Capisce i risultati di i test di HIV
Cuntenutu
- Cumu capisce u risultatu
- Analisi di sangue HIV
- Test di HIV rapidu
- Chì hè u test di carica virale?
- Quandu pò dà falsu risultatu negativu
U test di HIV hè fattu cù u scopu di rilevà a presenza di u virus HIV in u corpu è deve esse fattu almenu 30 ghjorni dopu l'esposizione à situazioni di risicu, cum'è sessu senza prutezzione o cuntattu cù u sangue o secrezioni di e persone cun u virus. .
U test di HIV hè simplice è si face principalmente analisendu un campione di sangue, ma a saliva pò ancu esse aduprata per verificà a presenza di u virus in u corpu. Tutti i testi di HIV schermanu per i dui tippi di virus esistenti, HIV 1 è HIV 2.
U test di HIV deve esse effettuatu almenu 1 mese dopu u comportamentu risicu, postu chì a finestra immunologica, chì currisponde à u tempu trà u cuntattu cù u virus è a pussibilità di rilevà u marcatore di l'infezione, hè di 30 ghjorni, è ci pò esse a liberazione di un falsu risultatu negativu se u test hè fattu prima di 30 ghjorni.
Cumu capisce u risultatu
Per capisce u risultatu di u test di HIV, hè impurtante verificà s'ellu hè reattivu, micca reattivu o indeterminatu al di là di i valori indicati, perchè di solitu più u valore hè altu, più l'infezione hè avanzata.
Analisi di sangue HIV
U test di sangue per HIV hè fattu cù u scopu di identificà a presenza di u virus è a so concentrazione in u sangue, dendu informazioni nantu à u stadiu di l'infezzione. U test di HIV pò esse fattu aduprendu vari metodi di diagnosticu di laboratorio, u più adupratu hè u metudu ELISA. I risultati pussibili sò:
- Reagente: Significa chì a persona hè stata in cuntattu è hè stata infettata da u virus AIDS;
- Senza reagente: Significa chì a persona ùn hè micca infettata da u virus AIDS;
- Indeterminatu: Hè necessariu ripetere a prova perchè u campione ùn era micca abbastanza chjaru. Alcune situazioni chì portanu à stu tippu di risultatu sò a gravidanza è a vaccinazione recente.
In casu di un risultatu pusitivu per l'HIV, u laburatoriu stessu adopra altri metudi per cunfirmà a presenza di u virus in l'urganisimu, cum'è Western Blot, Immunoblotting, Immunofluorescenza indiretta per HIV-1. Dunque, u risultatu pusitivu hè veramente affidabile.
In certi laboratorii, un valore hè ancu liberatu, in più di l'indicazione s'ella hè reattiva, non reattiva o indeterminata. Tuttavia, questu valore ùn hè micca clinicamente impurtante quant'è a determinazione di a positività o negatività di l'esame, essendu interessante solu per u seguitu medicu. Se u duttore l'interpreta cum'è un valore impurtante da un puntu di vista clinicu, ponu esse richiesti testi più specifici, cum'è u test di carica virale, in u quale hè verificatu u numeru di copie di u virus chì circula in u sangue.
In casu di un risultatu indeterminatu, si raccomanda chì u test sia ripetutu dopu à 30 à 60 ghjorni per verificà a presenza o l'assenza di u virus. In quessi casi, u test deve esse ripetutu ancu s'ellu ùn ci sò sintomi, cume perdita di pesu rapida, febbre persistente è tosse, mal di testa è l'apparizione di macchie rosse o piccule piaghe di a pelle, per esempiu. Cunnosce i sintomi principali di HIV.
Test di HIV rapidu
I test rapidi indicanu a presenza o l'assenza di u virus è sò fatti cù un picculu campione di saliva o una piccula goccia di sangue per identificà u virus. U risultatu di u test rapidu hè liberatu trà 15 è 30 minuti è hè ancu affidabile, cù i risultati possibili:
- Pusitivu: Indica chì a persona hà u virus HIV ma deve avè un test di sangue ELISA per cunfirmà u risultatu;
- Negativu: Indica chì a persona ùn hè micca infettata da u virus HIV.
