Cumu hè u trattamentu per a toxoplasmosi
Cuntenutu
- Cumu hè fattu u trattamentu
- 1. In gravidanza
- 2. Toxoplasmosi Congenita
- 3. Toxoplasmosi oculare
- 4. Toxoplasmosi cerebrale
- A Toxoplasmosi pò esse guarita?
In a maiò parte di i casi di toxoplasmosi, u trattamentu ùn hè micca necessariu, chì u sistema immunitariu hè capace di luttà contr'à u parasite rispunsevule di l'infezzione. Tuttavia, quandu a persona hà u sistema immunitariu u più compromessu o quandu l'infezzione si verifica durante a gravidanza, hè impurtante chì u trattamentu sia effettuatu secondu a raccomandazione di u duttore per evità complicazioni è rischi per u zitellu.
A toxoplasmosi hè una malattia infettiva causata da un protozoo, u Toxoplasma gondii, o T. gondii, chì hà i misgi cum'è u so ospite abituale è pò esse trasmessu à e persone per inalazione o ingestione di e forme infettive di u parassita, chì ponu esse presenti in feci di gattu infettate, acqua contaminata o in carne cruda o pocu cotta da animali chì ponu ancu esse infettati da questu parassita, cum'è u porcu è u boiu, per esempiu. Amparate più nantu à a toxoplasmosi.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu di a toxoplasmosi pò varià secondu l'età, u sistema immunitariu è i sintomi presentati da a persona. I farmaci raccomandati da u medicu generale o da a malattia infettiva anu u scopu di prumove l'eliminazione di e forme proliferative è infettive di u parassita. Cusì, u trattamentu cunsigliatu pò esse:
1. In gravidanza
U trattamentu per a toxoplasmosi in a gravidanza varieghja secondu l'età gestazionale è u gradu di infezzione di a donna incinta, è pò esse raccomandatu da l'ostetricu:
- Spiramicina pè e donne incinte chì sò suspettate di cuntaminazione o chì sò state infette durante a gravidanza;
- Sulfadiazina, Pirimetamina è Acidu Folinicu, da 18 settimane di gestazione. Se ci hè a cunferma chì u zitellu hè infettatu, a donna incinta deve piglià stu cocktail di medicinali per 3 settimane consecutive, in alternanza cù Spiramycin per circa 3 settimane in più finu à a fine di a gravidanza, eccettu a Sulfadiazina, chì deve esse presa solu finu à a 34esima settimana di gestazione.
Tuttavia, stu trattamentu ùn garantisce micca a prutezzione di u fetu contr'à l'agente chì provoca a toxoplasmosi, perchè più tardi inizia u trattamentu di a donna incinta, più grande sò e possibilità di malformazione fetale è di toxoplasmosi congenita. È, dunque, per evità sta situazione, a donna incinta deve fà a prenatale è fà u test di sangue per diagnosticà a tossoplasmosi in u 1u trimestru di gravidanza.
E donne incinte chì avianu dighjà avutu a toxoplasmosi prima di a gravidanza, anu probabilmente digià sviluppatu immunità contr'à u parassita di a malatia, vale à dì, ùn ci hè risicu d'infettà u zitellu. Tuttavia, a toxoplasmosi pò esse trasmessa à u zitellu quandu a donna incinta hè infetta per a prima volta durante a gravidanza, chì pò causà aborti spontaneu, morte fetale, ritardu mentale, epilepsia, ferite oculari chì ponu purtà a cecità in u zitellu, sordità o ferite cerbellu. Vede quali sò i risichi di a toxoplasmosi in gravidanza.
2. Toxoplasmosi Congenita
U trattamentu per a toxoplasmosi congenita hè fatta dopu a nascita di u zitellu, aduprendu antibiotici per 12 mesi. Tuttavia, alcune malformazioni causate da a malattia ùn ponu micca esse curate è, dunque, a donna incinta deve cercà u diagnosticu di a malattia u più prestu pussibule per evità seri prublemi in u fetu.
3. Toxoplasmosi oculare
U trattamentu di a toxoplasmosi oculare varieghja secondu a situazione è u gradu d'infezzione in l'ochji, ma ancu secondu e cundizioni cliniche di u paziente, è pò durà finu à 3 mesi in individui cun sistema immunitariu riduttu. A cura hè fatta cù un mischju di rimedii antibiotici, cù clindamicina, pirimetamina, sulfadiazina, sulfametossazolo-trimetoprim è spiramicina chì sò aduprati di più.
Dopu à u trattamentu, pò esse necessariu di fà una chirurgia per risolve altri prublemi causati da a toxoplasmosi oculare, cum'è u distaccu di a retina, per esempiu.
4. Toxoplasmosi cerebrale
U trattamentu per a toxoplasmosi cerebrale principia cù l'usu di rimedii antibiotici, cum'è sulfadiazina è pirimetamina. Tuttavia, cume a malattia affetta principalmente l'individui cù u SIDA, e droghe ponu esse cambiate in casu di pocu successu o d'allergia di u paziente.
A Toxoplasmosi pò esse guarita?
Ancu se u trattamentu per a Toxoplasmosi hè abbastanza efficace in l'eliminazione di e forme proliferative di Toxoplasma gondii, ùn hè micca capace di eliminà e forme di resistenza di stu parassita, chì si trova nurmalmente in i tessuti.
E forme di resistenza di u Toxoplasma gondii nascenu quandu a malatia ùn hè micca identificata rapidamente, u trattamentu ùn hè micca fattu currettamente o ùn hè micca efficace, ciò chì provoca u sviluppu di queste forme chì fermanu in i tessuti, indicendu infezioni croniche è a pussibilità di reinfezzione.
Dunque, u megliu modu per evità a malatia hè di aduttà misure preventive, cume evità di cunsumà alimenti crudi è acqua potenzialmente contaminata, mette e mani in bocca dopu avè manghjatu carne cruda è evitendu u cuntattu direttu cù e feci di l'animali domestichi.