Tuttu da sapè nantu à e 5 tappe di u sonnu
Cuntenutu
- Fasi di sonnu
- Tappa 1
- Tappa 2
- Fasi 3 è 4
- Tappa 5: REM dorme
- Fatti nantu à u sonnu
- Disturbi di u sonnu
- Insonnia
- Apnea di u sonnu
- Sindrome di a perna inquieta
- U disordine di u travagliu per turnu
- Narcolepsia
- Cunsiglii per uttene un sonnu di qualità
- U fondu
Ùn hè un secretu chì u sonnu hè una di l'attività più impurtante per una bona salute. Quandu dormimu, i nostri corpi piglianu u tempu per:
- riparà i musculi
- cresce l'osse
- gestisce l'hormone
- sorta ricordi
Ci hè quattru tappe di sonnu, cumposte sia di u sonnu REM sia di u non REM, chì giremu in cicculu ogni notte.
In questu articulu, esploreremu queste fasi di sonnu, discuteremu disordini di u sonnu, più cunsiglii per ottene un sonnu megliu.
Fasi di sonnu
Ci hè dui tippi di sonnu: REM - o muvimentu rapidu di l'ochji - sonnu è sonnu micca REM. U sonnu senza REM si compone di più tappe, mentre u sonnu REM hè solu una sola tappa.
Tappa 1
Questa tappa di sonnu senza REM accade quandu si cumincia à addurmintassi è dura generalmente solu pochi minuti.
Durante sta tappa:
- i battiti di u core è a respirazione rallentanu
- i musculi cumincianu à rilassassi
- pruduce onde cerebrali alfa è theta
Tappa 2
Questa prossima tappa di sonnu senza REM hè un periodu di sonnu leggeru prima di entre in sonnu prufondu, è dura per circa 25 minuti.
Durante sta tappa:
- i battiti di u core è a respirazione rallentanu ancu di più
- senza movimenti oculari
- a temperatura di u corpu scende
- l'onde di u cervellu spuntanu in su è in giù, producendu "fusi di sonnu"
Fasi 3 è 4
Queste fasi finali di u sonnu non REM sò e fasi di u sonnu più prufondu. E fasi trè è quattru sò cunnisciute cum'è sonnu lentu, o delta. U vostru corpu esegue una varietà di attività impurtanti per prumove a salute in queste fasi finali non REM.
Durante queste fasi:
- l'eccitazione da u sonnu hè difficiule
- i battiti di u core è a respirazione sò à u so ritimu u più lentu
- senza movimenti oculari
- u corpu hè pienu rilassatu
- onde cerebrali delta sò presenti
- riparazione è crescita di tissuti, è si faci a rigenerazione cellulare
- u sistema immunitariu si rinforza
Tappa 5: REM dorme
U stadiu rapidu di u muvimentu di l'ochji si faci circa 90 minuti dopu à u sonnu, è hè u primu stadiu di "sognu" di u sonnu. U sonnu REM dura circa 10 minuti a prima volta, aumentendu cù ogni ciclu REM. U ciculu finale di u sonnu REM dura generalmente per circa 60 minuti.
Durante sta tappa:
- i muvimenti di l'ochji diventanu rapidi
- A respirazione è a frequenza cardiaca aumentanu
- i musculi di i membri si paralizzanu temporaneamente, ma si ponu accade contrazioni
- l'attività cerebrale hè notevolmente aumentata
Quandu si dorme di notte, cicculate tutte queste tappe di sonnu parechje volte - circa ogni 90 minuti o più.
Fatti nantu à u sonnu
Per qualcosa cusì necessariu per a nostra salute è benessere, ci hè sempre tantu chì ùn sapemu micca di dorme. Tuttavia, eccu sette fatti divertenti chì noi fà sapè:
- L'esseri umani passanu 1/3 di a so vita dormendu, mentre i misgi passanu circa 2/3 di a soia dormendu. Altri animali, cum'è i koala è i pipistrelli, ponu dorme finu à 22 ore à ghjornu.
