Per piacè Smettite di Pensà A mo Depressione Alta Funzionamentu Mi Rende Perez
Cuntenutu
- A depressione hà parechje facce
- Innò, ùn possu micca "solu superallu"
- E persone chì funzionanu bè anu bisognu di trattamentu ancu per a depressione
- A strada avanti
Includemu prudutti chì pensemu utili per i nostri lettori. Se cumprate per mezu di ligami nantu à sta pagina, pudemu guadagnà una piccula cumissione. Eccu u nostru prucessu.
Hè luni. Mi svegliu à 4 ore è mezu di mattina è vò in palestra, tornu a casa, mi facciu a duscia, è cumincu à scrive una storia chì duverà più tardi in u ghjornu. Sentu chì u mo maritu cumencia à move, allora marchgu à u pianu di sopra à chjachjarà cun ellu mentre ellu si prepara per a ghjurnata.
Intantu, a nostra figliola si sveglia è a sentu cantà felice in u presepiu: "Mamma!" Aghju pigliatu Claire da u so lettu è andemu in ghjò per fà a colazione. Ci aghjustemu nantu à u lettu è aghju respiratu l'odore dolce di i so capelli mentre ella manghja.
Versu 7 ore è mezu di mane, aghju strintu in un allenamentu, mi sò vestutu, aghju fattu un pocu di travagliu, aghju basgiatu u mo maritu addiu è aghju principiatu a mo ghjurnata cù u mo zitellu.
E dopu a mo depressione affonda in.
A depressione hà parechje facce
"A depressione affetta tutte e personalità è pò sembrà assai diversa in diverse persone", dice Jodi Aman, psicoterapeuta è autore di "You 1, Ansietà 0: Vincite a vostra vita da a paura è u panicu".
"Una persona altamente funziunante pò soffre dinò invisibilmente", dice ella.
D'appressu à un raportu di u 2015 da l'Amministrazione di i Servizii per l'Abusu di e Sostanze è a Salute Mentale, un stimatu di 6,1 milioni di adulti di 18 anni o più in i Stati Uniti avianu almenu un episodiu depressivu maiò in l'ultimu annu. Stu numeru riprisentava u 6,7 per centu di tutti l'adulti americani. In più, i disordini d'ansietà sò a malatia mentale più cumuna in i Stati Uniti, chì tocca à 40 milioni di adulti in l'età di 18 anni o più, o 18 per centu di a pupulazione.
Ma parechji esperti di salute mentale anu prestu à rimarcà chì, mentre questi numeri mostranu a cumunità di depressione è altre condizioni, u modu in cui a ghjente sperimenta i sintomi hè variata.A depressione ùn pò micca sempre esse evidente per quelli chì vi circondanu, è avemu bisognu di parlà di e implicazioni di questu.
"A depressione pò inibisce u desideriu di attività è azzione, ma l'individui chì funzionanu altu tendenu à avanzà in un sforzu per riesce cù l'ubbiettivi", dice Mayra Mendez, PhD, psicoterapeuta è coordinatore di prugramma per disabilità intellettuali è di sviluppu è servizii di salute mentale in Providence Saint John's Child and Family Development Center in Santa Monica, California. "A voglia di rializà sustene spessu azzione è sposta l'individui à altu funziunamentu versu fà e cose".
Ciò significa chì alcune persone chì anu depressione ponu ancu mantene attività ogni ghjornu - è à volte eccezziunali. Mendez punta à figure nutevuli chì anu dichjaratu d'avè avutu depressione, cumpresi Winston Churchill, Emily Dickinson, Charles M. Schultz è Owen Wilson cum'è esempi primi.
Innò, ùn possu micca "solu superallu"
Aghju campatu cun depressione è ansietà per a maiò parte di a mo vita adulta. Quandu a ghjente s'ampara di e mo lotte, sò spessu scontru cù "Ùn averia mai avutu induvinatu quellu di voi!"
Mentre queste persone anu spessu boni intenzioni è ghjustu ùn sapenu micca assai di i disordini di salute mentale, ciò chì sentu in questi momenti hè: "Ma ciò chì puderia tù esse depressu circa? " o "Chì puderia esse cusì male u vostru a vita? "
Ciò chì a ghjente ùn si rende contu hè chì a lotta contr'à una situazione di salute mentale hè spessu fatta internamente - è chì quelli di noi chì trattanu cun elli passanu assai tempu à dumandassi quelle stesse dumande.
"Un cuncepimentu erroneu di depressione hè chì pudete solu scappà da ellu o chì qualcosa sia accadutu per causà chì vi sentite depressu", dice Kathryn Moore, PhD, psicologu in Providence Saint John's Child and Family Development Center in Santa Monica, California.
