Ipoglicemia: Cosa hè, sintomi è cumu trattà
Cuntenutu
L'ipoglicemia si verifica quandu i valori di glucosiu in sangue (zuccheru) sò inferiori à u normale, è per a maggior parte di e persone, questu significa una diminuzione di u glucosiu in sangue à valori inferiori a 70 mg / dL.
Siccomu u glucosiu hè un carburante impurtante per u cervellu, quandu u glucosiu in sangue hè assai bassu, ci ponu esse cambiamenti in u funziunamentu di l'organu, è ci ponu esse parechji tippi di sintomi, u più cumunu di i quali include vertigini, nausea, cunfusione mentale, palpitazioni è ancu svenimentu.
Perchè affetta a funzione cerebrale, l'ipoglicemia deve esse trattata u più prestu pussibule, ciò chì pò esse fattu cù l'ingestione di carboidrati, in forma di succhi o dolci, per esempiu.
Principali sintomi
I sintomi di l'ipoglicemia tendenu à apparì rapidamente è ponu variare da persona à persona, tuttavia, i più cumuni includenu:
- Tremori;
- Sturdimentu;
- Debbulezza;
- Sudori freddi;
- Mal di testa;
- Visione sfocata;
- Cunfusione;
- Pallore;
- Palpitazioni di u core.
Sti sintomi si presentanu di solitu quandu u glucosiu in sangue hè inferiore à 70 mg / dl, tuttavia, alcune persone ponu tollerà valori inferiori, mentre altre persone ponu sperimentà sintomi ancu à valori più alti.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu per l'ipogliuemia dipende da a gravità di i sintomi è se a persona hà diabete o micca. In generale, hè cunsigliatu chì, quandu si noti i primi sintomi di ipoglicemia, chì includenu vertigini, sudore freddu, visione sfocata, cunfusione mentale è nausea, alimenti dolci è bevande ricche in carboidrati semplici devenu esse ingeriti, se a persona hè cusciente.
Cosa da fà quandu a persona hè in una crisa ipoglicemica, hè:
- Ingerisce circa 15 à 20 g di carboidrati in forma liquida, in modu da pudè esse assurbutu più prestu, cum'è u suchju d'aranciu naturale o soda à basa di cola o à base di guarana, in quale casu si raccomanda di ingerà circa 100 à 150 mL di soda. Se a fonte di carboidrati ùn hè micca liquida, pudete manghjà dolci, cioccolatini è meli, per esempiu. Dunque hè impurtante avè una fonte immediata di carboidrati vicina per pudè esse cunsumata in una emergenza;
- Misurà u glucosiu dopu à circa 15 minuti ingesta di zuccheru. S'ellu si trova chì u glucosiu in sangue hè sempre inferiore à 70 mg / dL, si consiglia di cunsumà dinò 15 à 20g di carboidrati finu à chì u valore di u glucosiu sia normalizatu;
- Fate una merendella alta in carboidrati, quandu hè verificatu misurendu u glucosiu chì i valori sò in valori normali. Alcune opzioni di spuntinu includenu pane, pane tostatu o crackers. Questu face chì u glucosiu sia sempre presente in u sangue.
U trattamentu pò ancu esse fattu cù l'usu di Glucagon iniettabile, chì deve esse acquistatu cù una prescrizione è amministratu cum'è iniezione intramusculare o sottocutanea secondu cunsiglii medici. U glucagonu hè un ormone pruduttu da u pancreas chì hà a funzione di prevene l'azzione di l'insulina, pruvucendu chì u glucosiu fermi in circulazione in u sangue.
Tuttavia, in casi di sonnolenza, svenimentu o crisi, hè necessariu chjamà u serviziu di emergenza mobile (SAMU 192) affinchì e misure necessarie sianu prese, nurmalmente u glucosiu hè amministratu direttamente in a vena. Scuprite chì sò e misure di primu aiutu per l'ipoglicemia.
Cause pussibili
Hè impurtante quant'è u trattamentu, hè ancu l'identificazione di a causa di l'ipogliuemia, a causa più frequente hè l'usu erroneu di medicinali per trattà a diabete, cum'è l'insulina, per esempiu, purtendu à una diminuzione eccessiva di i livelli di glucosiu in sangue.
L'ipoglicemia pò accade dinò per via di u cunsumu di bevande alcoliche, l'usu di certi medicamenti, dopu a chirurgia, u digiunu prolungatu, carenze ormonali, infezioni, malatie di fegatu, reni o core, per esempiu. Amparate più nantu à ciò chì pò causà l'ipoglicemia.
Cumu prevene l'ipogliuemia
Alcune raccomandazioni generali per evità novi episodi di ipoglicemia, in particulare per i diabetichi, sò:
- Riduce u cunsumu di zuccheru biancu, alcolu è cibi preparati cù farina di granu;
- Fate almenu 4 pranzi à ghjornu chì cuntenenu frutti è ligumi in almenu 2 d'elli;
- Ùn saltate micca i pasti;
- Seguitate una dieta guidata da un nutrizziunistu chì hà quantità ideali di carboidrati;
- Evite e bevande alcoliche;
- Esercite regularmente è moderatu;
- Diminuisce u stress cutidianu;
- Attenti à ùn fà sbagli in e dosi di medicazione, postu chì l'usu di dosi assai alte di medicinali per a diabete, cum'è insulina è Metformina, per esempiu, pò diminuisce assai u livellu di glucosiu in u sangue, dendu à l'ipoglicemia.
Hè ancu cunsigliatu chì e persone cun diabete, in particulare quelli chì utilizanu insulina, anu dispositivi per misurà u glucosiu o un accessu faciule à u centru di salute in modu chì u so glucosiu in sangue pò esse monitoratu spessu.