Tracheobronchite: chì hè, sintomi è trattamentu
Cuntenutu
- Chì sò i sintomi
- Cause pussibili
- Cumu prevene
- Cumu hè fattu u trattamentu
- Trattamentu in casa
- 1. Tè malva
- 2. Tè Guaco
A tracheobronchite hè una infiammazione di a trachea è di i bronchi chì provoca sintomi cume tosse, ronchezza è difficoltà à respirà per via di eccessu di mucus, chì face chì i bronchi diventanu più stretti, rendendu difficile u funziunamentu di u sistema respiratoriu.
Generalmente, a tracheobronchite nasce dopu una infezione in i tratti respiratori, cume a grippa, rinite o sinusite, per esempiu, ma pò ancu esse causata da una reazione allergica à i peli d'animali o fumu di sigaretta, per esempiu, essendu, in questi casi, simile à l'asma.
A tracheobronchite hè curabile è, di solitu, u trattamentu si face per 15 ghjorni cù droghe bronchodilatatori è antibiotici, in casu d'infezzione batterica.
Chì sò i sintomi
I sintomi principali di a tracheobronchite includenu:
- Tosse secca o secreta;
- Difficultà à respirà;
- Sibilante costante quandu si respira;
- Febbra sopra à 38 ° C;
- Dolore à a gola è infjammazione;
- Stanchezza;
- Congestione nasale;
- Nausea è vomitu;
- Dolore di pettu.
Quandu questi sintomi apparsu, hè cunsigliatu per andà in urgenza o cunsultà un pneumologu per diagnosticà u prublema è inizià u trattamentu adattatu.
Cause pussibili
E cause più cumune di tracheobronchite acuta sò l'infezioni da virus o batteri. Inoltre, sta malatia pò ancu esse causata da una reazione allergica, essendu, in questi casi, impurtante per identificà l'allergenu chì hè à a so origine.
A tracheobronchite cronica hè generalmente causata da u fumu di sigaretta o da una esposizione prolungata à prudutti tossichi è / o fumu.
Cumu prevene
Cum'è a tracheobronchite pò risultà da una infezione, l'ideale hè di evità a trasmissione di virus è batteri, è u megliu modu per prevene a tracheobronchite acuta ùn hè micca di stà in posti chjusi per un bellu pezzu, evità affollà e persone è pulisce currettamente, riducendu cusì, a pussibilità di cumplicazioni di malatie.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu per a tracheobronchite deve esse guidatu da un pneumologu è di solitu principiatu cù l'usu di droghe per alleviare i sintomi cum'è u dolore, a febbre è l'infiammazione, cume paracetamol, dipirone o ibuprofene, è medicinali per alleviare a tosse, chì devenu esse indicatu tenendu in considerazione u tippu di tosse chì a persona hà, sia secca sia s'ellu hà sputum.
Inoltre, se a tracheobronchite hè causata da una infezione batterica, u duttore pò ancu prescrive l'usu di un antibioticu. Se l'infezzione hè causata da un virus, basta riposà è mantene l'idratazione.
In i casi i più gravi, u trattamentu di a tracheobronchite deve esse effettuatu à l'uspidale, per riceve a medicina direttamente in a vena è l'ossigenu. Di solitu, u paziente hè liberatu circa 5 ghjorni dopu l'ingressu, è deve tene u trattamentu in casa.
Trattamentu in casa
Un bonu rimediu casanu per u sollievu di i sintomi di tracheobronchite hè di piglià u tè malva o guaco cum'è un modu per cumplementà u trattamentu.
1. Tè malva
Stu tè cuntene malva, chì hè un antiinflamatoriu naturale chì dilata i bronchi. Tuttavia, ùn deve micca esse adupratu in dosi elevate perchè pò avè un effettu lassativu.
Ingredienti
- 5 grammi di foglie è fiori di malva;
- 1 litru d'acqua.
Modu di preparazione
Bollite e foglie è i fiori di malva per 5 minuti. Filtre u mischju è beie 1 à 3 tazze à ghjornu.
2. Tè Guaco
U tè Guaco aiuta in u trattamentu di a tracheobronchite, diminuendu a quantità di sputum. Guaco, oltre à esse un broncodilatatore, hè un espettorante naturale perchè rilassa i musculi di e vie aeree.
Ingredienti
- 3 grammi di foglie di guaco seccu;
- 150 ml d'acqua.
Modu di preparazione
Mettite e foglie di guaco in acqua bollente per 10 minuti. Lasciate rinfriscà per 15 minuti è colate. Bei 2 tazze di tè à ghjornu. U mele pò esse aghjuntu per addulcà a bevanda è piglia caldu durante a notte.