"Quandu site clinicamente depressu, vi sentite assai tristi o senza speranza senza ragione esterna. A depressione pò esse più di un infelicità cronica di bassa qualità cù a vita, o pò esse sentimenti intensi di disperazione è penseri negativi nantu à sè stessu è a vostra vita ", aghjusta.
Mendez accetta, aghjunghjendu chì una cridenza sbagliata nantu à a depressione hè chì hè un statu di mente chì pudete cuntrullà pensendu positivamente. Micca cusì, dice ella.
"A depressione hè una cundizione medica infurmata da un sbilanciu chimicu, biologicu è strutturale chì impatta a regulazione di l'umore", spiega Mendez. «Ci sò parechji fattori chì contribuiscenu à a depressione, è nimu ùn conta i sintomi di a depressione. A depressione ùn pò esse alluntanata da penseri pusitivi ".
Mendez elenca altre idee sbagliate dannose nantu à a depressione, cumpresu "a depressione hè listessa cosa chì a tristezza" è "a depressione si ne và da sola".
"A tristezza hè un'emuzione tipica è prevista in situazioni di perdita, cambiamentu o sperienze di vita difficiule", dice. «A depressione hè una cundizione chì esiste senza triggers è persiste à u puntu di avè bisognu di trattamentu. A depressione hè più cà occasionale tristezza. A depressione implica periodi di disperazione, letargia, vacuità, impotenza, irritabilità, è prublemi di focalizazione è di cuncentrazione ".
Per mè, a depressione mi pare spessu di osservà a vita di qualcunu altru, guasi cum'è se stassi sopra u mo corpu. Sò chì facciu tutte e cose chì devu "suppone di fà" è spessu veramente sorridente à e cose chì mi piaci, ma mi lasciu di modu rutinu chì mi sentu impostore. Hè simile à u sintimu chì si puderebbe sperimentà quandu si ridenu per a prima volta dopu avè persu una persona cara. A gioia di un mumentu hè quì, ma u pugnu in l'intestinu pocu luntanu.
E persone chì funzionanu bè anu bisognu di trattamentu ancu per a depressione
Moore dice chì a terapia hè u megliu postu per chì una persona pò inizià u trattamentu se sperimenta sintomi di depressione.
«I terapeuti ponu aiutà una persona à identificà i penseri negativi, e credenze è l'abitudini chì ponu cuntribuisce à sentasi depressu. Puderia ancu includere cose cum'è medicazione, amparà capacità di attenzione, è fà attività ligate à migliurà l'umore, cum'è l'eserciziu ", dice.
John Huber, PsyD, di Mainstream Mental Health suggerisce ancu di "esce da a vostra scatula di cunfortu", soprattuttu se a persona hè un overachiever.
"Ancu se riesciuti è spessu dirigenti in i so campi, questi individui stanu [cunducendu a so vita] assai cum'è una corsa cù una cintura di pesu chì porta 100 sterline in più", hà dettu. Per riduce a carica, dice Huber, pensate à staccà i dispositivi, andà fora per un pocu d'aria fresca, o piglià una nova attività. A ricerca hà trovu chì l'artigianatu pò ancu avè benefici prometenti per quelli chì trattanu di depressione.
In quantu à a mo opinione non medica: Parlate di a vostra depressione u più pussibule. À u primu, ùn serà micca faciule è puderete preoccupassi di ciò chì a ghjente penserà. Ma sceglite un membru di famiglia, un amicu o un prufessiunale di fiducia è amparerete chì parechje persone spartenu sperienze simili. Parlà ne facilita l'isolamentu chì risulta da l'internalizazione di a vostra situazione di salute mentale.
Perchè ùn importa u visu di a vostra depressione, hè sempre più faciule di fighjà in u spechju quandu ci hè una spalla da appughjà nantu à stà accantu à voi.
A strada avanti
In u campu di a salute mentale, ci hè sempre tantu chì ùn sapemu. Ma ciò chì sapemu hè chì a depressione è i disordini d'ansietà influenzanu troppu persone per chì a nostra sucietà rimane ignorante.
Esse depressu ùn mi face micca pigri, antisociale, o un cattivu amicu è mamma. È mentre possu fà una grande quantità di cose, ùn sò micca invincibile. Ricunnoscu chì aghju bisognu d'aiutu è di un sistema di supportu.
È hè bè.
A scrittura di Caroline Shannon-Karasik hè stata prisentata in parechje publicazioni, cumprese: Good Housekeeping, Redbook, Prevention, VegNews, è riviste Kiwi, è ancu SheKnows.com è EatClean.com. Attualmente scrive una racolta di saggi. Più si pò truvà à carolineshannon.com. Caroline pò ancu esse ghjunta in Instagram @carolineshannoncarasik.