Parlendu à u vostru Figliu di Endometriosi: 5 Cunsiglii
Cuntenutu
Includemu prudutti chì pensemu utili per i nostri lettori. Se cumprate per mezu di ligami nantu à sta pagina, pudemu guadagnà una piccula cumissione. Eccu u nostru prucessu.
Aviu 25 anni quandu sò statu diagnosticatu per a prima volta d'endometriosi. A devastazione chì seguita hè stata dura è rapida. Per una grande parte di a mo vita, aghju avutu periodi regulari è assai poca esperienza cù un dolore fisicu incontrollabile.
In ciò chì si sentia cum'è un lampu, tuttu cambiò cumpletamente.
Durante i prossimi trè anni, aghju avutu cinque ampie chirurgie addominali. Aghju cunsideratu di dumandà una invalidità à un puntu. U dulore cusì grande è cusì frequente chì stava luttendu per esce da u lettu è per travaglià ogni ghjornu.
È aghju pruvatu dui giri di fecundazione invitro (FIV), dopu avè statu dichjaratu chì a mo fertilità stava svanendu rapidamente. I dui cicli anu fallutu.
À a fine, u chirurgu ghjustu è u protocolu di trattamentu currettu mi anu rimessu in piedi. E cinque anni dopu a mo diagnosi iniziale, sò stata benedetta cù l'occasione di aduttà a mo zitellina.
Ma aghju sempre avutu endometriosi. Aghju sempre avutu u dulore. Era (è ferma) più gestibile chè in quelli primi anni, ma ùn hè mai solu andatu.
Ùn serà mai.
Parlendu à a mo figliola di l'endometriosi
Induve aghju avutu à trattà cù u dolore estremu praticamente ogni ghjornu, aghju passatu a maiò parte di i mo ghjorni senza dolore ora - eccettu i primi dui ghjorni di u mo periodu. Quelli ghjorni, tendu à esse tombu un pocu.
Ùn hè nunda vicinu à u dulore scruccunante ch'aghju avutu a sperienza. (Per esempiu, ùn vomitu più da l'agunia.) Ma basta à lascià mi vulè stà in u lettu, impannillatu in un pad di riscaldamentu, finu à ch'ella sia finita.
Travagliu da casa sti ghjorni, allora u sughjornu in lettu ùn hè micca un prublema per u mo travagliu. Ma hè qualchì volta per u mo figliolu - una zitella di 6 anni chì adora andà in avventura cù a so mamma.
Cum'è mamma sola per scelta, senza altri figlioli in casa per tene occupata a mo figliola, eiu è a mo zitella avemu avutu qualchì conversazione seria nantu à a mo situazione.
Questu hè in parte perchè ùn ci hè nunda cum'è privacy in a nostra casa. (Ùn mi ricordu micca l'ultima volta chì aghju pussutu aduprà u bagnu in pace.) È hè in parte perchè a mo figliola assai attenta ricunnosce i ghjorni quandu a mamma ùn hè micca solu ella stessa.
E conversazioni anu principiatu prestu, forse ancu da 2 anni, quandu ella hè entrata per a prima volta in mè per trattà u disordine chì u mo periodu avia causatu.
Per un zitellu chjucu, tantu sangue hè spaventosu. Allora aghju cuminciatu spiegendu chì "Mamma hà owies in a panza", è "Tuttu va bè, questu accade solu qualchì volta".
Nel corso di l'anni, sta conversazione hà evolutu. A mo figliola avà capisce chì quelli owies in a mo panza sò a ragione per chì ùn la pudessi micca purtà in u mo ventre prima ch'ella sia nata. Ricunnosce ancu chì Mamma hà qualchì volta ghjorni chì hà bisognu à stà in lettu - è ella culla cun mè per merendella è un filmu ogni volta chì quelli ghjorni toccanu duru.
Parlà cù a mo figliola di a mo situazione l’hà aiutata à diventà un essaru umanu più empaticu, è m’hà permessu di cuntinuà à curà mi stessu mentre sò sempre onestu cun ella.
E duie cose significanu u mondu per mè.
Cunsiglii per altri parenti
Se cercate modi per aiutà u vostru zitellu à capisce l'endometriosi, questu hè u cunsigliu chì aghju per voi:
- Mantene l'età di cunversazione adatta è ricordate chì ùn anu micca bisognu di cunnosce tutti i dettagli subitu. Pudete principià simplice, cum'è aghju fattu cù a spiegazione di "owies" in a mo panza, è espansione nantu à questu mentre u vostru zitellu cresce è hà più dumande.
- Parlà di e cose chì l'aiutanu à sentesi megliu, sia chì sia stesu in lettu, pigliendu un bagnu caldu, o avvolgendusi in un pad di riscaldamentu. Paragunatelu à e cose chì l'aiutanu à sentesi megliu quandu si ammalanu.
- Spiegate à u vostru figliolu chì alcuni ghjorni, l'endometriosi ti restringe à u lettu - ma invitelu à raghjunghje voi per ghjochi di ghjochi o filmi s'elli sò pronti.
- Per i zitelli di 4 anni è più, a teoria di a cucchiaia pò cumincià à avè un sensu, allora portate alcuni cucchiai è spiegate: in i ghjorni duri, per ogni compitu chì fate date un cucchiaiu, ma avete solu tanti cucchiai da risparmià. Stu ricordu fisicu aiuterà i zitelli à capisce megliu perchè qualchì ghjornu site in opera per corre cun elli in u cortile, è altri ghjorni ùn pudete micca fà.
- Rispondi à e so dumande, sforzassi per l'onestà, è mostrali chì ùn ci hè nunda di tabù in questu sughjettu.Ùn avete nunda da esse imbarazzatu, è ùn devenu avè alcuna ragione di teme di vene à voi cù e so dumande o preoccupazioni.
U takeaway
I zitelli sanu tipicamente quandu un genitore nasconde qualcosa, è ponu diventà più preoccupati di u necessariu s'elli ùn sanu micca cosa hè quella cosa. Avè conversazioni aperte da nanzu ùn li aiuta micca solu à capisce megliu a vostra situazione, li aiuta ancu à ricunnoscevi cum'è qualcunu à chì ponu parlà di qualcosa.
Ma sì ùn site micca sempre sicuru di discute a vostra situazione cù u vostru zitellu, hè ancu bè. Tutti i zitelli sò diversi, è solu voi sapete veramente ciò chì u vostru pò gestisce. Cusì mantenite e vostre cunversazioni à quellu livellu finu à chì pensate chì u vostru figliolu hè prontu per più, è ùn esitate mai à ghjunghje à un prufessiunale per a so opinione è a so guida se pensate chì puderia aiutà.
Leah Campbell hè un scrittore è editore chì vive in Anchorage, Alaska. Hè una mamma sola per scelta dopu una seria serendipitosa di eventi hà purtatu à l'adopzione di a so figliola. Leah hè ancu l'autore di u libru "Unica Femmina Infertile»È hà scrittu assai nantu à i temi di l'infertilità, di l'adopzione è di a parentela. Pudete cunnette vi cù Leah via Facebook, ella situ web, è Twitter.