Flebitite (tromboflebite): chì hè, sintomi è cumu si face u trattamentu
Cuntenutu
- Chì sò i sintomi
- 1. Tromboflebitite superficiale
- 2. Tromboflebitite profonda
- Cumu hè fattu u trattamentu
A flebitite, o tromboflebite, consiste in a furmazione di un coagulu di sangue in una vena, chì impedisce u flussu di sangue, chì provoca gonfiore, rossu è dolore in a zona influenzata. Sta situazione hè cunsiderata cum'è una emergenza medica perchè pò purtà à cumplicazioni cum'è a trombosi venosa profonda o l'embolismu pulmonare, per esempiu.
U coagulu di sangue si forma di solitu in e gambe, è hè assai raru di furmassi in altre zone di u corpu cum'è i bracci o u collu. A maiò parte di u tempu, a tromboflebite accade quandu a persona passa assai tempu à pusà, in a listessa pusizione, cumu pò accade durante un longu viaghju, essendu più cumuna in e persone chì soffrenu di cattiva circulazione sanguigna. Capite, in più dettu, e cause di a tromboflebite.
A tromboflebitite hè curabile, è u trattamentu deve esse guidatu da u duttore, secondu a gravità di ogni situazione, è u riposu, l'usu di calze elastiche, compresse è medicamenti antiinflamatori o, se necessariu, farmaci anticoagulanti ponu esse indicati.
Chì sò i sintomi
A tromboflebitite pò accade in una vena superficiale o in una vena profonda, chì pò influenzà u tippu è l'intensità di i sintomi.
1. Tromboflebitite superficiale
I sintomi di tromboflebitite superficiale sò:
- Gonfiore è rossu in a vena è a pelle affettate;
- Dolore à palpazione di a regione.
Quandu si identifica sta situazione, hè cunsigliatu di andà à l'uspidale per u duttore per dumandà un ultrasu Doppler, per verificà l'estensione di a malattia è dopu indicà u trattamentu.
2. Tromboflebitite profonda
I sintomi di tromboflebitite profonda sò:
- Vena spaventata;
- Gonfiore di u membru toccu, di solitu di e gambe;
- Dolore in l'area affettata;
- Rossu è calore in u membru affettu, solu in certi casi.
A tromboflebitite profonda hè cunsiderata cum'è emergenza. Dunque, quandu si identificanu alcuni di sti sintomi, hè raccomandatu d'andà à l'uspidale per cumincià u trattamentu u più prestu pussibule, postu chì ci hè u risicu di u muvimentu di u coagulu di sangue è di causà trombosi venosa profonda o embolia pulmonare.
Capite, in più dettagliu, ciò chì hè a trombosi venosa profonda è cume si identifica.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu di a flebitite deve esse sempre guidatu da u duttore, è pò esse fattu cù l'amministrazione di anticoagulanti, massaggi cù ghiaia di ghiaccio in a regione, elevazione di a gamba cun supportu di cuscinu è l'usu di calze di compressione elastica, cume calze Kendall., per esempiu.
U trattamentu hè influenzatu da a gravità di i sintomi è da u locu induve u coagulu hè furmatu. Alcune di l'opzioni di trattamentu chì ponu esse indicati includenu:
Tromboflebitite superficiale:
U trattamentu di a tromboflebitite superficiale si compone di i seguenti:
- Utilizazione di calze di compressione elastica;
- Applicazione di gasa bagnata in ossidu di zincu, per u sollievu di i sintomi, cume agisce cum'è antiinflamatoriu lucale;
- Massaggio cù unguenti antiinflamatori da a zona affetta, cum'è gel di diclofenac;
- Riposa cù e gambe elevate, cù l'aiutu di un cuscinu, eseguendu movimenti oscillatori di i pedi, cum'è mostratu in e immagini:
Queste esercitazioni, cum'è a pusizione cù i membri elevati, favurizanu u ritornu venoso per u drenaggiu gravitazionale.
Inoltre, l'usu di droghe anticoagulanti, per aiutà à rompe u coagulu, pò ancu esse indicatu, in presenza di grossi coaguli o quandu causanu sintomi intensi. In certi casi, pò esse necessariu di fà una chirurgia per ligà l'area affettata è rimuovere i coaguli.
Trattamentu per a tromboflebitite profonda:
Per u trattamentu di a tromboflebitite profonda, u duttore pò raccomandà l'usu di anticoagulanti cum'è eparina, warfarina o rivaroxaban, per esempiu, chì riducenu a furmazione di trombi, prevenendu complicazioni cardiache o pulmonari.
Dopu l'iniziu di u trattamentu in l'uspidale, induve l'esame iniziali sò fatti è a dose di medicamentu hè determinata, u trattamentu pò esse continuatu in casa di u paziente, è pò durà da 3 à 6 mesi, chì dipenderà da a gravità presentata. Quandu a persona si ne và in casa, u duttore pò ricumandà ancu di mette calze di compressione, chì aiutanu à prevene u gonfiu è altre cumplicazioni.
In certi casi, u vostru duttore pò cunsiglià una cirurgia per eliminà e varicesi.