- I neonati necessitanu circa 14 à 17 ore di sonnu per ghjornu, mentre chì l'adulescenti necessitanu circa 8 à 10 ore ogni notte. A maiò parte di l'adulti anu bisognu di 7 à 9 ore di sonnu.
- A privazione di u sonnu pò avè un impattu assai negativu nantu à a salute. Ancu 72 ore senza dorme pò causà cambiamenti d'umore, difficoltà di funzionamentu, è alterazione di a percezione.
- I livelli di energia scendenu naturalmente in dui momenti distinti di a ghjurnata: 2:00 a.m. è 2:00 p.m. Ciò spiega a fatica dopu à u pranzu chì certe persone sentenu durante a metà di a ghjurnata.
- I sogni ponu apparisce in culore o interamente in scala di grisgiu. Unu di u 2008 hà trovu chì l'accessu à a televisione nera è bianca hà un impattu annantu à u culore di i so sogni.
- Altitudini più alti ponu avè un impattu negativu nantu à a qualità di u sonnu. Sicondu, questu pò esse a causa di una quantità ridutta di sonnu lentu (prufondu).
- Ancu s'ellu ci hè ancu assai da amparà nantu à u sonnu, a cosa più grande chì sapemu hè chì u sonnu hè cusì cruciale per una bona salute cum'è nutrimentu è eserciziu.
Disturbi di u sonnu
Sicondu l'American Sleep Association, circa 50 à 70 milioni di adulti in i Stati Uniti anu un disordine di u sonnu. I disordini di u sonnu ponu avè un impattu negativu nantu à a qualità di u sonnu, chì à so volta pò purtà à altri prublemi di salute. Sottu, truverete alcuni di i disordini di u sonnu più cumuni è cume sò trattati.
Insonnia
L'insonnia hè una cundizione cronica di sonnu caratterizata da difficultà à dorme. Alcune persone anu prublemi à addurmintassi, altri ùn sò micca capaci di dorme, è alcuni anu prublemi cù i dui. L'insonnia spessu causa eccessiva sonnolenza di ghjornu è fatica.
A terapia comportamentale cognitiva (CBT) hè u trattamentu primariu per l'insonnia. A CBT pò ancu esse cumbinata cù medicazione per u sonnu, chì sò capaci di aiutà e persone à addurmintassi è à dorme. Per alcune persone, migliurà l'igiene di u sonnu pò ancu aiutà.
Apnea di u sonnu
L'apnea ostruttiva di u sonnu hè una cundizione induve u corpu ferma di respirà durante u sonnu. Questi periodi di mancanza di respirazione, chjamati apnea, accadenu perchè e vie aeree di a gola diventanu troppu strette per permette u flussu di l'aria. Cum'è l'insonnia, sta cundizione pò influenzà negativamente a qualità di u sonnu.
A prima linea di trattamentu per l'apnea di u sonnu hè una macchina cuntinua di pressione positiva di e vie aeree (CPAP). U CPAP crea abbastanza flussu d'aria per permette à una persona cù apnea di u sonnu di respirà currettamente durante u sonnu. Se u CPAP ùn aiuta micca, a pressione positiva bilevel di e vie aeree (BiPAP o BPAP) hè a prossima opzione. In i casi severi, a chirurgia pò esse necessaria.
Sindrome di a perna inquieta
U sindromu di e gambe inquieta (RLS) hè un disordine neurologicu chì provoca un sintimu scomudu in e gambe, chì spessu apparisce quandu si riposa o si prova à dorme. E persone cun RLS anu spessu prublemi per dorme abbastanza per i so sintomi.
Alcuni medicamenti, cume l'aiuti à u sonnu è l'anticonvulsivanti, ponu esse prescritti per aiutà à gestisce i sintomi di RLS. Praticà una bona igiene di u sonnu pò aiutà à rilassà u corpu prima di dorme è rende più faciule u sonnu.
