Perchè Hawaii hà u più bassu tassu di Cancer di Pelle in i Stati Uniti?
Cuntenutu
Ogni volta chì una urganizazione di salute revela i stati cù a più alta incidenza di cancru di a pelle, ùn hè micca una grande sorpresa quandu una destinazione tropicale, assolatu per tuttu l'annu, sbarca in o vicinu à u primu locu. (Salu, Florida.) Chì hè sorprendente, però, hè di vede un tali statu in u fondu di a lista. Ma hè accadutu: In l'ultimu rapportu di Salute di l'America da l'Associazione Blue Cross Blue Shield (BCBSA), Hawaii hà assicuratu u locu bramatu di menu diagnostichi di cancru di a pelle.
Sicondu u rapportu, chì hà rivisatu quanti membri di Blue Cross è Blue Shield sò stati diagnosticati cun cancru di a pelle, solu 1,8 per centu di i Hawaiiani sò stati diagnosticati. Questi include u carcinoma basale è u carcinoma squamous cell, duie di e forme più cumuni di cancru di a pelle, è u melanoma, a forma più mortale, secondu l'Academia Americana di Dermatologia (AAD).
Per a paraguni, Florida hà avutu u più altu numaru di diagnostichi cù 7,1 per centu.
Chì dà? Shannon Watkins, MD, dermatologu di New York chì hè crisciutu in Hawaii, dice chì u stilu di vita ghjoca un fattore maiò. "Mi piace à pensà chì, campendu in un ambiente assulanatu tuttu l'annu, l'Hawaiani cunnosci l'impurtanza di a prutezzione di u sole è di u sunscreen è sò megliu capaci di prevene i sunburns", dice. "Crescendu in Hawaii, a crema solare è a ropa protettiva di u sole era una parte di a vita di ogni ghjornu per mè, a mo famiglia è l'amichi". (PS: Hawaii pruibisce i filtri solari chimichi chì dannu i so scoglii di coralli.)
Ma sicuramente i residenti in Florida sò ancu cuscenti di a so esposizione à u sole. Allora perchè i dui stati sò classificati in ogni estremità di u spettru? L'etnicità hè una pussibilità, dice u duttore Watkins. "Ci sò parechji Asiatici è Isulani di u Pacificu in Hawaii, è a melanina, chì dà pigmentu à a pelle, pò agisce cum'è un filtru solare integratu", spiega.
Solu perchè qualchissia hà più melanina ùn significa micca chì sia sicuru da u cancheru di a pelle. In fattu, l'AAD riporta chì in i pazienti cù un culore di pelle più scuru, u cancheru di a pelle hè spessu diagnosticatu in i so ultimi stadii, rendendu più difficiule da trattà. A ricerca hà ancu dimustratu chì questi pazienti sò menu prubabile di i Caucasiani per sopravvive à u melanoma. È un rapportu di u 2014 da i Centri per u Cuntrollu è a Prevenzione di e Malatie dice chì u Statu Aloha avia più segnalati casi di novu melanoma cà a media naziunale.
Sfortunatamente, unu di i motivi chì i tassi di cancru di a pelle sò cusì bassu puderia esse solu chì i Hawaiiani ùn sò micca schermati tantu, perchè pensanu chì sò in menu risicu. "Credu chì u tassu di visite d'uffiziu à u dermatistu per i cuntrolli annuali è preventivi di a pelle hè bassu paragunatu à e zone di u cuntinente di u paese [chì anu] una predominanza più alta per i tippi di pelle più chjari", dice Jeanine Downie, MD, una nova Dermatologu basatu in Jersey è espertu medicu chì cuntribuisce à Zwivel. "Questu puderia distorce i numeri".
Indipendentemente da duv'è tù campi è quanti casi di cancheru di a pelle ci sò in realtà, hè chjaru chì duie cose contanu: u filtru solare è e screening regulari di u cancheru di a pelle. Ricurdativi, u cancru di a pelle hè u cancru più cumuni in i Stati Uniti, cù quasi 9 500 persone chì sò diagnosticati ogni ghjornu, secondu l'AAD. Ma s'ellu hè chjappu prestu, i carcinomi di cellule basali è squamose sò assai curabili, è a percentuale di sopravvivenza di cinque anni per u melanoma di rilevazione precoce (prima chì si diffonda à i linfonodi) hè di 99 per centu.
Se ùn avete micca un'assicuranza sanitaria-o un dermatologu regulare per fà una scansione-pudete ancu circà cumpagnie chì offrenu servizii gratuiti. A Fundazione per u Cancer di a Pelle, per esempiu, hà collaboratu cù Walgreens per a so Campagna Destinazione: Pelli Sane, ospitendu pop-up mobili in i Stati Uniti chì offrenu pruiezzioni gratuite da un dermatologu. È ùn vi scurdate di l'autocontrolli di rutina - eccu un tutoriale passu à passu di cumu fà unu currettamente, per cortesia di a Skin Cancer Foundation.