Principali trattamenti per l'autismu (è cumu cura di u zitellu)
Cuntenutu
- 1. Rimedii
- 2. Alimentazione
- 3. Logopedia
- 4. Musicoterapia
- 5. Psicoterapia
- 6. Psicomotricità
- 7. Ippoterapia
- Cumu cura di u zitellu autisticu in casa
U trattamentu di l'autismu, malgradu micca curà stu sindromu, hè capace di migliurà a cumunicazione, a concentrazione è diminuisce i movimenti ripetitivi, migliurendu cusì a qualità di vita di l'autistu stessu è ancu di a so famiglia.
Per un trattamentu efficace, si raccomanda chì sia fattu cù una squadra cumposta da un duttore, fisioterapeuta, psicoterapeuta, terapeuta occupazionale è logopedista, chì indicanu terapie specifiche per ogni paziente, è spessu deve esse fattu per a vita. Inoltre, ci sò nutizie nantu à a cura di l'alimentu è attività cum'è musicoterapia, chì ponu cuntribuisce assai à u miglioramentu di i sintomi.
Cusì, alcune strategie impurtanti per u trattamentu di l'autismu, sia in casi lievi o gravi, includenu:
1. Rimedii
Ancu s'ellu ùn ci hè micca rimedii specifici per trattà è curà l'autismu, u duttore pò ricumandà medicazione chì pò cumbatte i sintomi ligati à l'autismu cum'è aggressione, iperattività, compulsività è difficultà à trattà a frustrazione, cum'è clozapine, risperidone è aripiprazole.
2. Alimentazione
Alcuni alimenti tendenu à migliurà o aggravanu i sintomi di l'autismu, dunque hè impurtante esse cuscenti di ciò chì u vostru zitellu manghja. L'alimenti chì ùn devenu micca esse manghjati includenu u latte è i so derivati perchè cuntene caseina, industrializata è cù tinture, dendu preferenza à l'alimenti organichi, cumprati à a fiera, ricchi in antioxidanti è omega 3. Vede cumu l'alimentu pò migliurà l'autismu.
3. Logopedia
U seguitu cù u logopedista hè impurtante per migliurà a cumunicazione verbale di a persona autista cù u mondu. Durante e sessione, parechji esercizii sò fatti chì ponu aiutà u zitellu à aumentà u so lessicu è à migliurà a so intunazione vocale, è ghjochi è ghjochi ponu esse fatti per attirà l'attenzione di u zitellu.
4. Musicoterapia
A musica aiuta a persona autistica à capisce l'emozioni, aumentendu a so interazione cù u mondu chì u circonda. U scopu ùn hè micca di amparà à cantà o à ghjucà qualchì strumentu, hè solu impurtante di sapè ascultà è sprimesi per mezu di i soni chì i strumenti ponu pruduce è ancu per mezu di muvimenti di ballu, per esempiu, in un ambiente leggeru è rilassatu. Scopre altri benefici di a musicoterapia per e persone autiste.
5. Psicoterapia
A psicoterapia deve esse guidata da u psicologu è pò esse realizata sola o in gruppu, cù riunioni settimanali. In questu, a terapia comportamentale pò esse aduprata, per esempiu, chì pò aiutà à vestiti.
6. Psicomotricità
Pò esse guidatu da un fisioterapeuta specialistu è durante e sessioni, parechji ghjochi è ghjochi ponu esse effettuati chì ponu aiutà u zitellu à focalizà a so attenzione solu nantu à una cosa à a volta, à ligà e so scarpe, cuntribuendu à un megliu cuntrollu di i muvimenti, luttendu contr'à i muvimenti ripetitivi, chì sò cumuni in casu di autismu.
7. Ippoterapia
A terapia cavallina hè assai utile per migliurà a reazione di raddrizzamentu di u corpu, quandu u zitellu hè sopra à l'animali, a coordinazione motoria, u cuntrollu di a respirazione è u sviluppu di l'autoconfidenza di sè. E sessioni duranu di solitu trà 30 minuti è 1 ora. Amparate più nantu à l'ipoterapia.
Cumu cura di u zitellu autisticu in casa
Alcune precauzioni impurtanti chì devenu esse pigliate in casa per migliurà a qualità di vita di l'autisti sò:
- Fighjate se u zitellu hà qualchì talentu particulare, perchè parechje persone autistiche anu una capacità per a matematica, a musica, u disegnu o l'informatica, per esempiu;
- Rispettate e rutine, postu chì a persona autista ùn tollera micca bè i cambiamenti;
- Evite d'avè mobili è ogetti inutili in casa, per prutege li di l'accidenti;
- Sviluppate boni abitudini di sonnu, rispettendu l'ora di dorme, cù luci menu brillanti è pasti leggeri prima d'andà à dorme.
Un altru cunsigliu impurtante hè di evità i lochi cum'è snack bar è supermercati, perchè per l'autisti ci sò assai stimuli in questi lochi, chì u disturbanu cum'è luci assai brillanti, altoparlanti chì annunziate l'offerte di u ghjornu, qualcunu tossu è criaturi chì pianghjenu, per esempiu. Quandu u tempu passa, i genitori piglianu cuscenza di ciò chì u zitellu tollera o micca è appena si sentenu in securità ponu purtà u zitellu in sti lochi.
A persona autistica pò assiste à a scola cum'è qualsiasi altru zitellu, senza avè bisognu d'educazione speciale, ma questu dipende da u gradu di autismu. Tuttavia, in i casi più severi di autismu, u zitellu pò truvà più difficiule per accumpagnà i so cumpagni di scola, generendu sintomi cum'è ansietà è irritabilità, chì ponu compromettere l'apprendimentu. Per questa ragione, alcuni genitori scelenu di arrugà i so figlioli in a scola speciale o assumenu maestri per insegnà u zitellu in casa.
I genitori di a persona autistica duverianu avè, di tantu in tantu, un ghjornu di riposu per rinnuvà e so forze perchè solu cusì seranu in gradu di offre u megliu per i so figlioli.