Cumu hè u trattamentu per l'emboli pulmonari
Cuntenutu
- Quandu hè necessariu avè una chirurgia
- Quantu tempu ci vole à stà in ospedale
- Possibile sequela di embolia
- Segni di migliurazione
- Segni di peghju
L'emboli pulmonari hè una cundizione seria è deve esse trattata u più prestu pussibule in l'uspidale, per evità di mette in periculu a vostra vita. S'elli apparisce sintomi chì portanu à u suspettu di embolia pulmonare, cume una sensazione improvvisa di mancanza di respiru, tosse severa o dolore toracicu severu, hè cunsigliatu d'andà in sala d'urgenza per valutà a situazione è inizià u trattamentu, se necessariu. Vede altri sintomi chì ponu indicà una embolia pulmonaria.
Quandu ci sò forti suspetti di embolia pulmonare, u trattamentu pò esse iniziatu ancu prima chì a diagnosi sia cunfirmata è di solitu hè fatta cù amministrazione di ossigenu è iniezione di un anticoagulante direttamente in a vena, chì hè un medicamentu chì aiuta à prevene chì u coagulu riesce à aumentà in grandezza o chì si ponu furmà novi coaguli, peghju a cundizione.
Se i test di diagnosticu, cum'è i raggi X di u pettu o l'angiografia pulmonare, cunfermanu u diagnosticu di embolia, a persona hà bisognu d'uspitalisazione per cuntinuà u trattamentu per più ghjorni cù anticoagulanti è trombolitici, chì sò un altru tipu di medicazione chì aiuta à dissolve i coaguli chì esiste dighjà.
Quandu hè necessariu avè una chirurgia
A cirurgia per trattà l'embolismi pulmonari hè di solitu fatta quandu l'usu di anticoagulanti è trombolitici ùn hè micca sufficiente per migliurà i sintomi è dissolve u coagulu chì impedisce u passaghju di sangue à u pulmone.
In quessi casi, hè necessariu avè una chirurgia in cui u duttore inserisce un sottile tubu flessibile, cunnisciutu cum'è cateteru, attraversu un'arteria in u bracciu o in a gamba finu à chì ghjunghje à u coagulu chì hè in u pulmone, rimuovendulu.
Un cateteru pò ancu esse adupratu per piazzà un filtru in a vena principale, chjamata vena cava inferiore, impedendu à i coaguli di passà per u sangue in i pulmoni. Stu filtru hè generalmente piazzatu nantu à e persone chì ùn ponu micca piglià medicinali anticoagulanti.
Quantu tempu ci vole à stà in ospedale
Dopu à l'eliminazione di u coagulu pulmonariu, di solitu hè necessariu stà in l'uspidale per assicurà chì i novi coaguli ùn apparisinu micca è per vigilà chì i livelli d'ossigenu in u corpu sò nurmalizati.
Quandu a cundizione pare esse stabilizzata, u duttore scarica, ma di solitu prescrive ancu medicamenti anticoagulanti, cum'è Warfarina o Eparina, chì devenu cuntinuà à esse aduprati ogni ghjornu in casa, postu chì mantenenu u sangue magru è riducenu u risicu di ricurrenza. coagulu. Amparate più nantu à l'anticoagulanti è a cura chì deve esse pigliata in u trattamentu.
In più di questi, u duttore pò ancu indicà antidolorifici per alleviare u dolore toracicu in i primi ghjorni è dopu u trattamentu.
Possibile sequela di embolia
Siccomu l'embolia pulmonaria impedisce u passaghju di u sangue à una parte di u pulmone, u primu seguitu hè legatu à a diminuzione di u scambiu di gas è, dunque, ci hè menu ossigenu dispunibile in u sangue. Quandu sta situazione accade, ci hè una sovraccarica di u core, chì face u travagliu assai più veloce per pruvà à ottene a stessa quantità di ossigenu per ghjunghje à tuttu u corpu.
Nurmalmente, l'embolia si faci in una piccula zona di u pulmone, cusì a persona ùn soffre micca cunsequenze gravi. Tuttavia, è ancu se rara, l'ostruzzione pò accade ancu in un vascellu di sangue più grande, chì hè incaricatu di irrigà una parte più grande di u pulmone, in quale casu e cunsequenze ponu esse più gravi perchè u tessutu chì ùn riceve micca sangue ossigenatu si ritrova è ùn ci hè micca scambiu di gas in quella parte di u pulmone. Di conseguenza, a persona pò avè una morte improvvisa, chì accade di colpu, o pò avè sequelle pulmonari, cume l'ipertensione pulmonare.
Segni di migliurazione
U miglioramentu di i sintomi apparisce pochi minuti dopu u trattamentu d'urgenza cun sollievu di a difficoltà di respirà è diminuzione di u dolore in u pettu.
Segni di peghju
I segni di peghju aghjunghjenu difficultà à respirà è, infine, svenimentu, per via di a diminuzione di a quantità di ossigenu in u corpu. Se u trattamentu ùn hè micca iniziatu rapidamente, cunsequenze gravi cum'è l'arrestu cardiacu ponu esse periculosi per a vita.