Pesta afta in l'omu: cumu si passa a trasmissione è u trattamentu
Cuntenutu
A trasmissione di a febbre afta à l'omu hè difficiule da accade, tuttavia quandu a persona hà un sistema immunitariu compromessu è cunsuma latte o carne da animali contaminati o vene in cuntattu cù urina, sangue o secrezioni di sti animali, u virus pò causanu infezzione.
Cum'è a febbre afta in l'omu hè rara, ùn ci hè ancu un trattamentu ben stabilitu, è l'usu di droghe per curà i sintomi hè di solitu indicatu, cum'è Paracetamol, per esempiu, chì funziona riducendu u dolore è abbassendu a frebba.
Cumu accade a trasmissione
A trasmissione di u virus rispunsevule per a febbre afta à l'omu hè rara, ma pò accade per l'ingestione di latte o di carne da animali cuntaminati, senza chì alcunu tippu di trasfurmazione di l'alimentu sia statu fattu. U virus di a bocca è di solitu provoca infezioni solu in l'omu quandu u sistema immunitariu hè compromessu, postu chì in condizioni normali, u corpu hè capace di luttà contr'à u virus.
Manghjà a carne di un animale infettatu da a febbre afta ùn hè micca ideale, ma pò raramente causà a febbre afta in l'omu, soprattuttu se a carne hè stata prima congelata o trasfurmata. Amparate à evità a contaminazione.
Inoltre, a trasmissione di a febbre afta pò esse ancu quandu a persona hà una ferita aperta nantu à a pelle è sta ferita entra in cuntattu cù e secrezioni di l'animali contaminatu, cum'è feci, urina, sangue, flema, starnutisce, latte o semen.
Trattamentu per a febbre afta
U trattamentu per a febbre afta è umana ùn hè micca specificu, è di solitu si raccomanda di curà i sintomi aduprendu medicazioni per alleviare u dolore è abbassà a frebba, cume u Paracetamol, chì deve esse adupratu ogni 8 ore.
In più di i medicazione, si consiglia di pulì e ferite currettamente cù acqua è sapone è l'applicazione di un unguentu curativo pò esse utile è facilità a so guarigione. U cursu di a malatia dura una media di 15 ghjorni, cù a remissione completa di i sintomi dopu stu periodu.
A febbre afta ùn si diffonde da persona à persona, dunque l'isulamentu ùn hè micca necessariu, è l'ogetti ponu esse spartuti senza esse contaminati. Ma l'individuu infettatu pò vene à infettà altri animali, è per questa ragione unu deve tene una distanza da elli, perchè in elli a malattia pò esse potenzialmente seria. Amparate più nantu à a malatia di a febbra afta.