Avvelenamentu di pulitura di mobuli
L'avvelenamentu di u lucidore di i mobuli si verifica quandu qualchissia ingoia o respira (inspira) u lucidariu di mobuli. Alcuni lucidi di mobuli ponu ancu esse spruzzati in l'ochji.
Questu articulu hè solu per informazioni. Ùn aduprà micca per trattà o gestisce una vera esposizione à u velenu. Se voi o qualchissia cun voi avete una esposizione, chjamate u vostru numeru di emergenza lucale (cum'è 911), o u vostru centru di velenu lucale pò esse ghjuntu direttamente chjamendu a linea diretta naziunale di Assistenza Poison gratuita (1-800-222-1222) da ogni locu in i Stati Uniti.
L'ingredienti velenosi includenu idrocarburi (cume cere, olii, solventi organici).
Questu ingrediente si trova in vari lucidi di mobuli lucidi.
L'avvelenamentu di i mobuli pò causà sintomi in parechje parte di u corpu. I sintomi dipendenu da cume si hè avvelenatu l'avvelenamentu, è di quantu di u velenu hè statu implicatu.
Inghjutturà un velenu cusì pò causà:
- Agitazione
- Cunfusione
- Coma (diminuitu livellu di cuscenza è mancanza di reattività)
- Sturdimentu
- Difficultà di respirazione
- Pressione sanguigna bassa chì si sviluppa rapidamente
- Dolore severu in a gola, a zona di a bocca, u nasu, l'ochji, o l'arechje
- Dolore di stomacu severu
- Gonfiu di a gola
- Vumitu, forse insanguinatu
- Sangue in e vostre feci
Se u velenu hà toccu a vostra pelle o l'ochji pudete avè:
- Brucia è irritazione di a pelle
- Perda di vista
Se u velenu hè respiratu (inalatu o aspiratu), ponu accade:
- Visione sfocata
- Problemi di respirazione - difficultà per respira o micca respirazione
- Pulmone crollatu (pneumotorace)
- Coma (mancanza di reattività)
- Cunfusione
- Prublemi di cuurdinazione
- Sturdimentu
- Frebba
- Fluidu intornu à u pulmone
- Mal di testa
- Inflammazione di i pulmoni
- Infezzione di i pulmoni (pneumonia secondaria)
- Pressione sanguigna bassa o scossa
- Sanguinamentu pulmonare
- Convulsioni (crisi)
- Sonnolenza
- Stupor (diminuzione di a cuscenza, sonnolenza, cunfusione)
Circate subitu assistenza medica. Ùn fate micca lancià una persona à menu chì ùn li dicenu di fà lu cun un velenu o un prufessiunale sanitariu.
Se u chimicu hè nantu à a pelle o in l'ochji, lavate cù molta acqua per almenu 15 minuti.
Se a chimica hè stata inghjuttita, dà immediatamente à a persona acqua o latte, a menu chì ùn sia micca altrimente urdinatu da un prufessore sanitariu. Ùn dà micca acqua o latte se a persona hà sintomi (cum'è vomitu, cunvulsioni, o una diminuzione di u nivellu di vigilanza) chì rendenu difficiule à ingoiare.
Se a persona hà rispiratu in u velenu, spustate subitu a persona à l'aria fresca.
Uttenite l'infurmazioni seguenti:
- Età di a persona, pesu è cundizione
- Nome di u pruduttu (è ingredienti è punti di forza, se cunnisciutu)
- U tempu hè statu inghjuttitu
- Quantità ingullita
U vostru centru lucale di cuntrollu di velenu si pò ghjunghje direttamente chjamendu a linea diretta naziunale di Assistenza Poison (1-800-222-1222) da qualunque parte di i Stati Uniti. Stu numeru di linea diretta naziunale vi permetterà di parlà cun esperti in avvelenamentu. Vi daranu ulteriori istruzzioni.
Questu hè un serviziu gratuitu è cunfidenziale. Tutti i centri lucali di cuntrollu di velenu in i Stati Uniti utilizanu stu numeru naziunale. Duvete chjamà se avete qualchì domanda nantu à l'avvelenamentu o a prevenzione di velenu. Ùn hà micca bisognu di esse una emergenza. Pudete chjamà per qualsiasi ragione, 24 ore à u ghjornu, 7 ghjorni à a settimana.
U fornitore misurerà è monitorerà i segni vitali di a persona, tra cui a temperatura, u pulse, a frequenza respiratoria è a pressione sanguigna. I sintomi saranu trattati cum'è adatti. A persona pò riceve:
- Prove di sangue è urina
- Supportu respiratoriu, cumpresu l'ossigenu attraversu un tubu in i pulmoni, è una macchina respiratoria (ventilatore)
- Bronchoscopia - fotocamera in gola per circà brusgiature in e vie aeree è in i pulmoni (se u velenu hè statu aspiratu)
- Radiografia di pettu
- ECG (traccia di u core)
- Endoscopia - camera in gola per circà brusgiature in l'esofago è in u stomacu
- Fluidi attraversu una vena (da IV)
- Medicina per riversà l'effettu di u velenu è trattà i sintomi
- Eliminazione chirurgica di a pelle brusgiata (debridement di a pelle)
- Tubu per a bocca in u stomacu per aspirà (aspirà) u stomacu. Questu hè fattu solu quandu a persona riceve assistenza medica in 30 à 45 minuti da l'avvelenamentu, è una quantità assai grande di a sostanza hè stata inghjuttita.
- Lavatu di a pelle (irrigazione) - forse ogni poche ore per parechji ghjorni
A quantità di a persona dipende da a quantità di velenu inghjuttitu è da a rapidità di u trattamentu. U più veloce a persona riceve aiutu medicu, megliu serà a possibilità di recuperu.
Inghjutturà tali veleni pò avè effetti severi nantu à parechje parte di u corpu. Bruciate in e vie aeree o tractu gastrointestinale pò purtà à a morte di i tessuti. Questa pò causà infezioni, scossa è morte, ancu parechji mesi dopu chì a sustanza sia stata inghjuttita. U tissutu cicatriziale in e zone affette pò purtà à prublemi à longu andà cù a respirazione, a deglutizione è a digestione.
Blanc PD. Risposte acute à esposizioni tossiche. In: Broaddus VC, Mason RJ, Ernst JD, et al, eds. Manuale di Murray è Nadel di Medicina Respiratoria. 6a ed. Filadelfia, PA: Elsevier Saunders; 2016: chap 75.
Mofenson HC, Caraccio TR, McGuigan M, Greensher J. Tossicologia medica. In: Kellerman RD, Rakel DP, eds. Terapia attuale di Conn 2020. Philadelphia, PA: Elsevier 2020: 1281-1334.
Wang GS, Buchanan JA. Idrocarburi. In: Walls RM, Hockberger RS, Gausche-Hill M, eds. Medicina di Emergenza di Rosen: Cuncetti è Pratica Clinica. 9a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2018: chap 152.