Tomofobia: Quandu a paura di a chirurgia è di altre procedure mediche diventa una fobia
Cuntenutu
- Chì hè a tomofobia?
- Chì sò i sintomi?
- Chì causa a tomofobia?
- Cumu hè diagnosticata a tomofobia?
- Cumu hè trattata a tomofobia?
- Chì ci sò e prospettive per e persone cun tomofobia?
- U fondu
A maiò parte di noi avemu qualchì paura di e prucedure mediche. Ch'ella sia primurosu di u risultatu di un test o di pensà à vede u sangue durante un prelitu di sangue, esse nurmale esse primurosu di u statu di a vostra salute.
Ma per alcune persone, quella paura pò diventà eccessiva è pò fà evità certe procedure mediche, cume a chirurgia. Quandu accade, u so duttore pò suggerisce di esse valutatu per una fobia chjamata tomofobia.
Chì hè a tomofobia?
A Tomofobia hè a paura di e procedure chirurgiche o di l'intervenzione medica.
Mentre hè naturale di sente a paura quandu ci vole à sottumettesi à una prucedura chirurgica, u terapeuta Samantha Chaikin, MA, dice chì a tomofobia implica più di a quantità "tipica" di ansietà prevista. L'evità di una procedura medicamente necessaria hè ciò chì rende questa fobia assai periculosa.
A Tomofobia hè cunsiderata una fobia specifica, chì hè una fobia unica in relazione à una situazione o cosa specifica. In questu casu, una prucedura medica.
Mentre a tomofobia ùn hè micca cumuna, e fobie specifiche in generale sò abbastanza cumuni. In fattu, l'Istitutu Naziunale di Salute Mentale riporta chì un 12,5 per centu stimatu di l'Americani sperimenteranu una fobia specifica in a so vita.
Per esse cunsideratu una fobia, chì hè un tipu di disordine d'ansietà, sta paura irrazionale deve interferisce cù a vita d'ogni ghjornu, dice a Dott. Lea Lis, psichiatra adulta è zitellina.
E fobie influenzanu e relazioni persunali, u travagliu è a scola, è vi impediscenu di gode di a vita. In casu di tomofobia, significa chì quelli affettati evitanu e procedure mediche necessarie.
Ciò chì rende e fobie debilitanti hè chì a paura sia sproporziunata o più severa di ciò chì si puderebbe ragiunamente aspettà data a situazione. Per evità l'ansietà è l'angoscia, un individuale eviterà à ogni costu l'attività scatenante, a persona o l'ughjettu.
Fobie, indipendentemente da u tippu, ponu disturbà e rutine d'ogni ghjornu, tende e relazioni, limità a capacità di travaglià è riduce l'autostima.
Chì sò i sintomi?
Cum'è l'altri fobie, a tomofobia pruducerà sintomi generali, ma seranu più specifici à e prucedure mediche. Cù questu in mente, eccu alcuni sintomi generali di una fobia:
- forte voglia di scappà o evità l'avvenimentu scatenante
- paura chì hè irrazionale o eccessiva datu u livellu di minaccia
- mancanza di fiatu
- pettu strettu
- battutu di core rapidu
- trimulendu
- sudatu o sintimu caldu
Per qualchissia cù tomofobia, Lis dice chì hè ancu cumunu à:
- avè attacchi di panicu induve a situazione quandu e prucedure mediche sò necessarie
- evite u duttore o a prucedura potenzialmente salvavita per via di a paura
- in i zitelli, gridanu o scappanu fora di a stanza
Hè impurtante nutà chì a tomofobia hè simile à un'altra fobia chjamata trypanophobia, chì hè una paura estrema di aghi o di prucedure mediche chì implicanu iniezioni o aghi ipodermichi.
Chì causa a tomofobia?
A causa esatta di a tomofobia hè scunnisciuta. Dittu chistu, l'esperti anu idee nantu à ciò chì pò purtà à qualchissia chì sviluppeghja a paura di e prucedure mediche.
Sicondu Chaikin, pudete sviluppà tomofobia dopu un avvenimentu traumaticu. Pò dinò affaccà dopu à avè assistitu à altri chì anu reagitu paurosamente à un'intervenzione medica.
Lis dice chì e persone chì anu una sincope vasovagale ponu qualchì volta sperimentà a tomofobia.
"A sincope vasovagale hè quandu u vostru corpu reagisce in modu eccessivu à i triggers per via di a risposta schiacciante di u sistema nervosu autonomu mediatu da u nervu vagu", dice Lis.
