11 Cose da Dumandà à u Vostru Medicu Dopu Cuminciate un Novu Trattamentu di Diabete
Cuntenutu
- Ragioni per chì pudete avè bisognu di un novu trattamentu di a diabete
- Cosa da dumandà à u vostru duttore durante u primu annu di un novu trattamentu di a diabete
- 1. Ci sò questi effetti secondarii in relazione cù u mo medicamentu?
- 2. I mo effetti collaterali sparisceranu?
- 3. I mo livelli di zuccheru in sangue sò OK?
- 4. Quantu volte devu verificà i mo livelli di zuccheru in sangue?
- 5. Chì sò certi segni chì u zuccherinu in sangue hè troppu altu o troppu bassu?
- 6. Pudete cuntrollà i mo livelli A1c per vede se i mo numeri sò migliorati?
- 7. Devu aghjustà a mo dieta o u mo pianu d'eserciziu?
- 8. Possu avè u mo colesterolu è i livelli di pressione sanguigna verificati?
- 9. Pudete cuntrollà i mo pedi?
- 10. Seraghju mai in gradu di piantà stu trattamentu?
- 11. Devu fà verificà a mo funzione renale?
- U takeaway
Inizià un novu trattamentu di u diabete di tip 2 pò sembrà duru, soprattuttu se site per u vostru trattamentu precedente per un bellu pezzu. Per assicurassi chì uttene u massimu di u vostru novu pianu di trattamentu, hè criticu di cumunicà cù u vostru squadra di cura di a diabetes regularmente. Leghjite per amparà ciò chì duvete aspittà quandu avete principiatu un novu trattamentu è ciò chì dumandà à u vostru duttore.
Ragioni per chì pudete avè bisognu di un novu trattamentu di a diabete
U vostru duttore pò avè cambiatu u trattamentu di u diabete perchè u vostru trattamentu precedente ùn hà più gestitu i vostri livelli di zuccheru in sangue o un medicamentu hà causatu effetti collaterali debilitanti. U vostru novu pianu di trattamentu pò includere l'aggiunta di una droga à u vostru regime attuale, o fermà un medicamentu è inizià una nova. Pò ancu includere modifiche di dieta è esercitazione, o cambiamenti in u tempu o obiettivi di i vostri test di zuccheru in sangue.
Se u vostru trattamentu attuale hà travagliatu bè, o se avete perdutu pesu, u vostru duttore pò pruvà à fermà i vostri medicamenti per tuttu. Ùn importa micca ciò chì implica u vostru novu trattamentu, ci sò dumande da cunsiderà.
Cosa da dumandà à u vostru duttore durante u primu annu di un novu trattamentu di a diabete
I primi 30 ghjorni sò spessu i più impegnativi dopu à inizià un novu trattamentu perchè u vostru corpu deve adattassi à novi farmaci è / o cambiamenti di stile di vita. Eccu alcune dumande da dumandà à u vostru duttore micca solu in i primi 30 ghjorni di un cambiamentu di trattamentu, ma ancu in tuttu u primu annu:
1. Ci sò questi effetti secondarii in relazione cù u mo medicamentu?
Se pigliate novi medicazione, pudete sperienze effetti novi. Puderete sentite vertiginosi o avè prublemi digestivi o una eruzione cutanea. U vostru duttore pò aiutà à capì se questi sò da i vostri medicamenti è vi cunsiglianu nantu à cumu trattarli. Sè avete principiatu cù i medicazione chì ponu causà bassu zuccheru in sangue, assicuratevi di dumandà à a vostra squadra sanitaria chì sintomi sò attenti, è ciò chì duvete fà se sperimentate bassi livelli di zuccheru in sangue.
2. I mo effetti collaterali sparisceranu?
In parechji casi, l'effetti secundarii migliuranu cù u tempu. Ma s’elli sò sempre severi dopu a marca di 30 ghjorni, dumandate à u vostru duttore quandu puderete aspettà una migliuranza o quandu duvete cunsiderà altre opzioni di trattamentu.
3. I mo livelli di zuccheru in sangue sò OK?
Assumendu chì seguitate regularmente u zuccherinu in sangue, duvete sparte i risultati cù u vostru duttore. Dumandate se i vostri livelli di zuccheru in sangue sò duv'elli devenu esse in u primu mese di u trattamentu. Sì i vostri livelli ùn sò micca ottimali, dumandate à u vostru duttore ciò chì pudete fà per stabilizzalli.
4. Quantu volte devu verificà i mo livelli di zuccheru in sangue?
Quandu si principia un novu trattamentu, u vostru duttore pò vulete chì verificate u zuccherinu in sangue più spessu durante a ghjurnata. Dopu à 30 ghjorni, pudete esse capace di verificà menu spessu. In ogni casu, se u zuccherinu in sangue ùn hè micca bè cuntrullatu, pudete bisognu di cuntinuà à cuntrollà u zuccherinu in sangue spessu.
