Perchè Dorme in Cuntatti Pò Pone in Periculu i Vostri Ochji
Cuntenutu
- Ma ùn hè micca sicuru di dorme in cuntatti si sò appruvati per dorme?
- Quale hè in periculu?
- Cumu dorme in cuntatti aumenta u risicu d'infezzione?
- Chì pò andà di male?
- Cheratite batterica
- Cherantite Acanthamoeba
- Cheratite fungosa
- È se mi addormentu per accidentità in una notte?
- Cunsiglii per a cura di l'ochji per i portatori di lenti
- U fondu
À propositu di addurmintassi cù e so lente, è a maiò parte si sveglianu cù nunda di più seriu chè un pocu di siccità ponu lampà cù qualchì goccia d'ochji. Alcuni contatti sò ancu appruvati da a FDA per dorme.
Ma ùn hè micca sicuru di dorme in cuntatti si sò appruvati per dorme?
U dettu ùn hè micca. Hè perchè dorme in i vostri lenti di cuntattu vi face sei à ottu volte più probabilità d'avè una infezzione oculare.
Infezioni oculari gravi ponu purtà à danni corneali, chirurgia, è in rari casi, perdita di vista.
Hè impurtante di nutà chì ste infezioni ponu accade se portate lenti di cuntattu per curregge a vostra visione o lente puramente decorative.
Quale hè in periculu?
Sicondu i circadori, guasi tutti.
mostranu chì circa l'85 per centu di i portatori di lenti di cuntattu adolescenti, l'81 per centu di i ghjovani utilizatori di cuntattu adulti, è u 88 per centu di l'adulti anziani participanu à almenu un cumpurtamentu chì li mette à risicu per una infezzione oculare.
U risicu u più cumunu pigliatu? Dormire o dorme in contatti.
Cumu dorme in cuntatti aumenta u risicu d'infezzione?
E Córnee sò in cuntattu cù i batteri ogni ghjornu, eppuru infezioni raramente si verificanu. Hè perchè una córnea sana face parte di a difesa naturale di u to ochju contr'à i contaminanti. Ma per funziunà in modu sanu, a vostra córnea hà bisognu d'idratazione è d'ossigenu.
Mentre site svegliu, u lampu feghja i vostri ochji umidi, è l'ossigenu pò entra in e lacrime chì pruduce. I cuntatti si adattanu annantu à a superficia di l'ochju, tagliendu significativamente a quantità di ossigenu è umidità chì i vostri ochji ponu accede.
Mentre dormite, quella diminuzione diventa ancu più severa. Senza abbastanza ossigenu - un statu chjamatu ipossia - e cellule in a cornea per luttà efficacemente contra i batteri.
Chì pò andà di male?
Durmendu in i vostri cuntatti puderebbe resultà in una di ste grave cundizione oculare:
Cheratite batterica
A cheratite batterica hè una infezzione di a córnea, generalmente resultante sia da Staphylococcus aureus o Pseudomonas aeruginosa, tramindui sò batteri truvati nantu à u corpu umanu è in l'ambiente.
Sì sì utilizate lenti à cuntattu cù usura allargata, se u vostru sistema immunitariu hè compromessu, o sì avete avutu una ferita oculare.
Sicondu u National Eye Institute, a cheratite infettiva pò generalmente esse trattata da gocce d'ochji, ancu se casi più gravi ponu richiede gocce di steroidi.
Se ùn hè micca trattata, a vostra córnea pò esse cicatrizzata permanentemente da l'infezzione.
Cherantite Acanthamoeba
L'amba chì face sta infizzione si pò truvà in parechje fonti d'acqua, cumprese l'acqua di u rubinettu, e vasche calde, e piscine, i laghi è i fiumi.
L'Associazione Optometrica Americana dice chì a cheratite acanthamoeba si verifica spessu à tempu à l'infezzione microbica di l'ochji. Dunque, sì avete risciacquatu i vostri cuntatti in acqua di u rubinettu, natendu in elli, è ancu dormendu in elli, pudete esse in periculu.
