Perchè aghju un mal di gola di notte?
Cuntenutu
- Chì causa a mal di gola di notte?
- Allergii
- Gocciolamentu postnasale
- Aria interna secca
- Malattia di reflux gastroesofageu (GERD)
- Tensione musculare
- Epiglottite
- Infezzioni virali o bacteriali di a gola
- Vede un duttore
- Cumu trattà un mal di gola di notte
- Chì ci sò e prospettive per un mal di gola di notte?
Includemu prudutti chì pensemu utili per i nostri lettori. Se cumprate per mezu di ligami nantu à sta pagina, pudemu guadagnà una piccula cumissione. Eccu u nostru prucessu.
Panoramica
Durante e notte passate, avete rimarcatu chì a to gola si hè sentita un pocu tenera è gratta - si pò ancu dì "dolente". Si sente bè durante u ghjornu, ma per qualchì ragione, face male per u tempu chì a notte rotula intornu. Chì causa? Ci hè qualcosa chì pudete fà?
Chì causa a mal di gola di notte?
Ci hè una quantità di cundizioni chì ponu causà a gola per ferisce a notte, da parlà tuttu u ghjornu à avè una infezione seria. Alcune di queste condizioni includenu:
Allergii
Sì sì allergicu à qualcosa, è vi site espostu durante u ghjornu, u vostru sistema immunitariu reagisce cum'è se u vostru corpu sia attaccatu. E spessu, l'allergeni sò sustanzi benigni, cum'è:
- masciu caspa
- polvera
- piante
- cibi
- fumu di sigaretta
- prufumi
- muffa
- polline
Quessi allergeni puderebbenu causà a gola dolorosa o graffiosa durante a sera è l'ore di notte.
A maiò parte di u tempu, altri sintomi allergii cumuni ripurtati includenu:
- ochji pruriginosi
- ochji acquosi
- starnutitu
- nasu chì corre
- tossu
- gocciolamentu postnasale
Gocciolamentu postnasale
U gocciolamentu postnasale si verifica quandu avete troppu mucus drenendu da i vostri seni in u fondu di a vostra gola. Stu drenaggiu pò causà a gola per ferisce o sentite graffiosa è cruda. Multipli triggers ponu scatenà a goccia postnasale, cume:
- manghjà cibu piccante
- venendu in cuntattu cù allergeni
- cambiamenti in u clima
- medicazione
- polvera
- avè un settu deviatu
Altri sintomi chì pudete sperienze includenu:
- fiatu puzzulente
- sensazione di nauseazione da u drenaghju chì si move in u stomacu
- sintimu chì ci vole à schjarisce a gola o inghjuttà in permanenza
- tosse chì s'aggrava di notte
Aria interna secca
Se l'aria di a vostra casa hè particularmente secca, i vostri passaghji nasali è a gola puderianu asciugà durante a notte, pruvucendu vi à svegliarsi cù una gargia grattosa o malata.
Hè cumunu chì l'aria interiore sia secca durante i mesi invernali. U funziunamentu di u vostru sistema di riscaldamentu durante a notte l'asciuga ulteriormente.
Malattia di reflux gastroesofageu (GERD)
A GERD, cunnisciuta ancu cum'è reflux acidu o ardori di stomacu, hè una cundizione cumuna di u trattu digestivu. In GERD, u sfintere in u fondu di l'esofago hè troppu debule per stà chjosu u più strettu chì si deve. Questu causa a rigurgitazione di l'acidu di u stomacu, chì pò causà una sensazione di brusgiatura in u vostru pettu o in u fondu di a gola. L'acidu pò irrità a to gola è falla ferisce. Pò ancu dannà u tessutu sia in gola sia in esofago.
A GERD tende à esse peghju subitu dopu à i pasti o à l'ora di dorme, postu chì chjinà pianu pò favurisce u reflux. Se sperimentate un mal di gola recurrente di notte, hè pussibile chì pudete avè GERD.
In più di u mal di gola, alcune lagnanze cumune relative à GERD includenu:
- difficultà à ingolle
- regurgitante à l'acidu stomacu o piccule quantità di cuntenutu stomacu
- uttene un gustu àcidu in bocca
- ardore di stomacu o disconfort in u vostru pettu
- ardenti è irritazione in u to stomacu mediu superiore
Tensione musculare
Se avete parlatu eccessivamente (in particulare per un rumore forte, cum'è un cuncertu), urlendu, cantendu, o alzendu a voce per un periudu di tempu prolungatu, questu puderebbe fà diventà ronca o sviluppà un mal di gola à a fine di u ghjornu.
Questu significa chì avete probabilmente tense i musculi in a vostra gola è avete bisognu di ripusà a vostra voce. Se avete avutu una ghjurnata impegnata imballata di parlà, in particulare se avete avutu à alzà a voce spessu, hè pussibule chì a vostra garganta di notte sia causata da a tensione musculare.
