Rate di Filtrazione Glomerulare (GFR): chì hè, cumu determinallu è quandu pò esse modificatu
Cuntenutu
U tassu di filtrazione glomerulare, o semplicemente GFR, hè una misura di laburatoriu chì permette à u medicu generale è u nefrologu di valutà u funziunamentu di i reni di a persona, chì hè una misura impurtante per u diagnosticu è a verifica di u stadiu di a malattia renale cronica (CKD) , chì face u GFR essenziale ancu per stabilisce u megliu trattamentu, se necessariu.
Per calculà u tassu di filtrazione glomerulare, hè necessariu piglià in contu u sessu, u pesu è l'età di a persona, postu chì hè nurmale chì u GFR diminuisca à misura chì a persona invechja, micca necessariamente indicendu danni o cambiamenti renali.
Ci sò parechji calculi pruposti per determinà a percentuale di filtrazione glomerulare, tuttavia i più aduprati in pratica clinica sò quelli chì tenenu contu di a quantità di creatinina in u sangue o di a quantità di cistatina C, chì hè a più studiata oghje, postu chì u di creatinina pò soffre interferenze da altri fattori, inclusa a dieta, dunque ùn diventanu micca un marcatore adeguatu per u diagnosticu è u monitoru di CKD.
Cumu hè determinatu GFR
U tassu di filtrazione glomerulare hè determinatu in laburatoriu aduprendu calculi chì devenu tene contu principalmente di l'età è di u sessu di a persona, chì questi fattori interferiscenu cù u risultatu. Tuttavia, per chì u GFR sia calculatu, un campione di sangue deve esse raccoltu per misurà a creatinina o a cistatina C, secondu a raccomandazione di u duttore.
U tassu di filtrazione glomerulare pò esse calculatu sia tenendu in contu a concentrazione di creatinina è a concentrazione di cistatina C. Ancu se a creatinina hè a più aduprata, ùn hè micca a più adatta, chì a so concentrazione pò soffre interferenze da altri fattori, cum'è l'alimentu, attività fisica, malatie infiammatorie è quantità di massa musculare è cusì ùn rapprisenta micca necessariamente a funzione renale.
D'altra parte, a cistatina C hè prodotta da e cellule nucleate è hè regolarmente filtrata in i reni, in modo chì a concentrazione di sta sostanza in u sangue sia direttamente legata à GFR, essendu cusì un megliu marcatore di a funzione renale.
Valori GFR normali
U tassu di filtrazione glomerulare hà per scopu di verificà u funziunamentu di i reni, postu chì tene contu di a dosa di sustanzi chì sò filtrati in i reni è chì ùn sò micca riassorbiti in u sangue, essendu essenzialmente eliminati in l'urina. In casu di creatinina, per esempiu, sta proteina hè filtrata da i reni è una piccula quantità hè riassorbita in u sangue, affinchì in cundizioni nurmali, si ponu verificà e concentrazioni di creatinina in l'urina assai più alte di quella di u sangue.
Tuttavia, quandu ci sò cambiamenti in i reni, u prucessu di filtrazione pò esse alteratu, in modu chì ci sia menu creatinina filtrata da i reni, risultendu in una concentrazione più alta di creatinina in u sangue è diminuita a velocità di filtrazione glomerulare.
Cum'è a percentuale di filtrazione glomerulare pò variare secondu u sessu è l'età di a persona, i valori GFR quandu u calculu hè fattu cù creatinina sò:
- Nurmale: più grande o uguale à 60 mL / min / 1.73m²;
- Insuffisenza renale: menu di 60 mL / min / 1.73m²;
- Fallimentu renale severu o fallimentu renale: quandu menu di 15 mL / min / 1.73m².
À sente l'età, i valori GFR normali sò di solitu:
- Trà 20 è 29 anni: 116 mL / min / 1.73m²;
- Trà 30 è 39 anni: 107 mL / min / 1.73m²;
- Trà 40 è 49 anni: 99 mL / min / 1.73m²;
- Trà 50 è 59 anni: 93 mL / min / 1.73m²;
- Trà 60 è 69 anni: 85 mL / min / 1.73m²;
- Da 70 anni: 75 mL / min / 1.73m².
I valori ponu varià secondu u laburatoriu, tuttavia quandu u GFR hè inferiore à u valore di riferenza normale per l'età, a pussibilità di malattie renali hè cunsiderata, essendu raccomandata da l'esecuzione di altri test per cunclude u diagnosticu., Tali cum'è esami di imaging è biopsia. Inoltre, basatu annantu à i valori ottenuti per GFR, u duttore pò verificà a tappa di a malatia è, dunque, indicà u trattamentu più adattu.