Trattamentu per a Sindrome HELLP
Cuntenutu
- 1. Donne incinte di più di 34 settimane
- 2. Donne incinte di menu di 34 settimane
- Terapia corticosteroidea per stimulà u zitellu
- Segni di migliurà in u sindromu HELLP
- Segni di peghju sindromu HELLP
U megliu trattamentu per a Sindrome HELLP hè di causà a consegna anticipata quandu u zitellu hà dighjà pulmoni ben sviluppati, di solitu dopu 34 settimane, o per accelerà u so sviluppu in modu chì a consegna sia avanzata, in casi di età gestazionale inferiore a 34 settimane.
Nurmalmentu, i sintomi di a sindrome HELLP migliuranu 2 à 3 ghjorni dopu à a consegna, ma se u zitellu ùn hè micca sviluppatu abbastanza, l'ostetricu pò raccomandà l'uspitalizazione per mantene una sorveglianza è una valutazione costanti di a salute di a donna incinta è di u zitellu, cuntrullendu i sintomi cù medicazione direttamente in a vena, finu à u mumentu quandu a consegna hè pussibule.
Cume una situazione d'urgenza, u sindromu HELLP deve esse valutatu u più prestu pussibule in l'uspidale, appena i primi segni di suspettu cume cefalea severa, cambiamenti di vista è malessere generale apparsu. Vede ciò chì sò tutti i sintomi cumuni di sta complicazione.
1. Donne incinte di più di 34 settimane
À questa età di gestazione, u zitellu hè generalmente sviluppatu abbastanza per causà a consegna è permettenu di continuà à sviluppà in modu sicuru fora di l'utru. Cusì, in questi casi, u sindromu HELLP hè generalmente trattatu cù una consegna anticipata.
Ancu se i sintomi si migliuranu in i primi 2 o 3 ghjorni dopu à a consegna, a donna incinta è u zitellu ponu avè bisognu di stà in l'uspidale più longu sottu osservazione per assicurà chì ùn ci sia cumplicazioni.
Se u zitellu hè natu prima di 37 settimane, hè cumunu per ellu esse ingressu in un incubatore di l'uspidale finu à chì i so pulmoni è altri organi sò sviluppati currettamente.
2. Donne incinte di menu di 34 settimane
Quandu a donna incinta hà menu di 34 settimane, o quandu u zitellu ùn hà micca abbastanza sviluppu pulmonare per consegnallu, u duttore di solitu raccomanda l'uspitalisazione per fà una valutazione costante di a donna incinta è cumincià u trattamentu cù:
- Riposu assolutu in lettu;
- Trasfusioni di sangue, per trattà l'anemia causata da u sindrome;
- I medicazione per a pressione di u sangue, prescritti da l'ostetricu;
- Ingestione di sulfatu di magnesiu, per prevene e crisi da a pressione alta.
Tuttavia, quandu i sintomi di a Sindrome HELLP s'aggravanu o l'età di gestazione hè menu di 24 settimane, l'ostetricu pò raccomandà un abortu per evità complicazioni gravi in a donna incinta, cum'è insufficienza renale acuta o edema pulmonare acutu, chì pò mette in periculu a vita .
Terapia corticosteroidea per stimulà u zitellu
In più di sta cura durante l'uspitalisazione, l'ostetricu pò ancu cunsiglialle di piglià una terapia corticosteroidea per stimulà u sviluppu di i pulmoni di u zitellu è permette a consegna di fà prima. Stu trattamentu si face cù l'amministrazione di un corticoide, di solitu dexametasone, direttamente in a vena.
Ancu se hè assai riesciuta in parechji casi, sta terapia hè abbastanza cuntruversa è, dunque, s'ellu ùn mostra risultati, pò esse abbandunata da u duttore.
Segni di migliurà in u sindromu HELLP
I segni di miglioramentu in a Sindrome HELLP sò a stabilizazione di a pressione sanguigna à valori simili à quelli chì a donna avia prima di stà incinta, è ancu una riduzione di mal di testa è vomitu.
In u periodu postpartum di a Sindrome HELLP a donna incinta senterà miglioramentu in circa 2 à 3 ghjorni, ma duveria cuntinuà à esse valutata da l'ostetricu o da u medicu generale, almenu una volta à a settimana, durante u primu mese.
Segni di peghju sindromu HELLP
I segni di aggravamentu di u sindrome HELLP apparenzanu quandu u trattamentu ùn hè micca iniziatu in tempu o quandu u corpu di a donna incinta ùn pò sopportà l'aumento di pressione sanguigna è include difficoltà à respirà, sanguinamentu è una diminuzione di a quantità di urina.