Epiglottite
In epiglottite, l'epiglottite, chì copre a trachea, si infiamma è gonfia. Questu pò esse causatu da una infezione batterica o virale. Quandu l'epiglottide si gonfia, pò causà una ostruzione respiratoria chì mette in periculu a vita. Pò ancu causà un mal di gola severu. Sì avete epiglottite, pudete bisognu di assistenza medica d'urgenza.
Alcuni sintomi di epiglottite includenu:
- voce sbuffata o rascata
- respirazione rumurosa è / o dura
- sensazione di dispiacimentu o di esse arricatu
- frebba è sudori
- difficultà per respirà
- guai à ingolle
Infezzioni virali o bacteriali di a gola
Un mal di gola intensamente doloroso chì ùn hè micca allevatu manghjendu o bevendu puderia esse causatu da una infezzione virale o batterica di a gola. Alcune di queste infezioni includenu strep gola, tonsillite, mono, a gripe o u fretu cumunu. A seconda di u vostru diagnosticu, pudete avè bisognu di medicazione antivirale o di una serie di antibiotici prima di cumincià à sentesi megliu.
Alcuni segni di una gola infetta ponu include:
- mal di gola severu chì interferisce cù parlà, dorme o manghjà
- tonsille gonfie
- macchie bianche nantu à l'amigdalite o in u fondu di a gola
- frebba
- brividi
- perdita di l'appetitu
- glándulas linfatiche allargate è dulurose in u collu
- mal di testa
- fatigue
- debule musculare
Vede un duttore
Un dulore à a gola chì dura più di dui o trè ghjorni, giustifica un viaghju à l'uffiziu di u vostru duttore. È ci sò certi sintomi chì ùn duvite micca ignurà. Sè avete avutu un mal di gola recurrente cù i sintomi seguenti, hè ora di vede u vostru duttore:
- sangue in a vostra saliva o flema
- guai à ingolle
- gonfiore o dolore chì interferiscenu cù manghjà, beie o dorme
- febbre alta improvvisa sopra 101˚F (38˚C)
- un pezzu in a vostra gola chì si pò sente à l'esternu di u collu
- rash rossu nantu à a pelle
- prublemi à apre a bocca
- prublemi à girà o à rotà a testa
- sbavendu
- vertigini
- difficultà per respirà
Cumu trattà un mal di gola di notte
Trattà u vostru mal di gola in casa hè a vostra prima linea di difesa contr'à l'inconfortu, è in a maiò parte di i casi, puderete truvà sollievu di u dulore.
Pò esse utile à:
- gargare cù acqua salata
- sip un pocu di suchju d'uva mischiatu cù una piccula quantità di acetu di sidru di mela
- succhiate caramelle dure o pastiglie
- piglià medicazione per u dolore senza prescrizione cum'è acetaminofene, naproxen, o ibuprofen
- sip un tè caldu o acqua cù meli è limonu
- manghjà suppa di noodle di pullastru
- aduprate spruzzi di gola o di gargare per alleviare u dolore dispunibuli senza ricetta
Se l'aria in casa vostra hè secca, pruvate à fà corre un umidificatore di notte; questu puderia alleviare u seccu di i vostri passaghji nasali è di a gola durante a notte. È se avete bisognu di un pocu d'aiutu in più per gestisce l'allergie, pudete cumprà medicazione per allergie in u bancu o dumandà una ricetta da u vostru duttore. Sì avete simplicemente straziatu e vostre corde vocali, ripusalli deve aiutà.
Pudete bisognu di u vostru duttore per diagnosticà GERD, se ùn l'anu micca dighjà. I Medicazioni per riduce è cuntrullà u reflux àcitu sò dispunibuli sia nantu à u bancone sia cù prescrizione. Pudete ancu elevà a testa di u vostru lettu o appughjà a testa nantu à i cuscini o un cunei per dorme per riduce a rigurgita acida in a vostra gola durante a notte.
Se una infezzione batterica hè a causa di u vostru dolore di gola, u vostru duttore vi prescriverà un antibioticu. Per un gonfiore severu di e tonsille, pudete avè bisognu di medicazione steroide. È in rari casi, pudete richiede ospedalizazione o chirurgia per rimuovere tonsille infette cronicamente o ingrandate periculosamente.
Chì ci sò e prospettive per un mal di gola di notte?
Un mal di gola di notte causatu da allergie, GERD, aria secca, o tensione vocale, hè spessu facilmente gestitu cù rimedii casani è medicazione senza prescrizione. Sè avete trattatu cù una infezzjoni, antibiotici, antivirali, o steroidi devenu allevà i vostri sintomi in circa una settimana. Se continuate à avè un mal di gola di notte, seguitate cù u vostru duttore.