Tempu di protrombina: cosa hè, à chì serve è valori

Cuntenutu
U tempu di protrombina o PT hè un test di sangue chì valuta l'abilità di u sangue di coagulassi, vale à dì u tempu necessariu per piantà un'emorragia, per esempiu.
Cusì, u test di tempu di protrombina hè adupratu ogni volta chì si producenu sanguinamenti frequenti o contusioni per pruvà à truvà a causa di u prublema, è ancu quandu ci sò suspetti di prublemi di fegatu, esse dumandatu ancu di misurà TGO, TGP è GGT, per esempiu. Vede ciò chì sò i testi chì valutanu u fegatu.
In u casu di e persone chì utilizanu anticoagulanti orali, cum'è Warfarin o Aspirina, u duttore dumanda periodicamente l'INR, chì hè una misura più specifica di u TP per valutà l'effettu di e droghe, postu chì u TP hè di solitu altu in queste condizioni.
A Protrombina, cunnisciuta ancu cum'è fattore di coagulazione II, hè una proteina prodotta da u fegatu è attivata favurisce a cunversione di fibrinogenu in fibrina, chì, cù e piastrine, forma un stratu chì impedisce u sangu. Cusì, a protrombina hè un fattore essenziale per chì a coagulazione di u sangue accada.
Valori di riferenza
U valore di riferenza di u tempu di protrombina per una persona sana deve variare trà 10 è 14 secondi. In u casu di INR, u valore di riferimentu per una persona sana deve varià trà 0,8 è 1.
Tuttavia, se aduprate anticoagulanti orali, u valore deve esse trà 2 è 3, secondu a malattia chì hà purtatu à a necessità di trattamentu cù stu tipu di medicazione.
Sensu di i risultati
U risultatu di a prova di u tempu di a protrombina pò esse mudificatu per diverse cause, dunque ogni volta chì ci sò cambiamenti, u duttore pò urdinà novi testi per pudè identificà a causa curretta è inizià u trattamentu.
Alcune di e cause più cumuni includenu:
Tempu altu di protrombina
Stu risultatu indica chì se un tagliu si verifica, u sanguinamentu duverà più tempu per fermà, è alcune di e cause più cumuni includenu:
- Usu di anticoagulanti;
- Alterazione di a flora intestinali;
- Dieta pocu equilibrata;
- Malatie di u fegatu;
- Carenza di vitamina K;
- Problemi di coagulazione, cum'è l'emofilia;
Inoltre, alcuni medicazione cum'è antibiotici, corticosteroidi è diuretici ponu ancu cambià u valore di u test, dunque hè consigliabile informà u duttore nantu à tutti i medicamenti chì state aduprendu.
Tempu bassu di protrombina
Quandu u valore di protrombina hè più bassu significa chì a coagulazione accade assai veloce. Cusì, ancu se u sanguinamentu hè più raru è si ferma rapidamente, ci hè un risicu aumentatu di coaguli chì ponu purtà à l'infartamentu o à u colpu.
Alcune di e cause chì ponu causà stu cambiamentu includenu:
- Usu di supplementi di vitamina K;
- U cunsumu eccessivu di alimenti cù vitamina K, cum'è spinaci, broccoli o fegatu;
- Usu di pillule di estrogeni cum'è pillula di cuntrollu di nascita.
In questi casi, pò esse necessariu cumincià à aduprà anticoagulanti o iniezioni di eparina finu à chì a causa di u cambiamentu sia identificata. Dopu questu, u duttore cunsigliarà u trattamentu più adattatu.