U trattamentu per sta cundizione richiede un regimu longu di gocce medicate per l'ochji, è sì e gocce per l'ochji ùn risolvenu micca u prublema, pudete avè bisognu di chirurgia.
Cheratite fungosa
anu trovu chì a cheratite fungica hè a più cumuna in regioni cù temperate mite è tempu tropicale.
Dormire in i vostri cuntatti aumenta u risicu di avè cheratite fungica. Ma a maiò parte di e persone chì u piglianu anu ancu sperimentatu una sorta di trauma oculare chì implica una pianta, un ramu o un bastone.
Trattà rapidamente a cheratite fungica hè impurtante, perchè s'ellu ùn hè trattatu, pò fà perde a vista in l'ochju infettu. In fattu, a cheratite fungica hè una di e principali cause di cecità in India.
È se mi addormentu per accidentità in una notte?
Sì vi site addurmintatu cù i cuntatti in, sguassateli u più prestu pussibule. Se ùn li pudete micca caccià facilmente, ùn li tirate micca. Pone parechje gocce di soluzione sterile di cuntattu in i vostri ochji, lampa, è riprova. A lubrificazione in più deve aiutà à dislocalli.
Ùn portate micca i vostri cuntatti per un ghjornu sanu, è fate attenzione à cumu si sentenu i vostri ochji. Se si nota unu di i sintomi di l'infezzione, cuntattate immediatamente u vostru oculista.
Segni d'infezzione oculareA Clinica Cleveland vi raccomanda di vede subitu u vostru medicu o oculista se si nota unu di sti sintomi:
- visione sfocata
- scaricamentu chì vene da u to ochju
- rossu
- irrigazione eccessiva
Se pensate d'avè una infezzione oculare, mette a vostra lente di cuntattu in un cuntainer di plastica, è purtatela à u duttore d'ochji per ch'ellu pò esse pruvatu.
Cunsiglii per a cura di l'ochji per i portatori di lenti
Perchè e lenti entranu in cuntattu cù i tessuti sensibili di u globu oculare, l'Accademia Americana di Oftalmologia vi cunsiglia di osservà queste precauzioni:
- Ùn fate micca natà o entra in una vasca calda mentre portate i vostri cuntatti.
- Lavate e mani cù acqua è sapone prima di manipulà i cuntatti.
- Risciacquate è conservate e vostre lente solu in soluzione di lente di cuntattu, mai soluzione salina o acqua di rubinettu, chì ùn ponu micca disinfettà e vostre lente.
- Strofinate i vostri lenti cù una soluzione disinfettante per pulisceli prima di mette li in u vostru contenitore di conservazione.
- Rimpiazzate a soluzione di disinfettazione in u vostru casu di lente ogni ghjornu. Ùn basta micca solu per "superà".
- Rimpiazzate spessu i vostri lenti è u vostru lente - almenu tutti i trè mesi. Ùn aduprate mai un casu di lente crepatu o rottu.
- Quandu viaghjate, cumprate una soluzione speciale di cuntattu di dimensione di viaghju. Ùn versate micca a soluzione in un contenitore di plastica chì pò esse statu espostu à contaminanti.
U fondu
Dormire in lenti à cuntattu hè periculosu perchè aumenta drasticamente u risicu di infezzione di l'ochji. Mentre dormite, u vostru cuntattu impedisce à l'ochju d'ottene l'ossigenu è l'idratazione chì ci vole per luttà contr'à un'invasione batterica o microbica.
S'è vo site addurmintati cun elli, sguassate li u più prestu pussibule, è lasciate chì l'ochju si ripigliessi per un ghjornu prima di mette torna lenti. Praticate una bona igiene di e lenti à cuntattu per pruteggevi da l'infezioni.
Sè avete rimarcatu qualcunu di i segni d'infezzione, vedi subitu un duttore per pudè trattà u prublema prima chì si produci un dannu seriu.