U disordine di u travagliu per turnu
U disordine di u travagliu di turnu hè una cundizione chì affetta comunemente à quelli chì travaglianu fora di un prugramma regulare di 9 à 5. Stu disordine pò causà un sbilanciu in u ritmu circadianu naturale, o ciclu di sonnu-veglia. E persone cun questu disordine sò in un risicu più elevatu per aumentà a sonnolenza di ghjornu è prublemi di salute.
U trattamentu per u disordine di u travagliu in turnu include a presa di sunnite frequenti, evitendu stimulanti, è riduce u numeru d'ore travagliatu, tuttu ciò chì pò aiutà à prumove una bona qualità di sonnu. Per e persone chì dormenu durante u ghjornu, pò ancu aiutà à aduprà strumenti chì bluccanu a luce cum'è occhiali o tende.
Narcolepsia
A narcolepsia hè un disordine di u sistema nervosu chì provoca una sonnolenza di ghjornu estrema è "attacchi di sonnu", o attacchi di sonnu improvvisi. A narcolepsia provoca ancu cataplexia, chì hè un colpu fisicu subitu causatu da a perdita di cuntrollu musculare. E persone cun narcolepsia spessu sperimentanu perturbazioni estreme in a so vita d'ogni ghjornu.
I medicazione cum'è stimulanti è SSRI sò usati per trattà i sintomi di narcolepsia. I trattamenti in casa, cume evità stimulanti è esercitassi regolarmente, ponu aiutà à prumove un sonnu sanu.I cambiamenti di stile di vita, cume evità certe attività è fà alloghju, sò ancu impurtanti per aiutà à limità e ferite.
Cunsiglii per uttene un sonnu di qualità
Praticà una bona igiene di u sonnu hè u megliu modu per ottene un sonnu di qualità di notte. Eccu alcuni modi per migliurà a vostra igiene di u sonnu:
- Spendite u tempu fora à u sole durante u ghjornu. Esporà u vostru corpu à a luce naturale durante u ghjornu pò aiutà à mantene un ritmu circadianu sanu.
- Esercite o move u vostru corpu in tuttu u ghjornu. Uttene almenu un eserciziu o sessione di muvimentu in ogni ghjornu hè un ottimu modu per migliurà a qualità di u sonnu.
- Limite u tempu di a sunnita à micca più di 30 minuti. Mentre ci sò vantaghji per a sunnetta, se dorme per più di 30 minuti, pò lasciarti svegliatu quandu hè finalmente u tempu di dorme.
- Evite stimulanti è certi alimenti prima di dorme. A caffeina, a nicotina o l'alcolu prima di dorme ponu interrompe u vostru sonnu, cume i cibi chì causanu indigestione o mal di stomacu.
- Limite u tempu di schermu un'ora prima di dorme. I televisori, telefoni è altri dispositivi elettronichi emettenu luce blu, chì pò interrompe l'ormoni chì vi aiutanu à addurmintassi.
- Creà un ambiente cunfortu di camara. Investisce in un materasso, cuscinu è coperta di alta qualità, è ancu in altri articuli di camera rilassante, pò aiutà à dorme megliu.
Incorporà questi cunsiglii lentamente cù u tempu pò migliorà notevolmente a vostra qualità di sonnu. In ogni casu, sè avete sempre prublemi per fallu o per dorme, pò esse u tempu di visità un duttore per discutiri più opzioni.
U fondu
U vostru corpu attraversa cinque tappe di sonnu ogni notte: quattru tappe di sonnu non REM è una tappa di sonnu REM. Durante questi cicli di sonnu, a nostra respirazione, a frequenza cardiaca, i musculi è l'onde cerebrali sò tutti affettati diversamente.
Dormire abbastanza hè impurtante per attività di prumuzione di a salute cum'è a digestione, a crescita è a memoria. Certi disordini di u sonnu, cum'è l'insomnia, ponu causà una qualità di sonnu scarsa è difficultà à funziunà tutta a ghjurnata.
U megliu chì pudete fà per migliurà a qualità di u sonnu hè di affruntà qualsiasi cundizione sottostante è travaglià nantu à a vostra igiene di u sonnu.