5. Chì sò certi segni chì u zuccherinu in sangue hè troppu altu o troppu bassu?
Alcune droghe per a diabete cunducenu u zuccherinu in sangue troppu bassu è causanu ipoglicemia. Questu pò causà:
- palpitazioni di u core
- ansietà
- fami
- sudatu
- irritabilità
- fatigue
L'ipoglicemia irrisolta pò purtà à cumplicazioni gravi cum'è:
- goffa, cum'è se site intossicatu
- cunfusione
- attacchi
- perdita di cuscenza
U zuccherinu in sangue hè chjamatu iperglicemia. Parechje persone ùn sentenu micca sintomi di zuccherinu in sangue, soprattuttu se i so livelli di zuccheru in sangue sò regolarmente elevati. Alcuni sintomi di iperglicemia sò:
- urinazione frequente
- cresce a sete è a fame
- visione sfocata
- fatigue
- taglioli è piaghe chì ùn guariscenu micca
L'iperglicemia à longu andà pò purtà à cumplicazioni croniche cù u tempu, cum'è l'ochji, i nervi, i vini sanguini, o danni à i reni.
6. Pudete cuntrollà i mo livelli A1c per vede se i mo numeri sò migliorati?
U vostru livellu A1c hè un indicatore impurtante di quantu hè cuntrullatu u zuccherinu in sangue. Misura i vostri livelli media di glucosiu in sangue per un periodu di dui à trè mesi. In generale, u vostru livellu A1c deve esse 7 per centu o menu. Tuttavia, u vostru duttore pò vulè lu più bassu o più altu, secondu a vostra età, u so statu di salute, è altri fattori. Hè una bona idea d'avè verificatu u vostru livellu A1c trè mesi dopu l'iniziu di u trattamentu è dopu ogni sei mesi una volta chì avete righjuntu u vostru scopu A1c target.
7. Devu aghjustà a mo dieta o u mo pianu d'eserciziu?
Sia a dieta sia l'eserciziu impactanu i livelli di zuccheru in sangue. Dunque duverebbe dumandà à u vostru duttore ogni sei mesi o più, se hè OK per continuà u vostru regime di eserciziu attuale è a dieta.
Dumandate à u vostru duttore nantu à l'interazzione di droghe quandu si inizia un novu trattamentu. Alcuni alimenti ponu interagisce cù i farmaci per u diabete. Per esempiu, secondu una rivista di u 2013, u suchju di pompelmu pò interagisce cù a droga diabetica repaglinide (Prandin) è saxagliptin (Onglyza).
8. Possu avè u mo colesterolu è i livelli di pressione sanguigna verificati?
U mantenimentu di livelli sani di lipidi è di pressione sanguigna hè una parte impurtante di qualsiasi bon pianu di trattamentu di a diabetes. Sicondu l'Associazione Americana di u Cori, a diabetica abbassa u colesterolu bonu (HDL) è aumenta u colesterolu male (LDL) è i trigliceridi. A pressione alta hè cumuna in e persone cun diabete, è pò aumentà u risicu di alcune complicazioni.
Per mantene i vostri livelli di colesterolu in cuntrollu, u vostru duttore pò prescrive una statina cum'è parte di u vostru novu trattamentu di diabete. U vostru duttore pò ancu aghjunghje medicazione per gestisce a pressione sanguigna. Dumandate di fà verificà i vostri livelli di colesterolu almenu trè à sei mesi dopu l'iniziu di u trattamentu per assicurassi chì seguitanu in a direzzione ghjusta.
I livelli di pressione sanguigna devenu esse verificati à ogni visita di u duttore.
9. Pudete cuntrollà i mo pedi?
A diabete hè cunnisciuta per fà calà silenziu nantu à i pedi se u zuccherinu in sangue ùn hè micca cuntrullatu. Cronici livelli di zuccherinu in sangue pò purtà à:
- danni à i nervi
- deformità di u pede
- ulcere di u pede chì ùn guarisceranu
- danni à i vasi sanguigni, purtendu à un poviru flussu di sangue in i pedi
Chiede à u vostru duttore di dà una occhiata à i vostri piedi à ogni visita, è fate un esame cumpletu à a marca di un annu dopu avè iniziatu un novu trattamentu per assicurassi chì i vostri piedi sò sani. Sì avete prublemi di pede o una ferita à u pede, cunsultate subitu u vostru duttore.
10. Seraghju mai in gradu di piantà stu trattamentu?
In certi casi, u trattamentu di a diabetes pò esse tempurale. Se i cambiamenti di stile di vita cum'è una dieta più sana, eserciziu regulare è perdita di pesu sò riesciuti, pudete esse capace di smette di piglià o riduce qualchì medicamentu.
11. Devu fà verificà a mo funzione renale?
U zuccherinu in sangue incontrollatu pò purtà à danni renali. Qualchi mesi dopu un novu trattamentu, hè una bona idea d'avè u vostru duttore urdinendu un test per verificà a proteina in a vostra urina. Se u test hè pusitivu, indica chì a vostra funzione renale pò esse compromessa è u vostru novu trattamentu pò ùn funzionà micca bè.
U takeaway
U vostru pianu di trattamentu di a diabetes hè unicu per voi. Ùn hè micca staticu è pò cambià parechje volte in tutta a vostra vita. Diversi fattori influenzeranu u vostru trattamentu cum'è e vostre altre condizioni di salute, u vostru livellu di attività, è a vostra capacità di tollerà u vostru medicamentu. Per quessa, hè impurtante di dumandà à u vostru duttore qualsiasi dumande chì avete nantu à u vostru trattamentu. Hè ancu vitale per stà in cuntattu cù u vostru duttore cumu urdinatu per pudè evaluà qualsiasi sintomi novi o effetti sekondarji u più prestu.