Vita Dopu Cunsegna
Cuntenutu
- Andà in casa dopu avè parturitu
- A salute di u to zitellu
- Alimentà u vostru zitellu
- Dieta postpartum
- Attività fisiche
- Eserciziu
- Sessu
- Salute mentale dopu à u zitellu
- Purtà si
Images Cavan / Getty Images
Dopu mesi d'anticipazione, scuntrà u vostru zitellu per a prima volta serà sicuramente una di e sperienze più memorabili di a vostra vita.
Oltre à u grande adattamentu di diventà genitore, incontrerai ancu un novu inseme di sintomi fisichi è emotivi chì cumincianu una volta chì u zitellu hè natu. Sti sintomi saranu prubabilmente sfarenti di quelli chì avete sperimentatu prima.
U sintomu u più cumunu chì pudete sperimentà dopu a nascita hè un scaricamentu chjamatu lochia. Questa scarica sanguinosa pare simile à un periodu mestruale è pò durà finu à 8 settimane dopu a nascita.
E persone ancu sperimentanu forti sensazioni di crampi uterini chì l'utru si riduce à a dimensione chì era prima di a gravidanza.
Altri sintomi varieranu da persona à persona, secondu u vostru metudu di consegna è sì decide di allattà. Questi sintomi includenu:
- sanguinante
- scarica
- gonfiore di u senu
- dulore uterinu
Parechji ùn si sentenu micca sicuri di ciò chì si pò aspettà è si dumandanu ciò chì hè cunsideratu "nurmale" dopu a consegna. A maiò parte di a ghjente face una ripresa cumpleta dopu à a nascita.
Tuttavia, ci sò alcune complicazioni è sintomi menu cumuni chì duvete cunnosce.
Andà in casa dopu avè parturitu
A durata di u vostru sughjornu in l'uspidale dipenderà da a vostra esperienza di nascita. Alcuni centri di nascita permettenu à e persone chì sperimentanu un partu senza medicazione di lascià u listessu ghjornu chì danu.
A maiò parte di l'ospedali, tuttavia, richiedenu un sughjornu di almenu 1 notte. E persone chì anu nascita cesarianu duveranu aspittà à stà in l'uspidale finu à 3 notti, a menu chì altre complicazioni ùn sianu presenti.
Mentre site à l'uspidale, averete accessu à pediatrici, infermieri di maternità è cunsiglieri in allattamentu. Tutti averanu assai informazioni è cunsiglii per voi nantu à u viaghju fisicu è emotivu avanti.
Pruvate à aduprà sta opportunità per dumandà dumande nantu à i cambiamenti di u corpu postpartum è l'allattamentu.
L'ospedali cun unità di travagliu è di consegna anu viveri induve u vostru zitellu serà survegliatu è tinutu pulitu. Benchì sia tentatore di tene u zitellu à fiancu à voi 24/7, aduprate sta risorsa per pruvà à riposà vi, se pudete.
Parechji ospedali richiederanu chì avete un muvimentu intestinale prima di pudè abbandunà l'installazione. Vi sarà offertu un addolcitore di feci dopu à a consegna per alleviare u dulore di u primu muvimentu intestinale dopu a nascita.
Sì avete qualchì segnu d'infezzione, cum'è a frebba, pudete avè da stà in l'installazione finu à chì questi sintomi si risolvanu. A vostra levatrice o u duttore di consegna pò fà un breve esame prima di parte, solu per assicurassi chì avete principiatu u prucessu di guarigione.
Se sceglite per una nascita in casa, a vostra ostetrica serà u supervisore primariu di a vostra cura dopu a consegna. A vostra levatrice vi esaminerà voi è u zitellu per assicurassi chì tutti sò sani prima di cuntrollà periodicamente durante e settimane dopu à a vostra consegna.
A salute di u to zitellu
U primu test medicu chì u vostru zitellu averà à l'uspidale hè chjamatu test APGAR. Si passa appena ch'elli sò nati.
I test APGAR presi da 5 à 10 minuti dopu a nascita sò i più precisi. Tuttavia, a maiò parte di i medici registranu ancu regolarmente u puntu APGAR di 1 minutu. U puntuu APGAR hè basatu annantu à cinque fattori:
- Appearance
- Pulse
- Grimace
- Aattività
- Rspirazione
U puntuu massimu hè 10, è qualsiasi puntuazione trà 7 è 10 hè cunsiderata nurmale. Un puntuu pocu APGAR puderia indicà chì u criaturu pò esse statu stressatu durante a fine di u prucessu di nascita.
