Trattamentu per pneumonia bacteriana
Cuntenutu
- Antibiotici per a pneumonia
- Cura durante u trattamentu
- Segni di migliurazione è di peghju
- Possibili complicazioni
U trattamentu di a pneumonia batterica si face cù l'usu di medicazione chì devenu esse cunsigliatu da u duttore secondu u microorganismu in relazione cù a malatia. Quandu a malattia hè diagnosticata prestu è u duttore scopre chì a causa hè dovuta à batteri è chì hè stata acquistata fora di l'ospedale, u trattamentu cù antibiotici pò esse fattu in casa, in casi leggeri, o in ospedale per pochi ghjorni è cù signali migliurà, u duttore pò lascià a persona finisce u trattamentu in casa.
In i casi di pneumonia batterica severa, chì si verifica soprattuttu in individui cun HIV, anziani è zitelli, pò esse necessariu chì a persona sia ammessa à l'ospedale per riceve antibiotici attraversu a vena. Inoltre, in questi casi, a fisioterapia respiratoria pò esse necessaria per aiutà à eliminà e secrezioni è à migliurà a respirazione di u paziente.
Amparate più nantu à a pneumonia batterica.
Antibiotici per a pneumonia
L'antibioticu indicatu in u trattamentu di a pneumonia batterica pò varià secondu u microorganismu rispunsevule di l'infezzione, è pò esse indicatu:
- Amoxicillina;
- Azitromicina;
- Ceftriaxone;
- Fluoroquinoloni, cum'è levofloxacin è moxifloxacin;
- Penicillini;
- Cefalosporini;
- Vancomicina;
- Carbapenemi, cum'è meropenem, ertapenem è imipenem.
Hè impurtante chì u trattamentu cù antibiotici sia fattu secondu l'indicazione di u duttore è ch'ellu sia continuatu ancu s'ellu ùn ci sò più segni o sintomi. In a maiò parte di i casi, l'usu di antibiotici deve esse mantenutu per circa 7 à 10 ghjorni, tuttavia pò esse allargatu à 15 o 21 ghjorni secondu a gravità di l'infezzione è u statu di salute di a persona.
Cura durante u trattamentu
Durante u trattamentu cù antibiotici, hè impurtante chì a persona abbia qualchì cura per evità e cumplicazioni è u miglioramentu sia più veloce, essendu raccomandatu di riposà, di beie molta acqua durante u ghjornu è di avè una dieta sana è equilibrata.
A pneumonia batterica ùn si sparghje da persona à persona, dunque u paziente ùn hà micca bisognu di esse isolatu da altre persone, ma hè impurtante evità u cuntattu cù l'altri per facilità a so propria recuperazione.
Vede cumu manghjà pò aiutà a ricuperazione in stu video:
Segni di migliurazione è di peghju
I segni di migliuranza di solitu cumpariscenu intornu à 3 ghjorni dopu à l'iniziu di u trattamentu cù antibiotici, cù una riduzione di frebba, tosse è flegma, oltre à una riduzione di a mancanza di respiru è di difficultà à respirà.
D'altra parte, quandu u trattamentu ùn hè micca iniziatu subitu dopu à l'iniziu di segni è sintomi di a malattia, hè pussibule chì si possinu osservà segni di peghju, cume un aumentu o persistenza di frebba, tossu cù flema, è ci pò esse tracce di sangue è pressione sanguigna aumentata, mancanza di respiru è difficultà à respirà.
U peghju pò ancu esse ligatu à infezioni in altre parte di u corpu o à a scarsa scelta di antibiotici aduprati, a so cumbinazione o u so dosagiu.
Possibili complicazioni
In certi casi, a pneumonia batterica pò peghju cù a morte di u tissutu pulmonariu o l'accumulazione di pus in i pulmoni, cù a necessità di aduttà altri antibiotici per punturà o mette un drenu per eliminà e secrezioni.
Un'altra complicazione pussibile chì pò accade hè a resistenza batterica à l'antibiotici, chì pò accade per via di l'usu inadeguatu di l'antibiotici, per esempiu. Capite perchè l'usu impropriu di l'antibiotici pò purtà à resistenza.