Cosa hè a timpanoplastia, quandu hè indicata è cumu hè a recuperazione
Cuntenutu
A timpanoplastia hè a chirurgia fatta per trattà a perforazione di u timpanu, chì hè una membrana chì separa l'arechja interna da l'arechja esterna è hè impurtante per l'audizione. Quandu a perforazione hè chjuca, u timpanu hè in gradu di rigenerassi, essendu raccomandatu da l'otorinolaringoiatra o da u medicu generale l'usu di rimedii antiinfiammatori è analgesici per alleviare i sintomi. Tuttavia, quandu l'estensione hè grande, presenta otite ricorrenti cù perforazione, ùn ci hè rigenerazione o u risicu di altre infezioni hè elevatu, a chirurgia hè indicata.
A causa principale di a perforazione di u timpanu hè l'otitis media, chì hè l'infiammazione di l'arechja per via di a presenza di batteri, ma pò accadere ancu per via di un traumu in l'arechja, cù una diminuzione di capacità uditiva, dolore è prurito in l'arechja, hè impurtante cunsultà u duttore per chì u diagnosticu sia fattu è u trattamentu u più apprupriatu sia iniziatu. Vede cumu identificà u timpanu perforatu.
Quandu hè indicatu
U spettaculu di a timpanoplastia hè generalmente indicatu per e persone da 11 anni è chì anu avutu u timpanu perforatu, essendu effettuatu per trattà a causa è ristabilisce a capacità uditiva. Alcune persone dicenu chì dopu a timpanoplastia ci hè stata una diminuzione di a capacità uditiva, tuttavia sta diminuzione hè transitoria, vale à dì, migliora durante u periodu di recuperu.
Cumu hè fattu
A timpanoplastia hè fatta in anestesia, chì pò esse lucale o generale secondu a misura di a perforazione, è cunsiste in a ricustruzzione di a membrana timpanica, chì richiede l'usu di un innestu, chì pò esse da una membrana chì copre un musculu o una cartilagine di l'arechja chì sò ottenuti durante a procedura.
In certi casi, pò ancu esse necessariu di ricustruisce e piccule ossa chì si trovanu in l'arechja, chì sò un martellu, un incudine è un staffe. Inoltre, secondu a misura di a perforazione, a cirurgia pò esse realizata attraversu u canali di l'arechja o attraversu un tagliu daretu à l'arechja.
Prima di a chirurgia, hè impurtante verificà i segni di l'infezzione, chì in questi casi pò esse necessariu esse trattatu cù antibiotici prima di a procedura per evità complicazioni, cume a sepsis, per esempiu.
Recuperazione dopu a timpanoplastia
A durata di u sughjornu in l'uspidale timpanoplastia varieghja secondu u tippu d'anestesia chì hè stata aduprata è a durata di a procedura chirurgica, è a persona pò esse liberata in 12 ore o duverà stà in ospedale finu à 2 ghjorni.
Durante u periodu di recuperu, a persona deve avè una fascia nantu à l'arechja per circa 10 ghjorni, tuttavia a persona pò tornà à l'attività normale 7 ghjorni dopu a procedura o secondu a raccomandazione di u duttore, hè cunsigliatu solu per evità a pratica di attività fisiche, bagnà l'arechja o soffià u nasu, chì ste situazione ponu aumentà a pressione in l'arechja è purtà à cumplicazioni.
L'usu di l'antibiotici per prevene infezioni è l'usu di antiinflamatori è analgésichi pò ancu esse indicatu da u duttore, postu chì ci pò esse qualchì fastidiu dopu a prucedura. Hè cumunu ancu chì dopu a timpanoplastia a persona si senti vertiginosa è abbia un squilibriu, tuttavia questu hè temporanea, migliurendu durante a ripresa.