Nodi linfatichi cervicali gonfi
Cuntenutu
- Cosa facenu i linfonodi cervicali?
- Chì causa i gonfi linfonodi cervichi?
- Quandu vede u vostru duttore
- Trattamenti cumuni per i linfonodi cervicali gonfi
- U takeaway
Panoramica
U sistema linfaticu hè una parte maiò di u sistema immune. Hè cumpostu di varii linfonodi è di navi. U corpu umanu hà centinaie di nodi linfatichi in diversi lochi in u corpu.
I nodi linfatichi situati in u collu sò chjamati nodi linfatichi cervicali.
Cosa facenu i linfonodi cervicali?
I nodi linfatichi sò piccule unità incapsulate in u sistema linfaticu. Filtranu a linfa. A linfa hè un fluidu incaricatu di u trasportu di i linfociti (un tippu di globuli bianchi) in tuttu u sistema di i vasi linfatichi di u corpu.
I linfonodi cervicali, cum'è u restu di i linfonodi di u corpu, sò incaricati di luttà contr'à l'infezioni. Facenu questu attaccendu è distrughjendu i germi chì sò purtati in u node per mezu di u fluidu linfaticu. Dopu chì stu prucessu di filtrazione hè cumpletu, qualsiasi fluidu, sali è proteine restanti rientranu in u sangue.
Oltre à luttà contr'à i germi chì causanu infezioni, cume i virus, alcune di e funzioni incredibilmente impurtanti chì i nodi linfatichi svolgenu per u vostru sistema immunitariu sò:
- filtrazione di u fluidu linfaticu
- gestisce l'infiammazione
- intrappulendu e cellule cancerose
Mentre i linfonodi ponu occasionalmente gonfiarsi è causà disagiu, sò essenziali per un corpu sanu è un funziunamentu immunitariu currettu.
Chì causa i gonfi linfonodi cervichi?
A volte i linfonodi in u collu, è ancu altre parti di u vostru corpu, ponu gonfialli. Questu avvenimentu cumunu hè chjamatu limfadenopatia. Pò accade in reazione à infezioni, ferite, o cancheru.
Generalmente, i nodi linfatichi cervicali gonfiati ùn sò micca minacciosi. Parechje cose ponu causà gonfiori di linfonodi cervicali, cumprese:
- bronchite
- fretu cumunu
- infezzione di l'arechja
- infezzione di u scalp
- strep gola
- tonsillitis
Postu chì a linfadenopatia tende à accade in una zona di i nodi à a volta, hè cumunu per e infezioni in u giru o in u collu per attivà un gonfiore di a linfa cervica. Questu hè chì l'infezzione vicinu à u collu hè filtrata attraversu i nodi linfatichi in u collu, chì porta à gonfiore.
Altri siti induve i linfonodi cumunamenti si gonfianu includenu l'ascella è l'inguine. A linfadenopatia pò accade ancu in i nodi linfatichi situati in u pettu è in e cavità addominali.
U gonfiore di i linfonodi cervicali pò esse un indicatore affidabile di infezione o altra inflammazione in a zona. Pò ancu indicà u cancheru, ma questu hè assai menu cumunu. Più à spessu, i linfonodi gonfi sò solu una parte integrante di u sistema linfaticu chì face u so travagliu.
Quandu vede u vostru duttore
Ancu s'ellu hè pocu cumunu per i linfonodi cervicali gonfiati per indicà una situazione più grave, hè impurtante parlà cù u vostru duttore se sperimentate i sintomi seguenti:
- tenerezza è dulore prolungati
- gonfiu cuntinuu per più di una settimana
- frebba
- perdita di pesu
Sti sintomi ponu indicà certe condizioni chì necessitanu assistenza medica immediata, cume:
- tuberculosi
- sifilide
- VIH
- linfoma
- certi tipi di leucemia
- un tumore solidu di u cancer chì si sparghje
Trattamenti cumuni per i linfonodi cervicali gonfi
Se sperimentate un gonfiore cumunu è leve, ci sò alcune opzioni dispunibili per aiutà a gestisce sia direttamente sia indirettamente, cume:
- antibiotici
- antivirali
- antiinflamatori non-steroidali cum'è ibuprofene (Advil)
- riposu adeguatu
- cumpressa di tovagliolu caldu è bagnatu
D'altra parte, se i linfonodi sò gonfii per via di a crescita cancerosa, u trattamentu pò include:
- chimioterapia
- irradiazione
- cirurgia per caccià u linfonodu
U takeaway
Virus è batteri sò filtrati attraversu u sistema linfaticu per aiutà à luttà contr'à l'infezioni. Per via di questu, u gonfiore ùn hè micca solu cumunu, hè da aspettà.
In casi rari, i nodi linfatichi cervicali gonfiati ponu indicà cundizioni gravi cum'è limfoma o leucemia. Sè avete sperimentatu i linfonodi gonfi in u collu è site preoccupatu, u megliu da fà hè di parlà cù u vostru duttore.