Mentri in l'uspidale, l'audizione è a vista di u to babbu seranu ancu pruvate. U vostru zitellu serà ancu testatu per u so tippu di sangue. Alcuni stati anu leggi o raccomandazioni chì mandanu à i zitelli di riceve certi vaccini o medicamenti prima di lascià l'uspidale.
U restu di l'esperienza di u zitellu in l'uspidale dependerà di u so pesu di nascita è di cumu si stanu dopu a nascita.
Alcuni ciucci chì ùn sò micca cunsiderati à termine cumpletu (nati prima di 37 settimane) o chì sò nati cù un pesu di nascita bassu sò tenuti per osservazione in una unità di cure intensive neonatali (NICU) per assicurà ch'elli ponu adattassi à a vita dopu l'utru.
L'ictteru novu, chì implica un ingiallimentu di a pelle, hè abbastanza cumunu. Circa u 60 per centu di i zitelli nascuti sperimentanu itterizia, secondu March of Dimes. I zitelli cun icterizia anu da esse trattati in un incubatore.
Prima di lascià l'uspidale, duverete piglià un appuntamentu cù un pediatra fora di l'uspidale per pisà è esaminà u zitellu. Questu appuntamentu di 1 settimana hè una pratica standard.
Alimentà u vostru zitellu
L'Accademia Americana di Pediatria (AAP) ricumanda chì i zitelli sianu allattati solu cù i so primi 6 mesi di vita.
U raccomanda di allattà finu à 2 anni o ancu di più per via di l'immensi benefici.
A partenza da 1 ora di nascita offre ancu grandi vantaggi.
L'allattamentu hè una sperienza intensamente fisica per voi dui. Durante a vostra gravidanza, pudete nutà chì u vostru areola s'oscurisce è chì i vostri capezzoli crescenu di dimensioni. I neonati ùn ponu micca vede bè, allora questu li aiuterà à truvà u vostru senu è à manghjà per a prima volta.
U primu latte chì entra in u vostru senu hè chjamatu calostru. Issu latte hè magru è hà un culore turbulente. U liquidu cuntene anticorpi preziosi chì aiutanu à stabilisce u sistema immunitariu di u to zitellu.
Dentru i primi 4 ghjorni di a vita di u criaturu, u restu di u to latte entrerà, pruvucendu i vostri seni à gonfià. Calchì volta i canali di latte sò intuppati, pruvucendu una cundizione dulurosa chjamata mastite.
Cuntinuà à nutrisce u zitellu è massaghjà u to pettu cù una compressa calda pò sbloccà u conduttu è riduce u risicu di infezioni.
I neonati tendenu à "agruppà l'alimentu". Questu significa chì à le volte si pò sente ch'elli manghjanu guasi sempre. L'alimentazione in cluster hè normale è accade principalmente in e prime settimane.
Tutti ùn sò micca capaci di allattà. Alcuni anu anomalie di u senu o di u capezzulu chì impediscenu una lattazione adeguata o un appiccicamentu currettu. A volte certe condizioni mediche proibiscenu l'allattamentu.
L'alimentazione di u zitellu da una buttiglia richiederà di tene un ochju vicinu à quantu manghjanu è quantu spessu. Se ùn pudete micca allattà, o se sceglite di furmulà u vostru zitellu per un altru mutivu, discute sta decisione cù u vostru pediatra.
Puderanu aiutà à amparà quantu è chì tippu di formula hè megliu da aduprà per u zitellu.
Dieta postpartum
U pianu alimentariu di un parente chì allatta hè simile à qualsiasi pianu ben equilibratu. Includerà:
- carbuidrati ricchi di fibre
- grassi sani
- fruttu
- prutetta
- ligumi
Sè vo allattate, pudete ritruvà vi a fame spessu. Questu indica chì avete bisognu di cunsumà calorie in più per cumpensà e calorie perse per fà u latte per u vostru zitellu.
Secondu u, vulete manghjà circa 2.300 à 2.500 calorie à ghjornu. Questu dependerà di u vostru corpu, livelli di attività, è altri fattori. Discutite i vostri bisogni calorichi cù u vostru duttore.
Continuate à piglià e vostre vitamine prenatali mentre allattate. Bere assai acqua hè ancu vitale.
Continuate puru à limità e sostanze chì avete evitatu durante a gravidanza, in particulare:
- alcolu
- caffeina
- pesci à altu mercuriu, cum'è u tonu è u pesce spada
Mentre ùn avete micca da evità completamente l'alcol o a caffeina, a Clinica Mayo consiglia di esse attenti à a quantità chì cunsumate è à u mumentu di u vostru cunsumu. Questu aiuterà à impedisce à u zitellu di esse espostu à queste sostanze potenzialmente dannose.