E prove rapide sò aduprate in carrughju, in e campagne di u guvernu in i centri di test è di cunsigliu (CTA) è in e donne incinte chì cumincianu u travagliu senza avè avutu cura prenatale, ma sti testi ponu esse ancu acquistati per Internet.
Di solitu, e campagne di u guvernu utilizanu testi OraSure, chì testanu a saliva è u test chì pò esse acquistatu in linea in farmacie in linea à l'internu hè Home Access Express HIV-1, chì hè appruvatu da a FDA è utilizza una goccia di sangue.
Chì hè u test di carica virale?
U test di carica virale hè un esame chì hà per scopu di monitorà l'evoluzione di a malattia è verificà se u trattamentu hè efficace da verificà a quantità di copie di u virus presente in u sangue à u mumentu di a racolta.
Stu test hè caru, postu chì hè fattu cù tecniche moleculare chì richiedenu apparecchiature è reagenti speciali, è, dunque, ùn hè micca necessariu per scopi diagnostichi. Cusì, u test di carica virale hè effettuatu solu quandu ci hè un diagnosticu di infezione da HIV per monitorà è monitorà u paziente, essendu dumandatu da u duttore 2 à 8 settimane dopu a diagnosi o l'iniziu di u trattamentu è a ripetizione ogni 3 mesi.
Da u risultatu di a prova, u duttore pò valutà u numeru di copie di u virus in u sangue è paragunà cù i risultati precedenti, verificendu cusì l'efficacia di u trattamentu. Quandu si nota a crescita di a carica virale, significa chì l'infezzione hè aggravata è, forse, resistenza à u trattamentu, è u duttore deve cambià a strategia terapeutica. Quandu u cuntrariu accade, vale à dì, quandu ci hè una diminuzione di a carica virale cù u tempu, significa chì u trattamentu hè efficace, cù l'inibizione di a replica di virus.
U risultatu di una carica virale indeterminata ùn significa micca chì ùn ci sia più infezioni, ma chì u virus si trovi in poche concentrazioni in u sangue, indicendu chì u trattamentu hè efficace. Ci hè un consensu in a cumunità scientifica chì quandu u test di carica virale ùn hè micca rilevabile, ci hè un risicu bassu di trasmissione di u virus per mezu di rapporti sessuali, tuttavia hè sempre impurtante aduprà preservativi durante i rapporti sessuali.
Quandu pò dà falsu risultatu negativu
U falsu risultatu negativu pò accade quandu a persona hè stata testata entro 30 ghjorni dopu u comportamentu risicu chì pò esse statu un rapportu sessuale senza preservativu, spartimentu di siringhe è aghi monousu o piercing cun un oggettu di tagliu contaminatu cum'è coltelli o forbici, per esempiu. Questu hè perchè u corpu hè incapace di pruduce quantità sufficienti di anticorpi per chì a presenza di u virus sia indicata in u test.
Tuttavia, ancu se u test hè statu fattu 1 mese dopu à u comportamentu risicu, pò passà finu à 3 mesi per chì u corpu produci abbastanza anticorpi contr'à u virus HIV è u risultatu hè pusitivu. Cusì, hè impurtante chì a prova sia ripetuta 90 è 180 ghjorni dopu à u comportamentu di risicu per cunfirmà a presenza o l'assenza di u virus HIV in u corpu.
Fondamentalmente ogni volta chì un risultatu hè pusitivu, ùn ci hè dubbitu chì a persona hà HIV, mentre in casu di un risultatu negativu, pò esse necessariu ripetere a prova per via di u falsu negativu. Tuttavia, un specialistu di e malatie infettive puderà indicà cosa fà in ogni casu.