Què pò dà una frequenza cardiaca rapida o una calata di a pressione sanguigna. Quandu accade, pudete svene da paura o dolore, chì pò causà traumatisimi se ti ferite.
In cunseguenza di sta sperienza, pudete sviluppà una paura di què accada torna, è dunque una paura di e procedure mediche.
Una altra causa potenziale, dice Lis, hè u traumu iatrogenicu.
"Quandu qualchissia hè accidentalmente ferita da una procedura medica in u passatu, ponu sviluppà paure chì u sistema medicu possa fà più male chè bè", spiega.
Per esempiu, qualchissia chì hà avutu una ferita di agulla chì hà causatu una infezzione di a pelle è un grande dulore puderia avè a paura di ste prucedure in u futuru.
Cumu hè diagnosticata a tomofobia?
A tomofobia hè diagnosticata da un prufessiunale di salute mentale, cum'è un psicologu.
Siccomu a tomofobia ùn hè micca inclusa in l'ultima edizione di u Manual Diagnosticu è Statisticu di Disturbi Mentali (DSM-5), un espertu probabilmente guarderà fobie specifiche, chì sò un sottotipu di disordini d'ansietà.
Fobie specifiche sò ripartite in cinque tippi:
- tippu animale
- tippu di ambiente naturale
- tipu d'injezione di sangue-ferita
- tipu situazione
- altri tippi
Postu chì sperimentà a paura ùn basta micca per indicà una fobia, Chaikin dice chì ci vole ancu esse cumpurtamenti d'evità è segni di compromissione.
"Quandu u timore o l'ansietà ùn sò micca capaci di esse cuntrullati o quandu u timore influenza a vostra capacità di funziunà in a vita di u ghjornu, influenzendu a vostra capacità di riceve cure mediche adeguate, un disordine d'ansia pò esse diagnosticatu", dice.
Cumu hè trattata a tomofobia?
Se a tomofobia affetta a vostra salute è vi face rifiutà e procedure mediche necessarie, hè ora di uttene aiutu.
Dopu avè statu diagnosticatu cù una fobia, è più specificamente, una tomofobia, Lis dice chì u trattamentu di scelta hè psicoterapia.
Un metudu pruvatu di trattà e fobie hè a terapia comportamentale cognitiva (CBT), chì implica cambiamenti di schemi di pensamentu. Cù CBT, un terapeuta travaglia cun voi per sfidà è cambià modi di pensamentu difettosi o inutili.
Un altru trattamentu cumunu, dice Lis, hè a terapia basata nantu à l'esposizione. Cù stu tipu di trattamentu, u vostru terapeuta aduprà tecniche sistematiche di desensibilizazione chì cumincianu cù a visualizazione di l'eventu temutu.
Cù u tempu, questu puderia prugressu per vede e foto di e prucedure mediche è finalmente avanzà à guardà un video inseme di una procedura chirurgica.
Infine, u vostru duttore o psicologu pò ricumandà altri metudi di trattamentu, cum'è i medicazione. Questu hè utile se avete altre condizioni di salute mentale, cume ansietà o depressione.
Se voi o qualchissia chì amate si tratta di tomofobia, u supportu hè dispunibule. Ci sò parechji terapeuti, psiculoghi è psichiatri cun sapè in fobie, disordini d'ansietà, è prublemi di relazione.
Puderanu travaglià cun voi per sviluppà un pianu di trattamentu chì hè adattatu per voi, chì pò include psicoterapia, medicazione, o gruppi di supportu.
A TROVA AJUTU PER A TOMOFOBIAÙn sì sicuru da induve principià? Eccu uni pochi di ligami per aiutà à truvà un terapeuta in a vostra zona chì pò trattà e fobie:
- Associu per Terapie Comportamentali è Cognitive
- Associazione di Ansietà è Depressione di l'America
Chì ci sò e prospettive per e persone cun tomofobia?
Mentre tutte e fobie ponu interferisce cù l'attività quotidiana, Chaikin dice chì u rifiutu di e procedure mediche urgenti pò avè risultati periculosi per a vita. Dunque, a prospettiva dipende da a gravità di u comportamentu evitante.
Dice questu, per quelli chì ricevenu aiutu prufessiunale cù trattamenti pruvati cum'è CBT è terapia basata nantu à l'esposizione, l'outlook hè prometente.
U fondu
A Tomofobia face parte di un diagnosticu più grande di fobie specifiche.
Siccomu l'evità di e prucedure mediche pò purtà à risultati periculosi, hè criticu chì veda un duttore o psicologu per più infurmazione. Puderanu risolve i prublemi sottostanti chì causanu paura eccessiva è furnisce un trattamentu adattatu.