Pudete vulete saltà ghjustu in un pianu alimentariu chì ristabilisce u vostru "corpu pre-baby". Ma u più impurtante chì pudete fà per e prime settimane dopu à u partitu hè di guarisce è ristabilisce e vitamine è i minerali chì pudete avè persu durante a consegna.
Attività fisiche
Durante u prucessu di guarigione, assicuratevi chì u vostru corpu hè prontu prima di ripiglià certe attività fisiche. Se avete avutu una episiotomia, una lacrima vaginale, o una cesareana durante a nascita, u tempu prima di pudè riprende certe attività pò varià.
Parlate à a vostra ostetrica o OB-GYN à u vostru appuntamentu di seguitu nantu à cumu si torna in attività sicura.
Eserciziu
L'American College of Obstetricians and Gynecologists (ACOG) dice chì a maiò parte di a ghjente pò ripiglià l'eserciziu in pochi ghjorni da a nascita.
L'attività aerobica moderata, cum'è u jogging è a natazione, pò ancu diminuisce e vostre possibilità di sviluppà depressione postpartum.
Ma se avete avutu cumplicazioni durante a consegna, parlate cù u vostru duttore è esse liberatu prima di ripiglià ogni rutina d'eserciziu.
Ùn fate micca pressione per esercità prima di sente chì u vostru corpu hè prontu.
Sessu
I duttori generalmente cunsiglianu d'aspittà circa 6 settimane dopu à una nascita vaginale, è 8 settimane dopu una nascita cesareana, prima di avè rapporti sessuali.
L'ormone cambia durante a gravidanza è l'attu di parturisce ellu stessu puderia rende u sessu scomudu prima.
Siate ancu cuscenti chì subitu dopu à a nascita è nanzu à a ripresa di u ciclu menstruale, site particularmente prubabile di rimanà incinta.
Assicuratevi di avè sceltu un metudu di cuntrollu di e nascite prima di fà sessu cù un cumpagnu capace di fassi incinta.
Salute mentale dopu à u zitellu
Un sintomu di a vita postpartum chì ùn pudete micca anticipà hè cambiamenti d'umore.
L'ormoni da parturisce è da l'allattamentu ponu cunghjunghjesi cù l'esaurimentu è a responsabilità di i genitori per fà una sperienza psicologica difficiule.
Mentre chì u "baby blues" è a depressione clinica postpartum partenu parechji sintomi, ùn sò micca listessa cosa.
Hè nurmale di sentasi lacrime, emotivamente fragile è stancu durante e prime settimane dopu à a nascita di u criaturu. À a fine, daverete da cumincià à sente dinò voi stessi.
Se cuminciate à avè penseri suicidi o penseri di dannà u zitellu, pudete avè depressione postpartum (PPD). L'ansietà chì vi mantene svegliu o chì face cresce u vostru core, o sentimenti schiaccianti di culpabilità o di inutilità, puderia ancu indicà chì l'aiutu hè necessariu.
Dà ti permessu di ghjunghje à l'altri. In ghjiru à e persone sperimentanu sintomi di depressione postpartum, secondu u CDC. Ùn site micca solu.
Raramente, a depressione postpartum pò accumpagnà una cundizione chjamata psicosi postpartum. Questa hè una situazione d'urgenza è hè caratterizata da delusioni è paranoia.
Se vi sentite in ogni mumentu cum'è chì sperimentate sintomi di depressione postpartum o psicosi postpartum, l'aiutu hè dispunibule.
Se site in i Stati Uniti, a Linea di Vita Naziunale per a Prevenzione di u Suicidiu pò esse ghjunta à 800-273-8255. Vi ponu cunsiglià 24 ore à u ghjornu, 7 ghjorni à a settimana.
Purtà si
À u mumentu chì site prontu per u vostru esame post-nascita 6 à 8 settimane dopu a consegna, pudete cumincià à sentite più cum'è voi fisicamente.
Ma se in qualunque tempu dopu chì abbandunate l'uspidale u vostru sanguinamentu diventa più pesante, sperimentate una frebba di più di 100,4 ° F (38 ° C), o vedete una scarica simile à un pus chì vene da una di e vostre incisioni, chjamate u vostru duttore.
Ùn face mai male per avè qualchì tranquillità di mente cù qualsiasi dumande o preoccupazioni chì pudete avè.