Tomografia di u craniu: chì hè è cumu si face
Cuntenutu
- Per chì ghjè
- Cumu l'esame hè fattu
- Cumu preparassi per l'esame
- Quale ùn deve micca fà
- Possibili effetti collaterali
A tomografia computerizata di u cranu hè un esame chì si face nantu à un dispositivu è permette a diagnosi di varie patologie, cume a rilevazione di colpu, aneurismu, cancru, epilessia, meningite, trà altri.
Generalmente, a tomografia craniale dura circa 5 minuti è ùn causa dolore, è a preparazione per l'esame hè relativamente simplice.
Per chì ghjè
A tomografia computerizata hè un esame chì aiuta u duttore à diagnosticà certe malatie, cum'è colpu, aneurisma, cancru, Alzheimer, Parkinson, sclerosi multipla, epilessia, meningite, trà altri.
Cunnosce i principali tippi di tomografia computerizata.
Cumu l'esame hè fattu
L'esame hè fattu nantu à un dispositivu, chjamatu tomografu, chì hà a forma di un anellu è emette raggi X chì passanu per u craniu è sò catturati da un scanner, chì furnisce l'imaghjini di a testa, chì sò poi analizate da u duttore.
Per esse esaminata, a persona deve spugliassi è purtassi un vestitu è rimuovere tutti l'accessori è l'oggetti metallichi, cum'è gioielli, orologi o clip di capelli, per esempiu. Dopu, duvete chjinà si nantu à u spinu nantu à un tavulinu chì si lamperà in l'apparechju. Durante l'esame, a persona deve restà immobile, per ùn dannà i risultati, è in listessu tempu, e immagini sò trattate è archiviate. In i zitelli, l'anestesia pò esse necessariu.
L'esame dura circa 5 minuti, tuttavia, se u cuntrastu hè adupratu, a durata hè più longa.
Quandu u test hè fattu cun cuntrastu, u pruduttu di cuntrastu hè iniettatu direttamente in una vena in a manu o in u bracciu. In questu esame, u comportamentu vascolare di e strutture in analisi hè valutatu, chì serve per cumplettà a valutazione iniziale chì si faci senza cuntrastu. Cunnosce i risichi di l'esame di cuntrastu.
Cumu preparassi per l'esame
Generalmente, per piglià l'esame hè necessariu esse dighjunu per almenu 4 ore. E persone chì piglianu medicazione ponu cuntinuà à piglià u trattamentu normalmente, eccettu e persone chì piglianu metformina, chì deve esse interrotta almenu 24 ore prima di u test.
Inoltre, u duttore deve esse infurmatu se a persona hà prublemi renali o usa un pacemaker o un altru dispositivu impiantatu.
Quale ùn deve micca fà
A tomografia craniale ùn deve esse effettuata nantu à e persone chì sò incinte o sospettanu chì sò incinte. Si deve esse fattu solu se necessariu, per via di a radiazione chì hè emessa.
Inoltre, a tomografia di cuntrastu hè contraindicata in e persone cun ipersensibilità à i prudutti di cuntrastu o cù insufficienza renale severa.
Possibili effetti collaterali
In certi casi, i prudutti di cuntrastu ponu causà reazzioni avverse, cum'è malessere, indisposizione, nausea, prurito è rossu.