'età è l'altre tappe di a vita. A tavula seguente indica e tappe principali di a vita è i valori chì indicanu l'anemia:
Età / Stadiu di vita | Valore d'emoglobina |
I zitelli 6 mesi è 5 anni | sottu à 11 g / dL |
I zitelli da 5 à 11 anni | sottu à 11,5 g / dL |
I zitelli trà 12 è 14 anni | sottu 12 g / dL |
Donne chì ùn sò micca incinte | sottu 12 g / dL |
Donne incinte | sottu à 11 g / dL |
Omi Adulti | sottu à 13 g / dL |
Post partu | sottu à 10 g / dL in e prime 48 ore sottu à 12 g / dL in e prime settimane |
Cumu luttà contr'à l'anemia
L'anemia hè generalmente trattata cun un consumu aumentatu di cibi ricchi di ferru, cum'è carni rosse, fagioli è barbabietole, ma in i casi i più severi u duttore pò raccomandà di piglià supplementi di ferru, è in casi assai severi una trasfusione di sangue pò esse necessaria. . Tuttavia, l'aumentu di u cunsumu di ferru hè sempre indicatu.
Cosa da manghjà in anemia
Duvete manghjà più cibi cum'è carne rossa, frattaglie cum'è fegatu è calici, carne di pollame, pesce è verdure verde scuru. E persone chì cunsumanu prudutti d'animali anu un risicu più bassu di sviluppà anemia da carenza di ferru chè i vegetariani. Cusì, quandu una persona hè vegetariana, deve esse accumpagnata da un duttore o nutrizionista per fà a supplementazione necessaria, è a cumminazione di i cibi adatti hè ancu impurtante per assicurà i nutrienti chì u corpu hà bisognu per esse sano.
Oltre à cunsumà più ferru, hè ancu cunsigliatu di cunsumà una fonte di vitamina C. in u listessu pastu. Cusì, se ùn ti piace micca manghjà carne, pudete manghjà u cavulu brasatu è avè un bichjeru di suchju d'aranciu, perchè a vitamina C aumenta l'assorbimentu di u ferru prisente in u cavulu. Un'altra precauzione impurtante ùn hè micca di beie caffè o tè neru dopu à i pasti perchè impediscenu l'assorbimentu di ferru. Scuprite chì alimentariu deve esse cum'è in casu d'anemia in u video seguente:
Supplimentu di ferru contr'à l'anemia
Per u trattamentu di l'anemia severa, u duttore pò ricumandà à piglià un supplementu di ferru cume:
- 180 à 200 mg di ferru elementariu per ghjornu per adulti;
- 1,5 à 2 mg di ferru elementariu per ghjornu per i zitelli.
E dosi devenu esse divise in 3 à 4 dosi, preferibilmente 30 minuti prima di pranzu è cena.
Cum'è un modu di prevenzione di l'anemia, u duttore pò ancu cunsigliare supplementazione di ferru durante a gravidanza è in i zitelli in età prescolare. A dosa cunsigliata hè apprussimatamente:
- 100 mg di ferru elementariu per ghjornu per e donne incinte è e donne chì allattanu;
- 30 mg di ferru elementariu per ghjornu per i zitelli è
- 30-60 mg di ferru elementariu per ghjornu per i sculari, per periodi di duie à trè settimane, almenu duie volte à l'annu.
Dopu avè principiatu u trattamentu cù supplementazione di ferru, dopu à circa 3 mesi duvete ripete e prove per vede se l'anemia hè sparita.