Trauma spinali: chì hè, perchè accade è trattamentu
Cuntenutu
- Chì sò i segni è i sintomi
- Cosa da fà quandu si suspetta una ferita
- Perchè accade
- Cumu cunfirmà u diagnosticu
- Cumu hè fattu u trattamentu
U traumu spinali hè una ferita chì si verifica in ogni regione di a medula spinale, chì pò causà cambiamenti permanenti in e funzioni motorie è sensoriali in a regione di u corpu sottu à a ferita. A ferita traumatica pò esse cumpleta, in cui ci hè una perdita totale di funzione motoria è sensoriale sottu à u locu induve si verifica a ferita, o incompleta, in cui sta perdita hè parziale.
U traumu pò accade durante una caduta o un accidente di trafficu, per esempiu, chì sò situazioni chì devenu esse assistite immediatamente per evità d'aggravà a ferita. Sfortunatamente, ùn ci hè ancu nisun trattamentu per riversà i danni causati da un traumu di a medula spinale, tuttavia, ci sò misure chì aiutanu à prevene chì a ferita aggravi è aiuta a persona à adattassi à un novu modu di vita.
Chì sò i segni è i sintomi
I segni è i sintomi di una ferita di a medula spinale dipende da a gravità di a ferita è da a regione induve si verifica. A persona pò diventà paraplegica, quandu solu a parte di u troncu, e gambe è a regione pelvica hè influenzata, o quadriplegica, quandu tuttu u corpu hè influenzatu sottu à u collu.
E ferite di a medula spinale ponu dà i seguenti segni è sintomi:
- Perda di i muvimenti;
- Perdita o alterazione di a sensibilità à u calore, u fretu, u dulore o u toccu;
- Spasmi musculari è riflessi esagerati;
- Cambiamenti in funzione sessuale, sensibilità sessuale o fertilità;
- Dolore o sensazione stinging;
- Difficultà à respirà o à spazzà e secrezioni da i pulmoni;
- Perdita di u cuntrollu di a vejiga o di l'intestione.
Ancu se u cuntrollu di a vejiga è di l'intestini hè persu, ste strutture continuanu à funziunà nurmale. A vescica cuntinua à cunservà l'urina è l'intestinu continua à fà e so funzioni in a digestione, tuttavia, ci hè una difficoltà in a cumunicazione trà u cervellu è queste strutture per eliminà l'urina è e feci, aumentendu u risicu di sviluppà infezioni o di formà calcoli in i reni.
In più di sti sintomi, à u mumentu di a ferita ci pò ancu esse un dolore di schiena severu o pressione in u collu è in a testa, debolezza, incoordinazione o paralisi in ogni regione di u corpu, intorpidimentu, tingling è perdita di sensazione in e mani, dita è pedi, difficultà à marchjà è à mantene l'equilibriu, difficultà à respirà o ancu à un pusizionamentu torcitu di u collu o di u ritornu.
Cosa da fà quandu si suspetta una ferita
Dopu un accidente, una caduta, o qualcosa chì pò avè causatu un traumu di a medula spinale, si deve evità di spostà a persona ferita è chjamà immediatamente una emergenza medica.
Perchè accade
U traumu spinali pò esse risultatu da danni à e vertebre, ligamenti o discu spinali o danni direttamente à a medula spinale stessa, per via di accidenti di trafficu, cascate, lotte, sporti viulenti, immersione in un locu cù poca acqua o in una pusizione incorrecta, ferita à una persona. pallottola o cultellu o ancu per malatie cum'è artrite, cancheru, infezzione o degenerazione di i discu spinali.
A gravità di a lesione pò evoluzione o migliurà dopu à qualchì ora, ghjorni o settimane, chì ponu esse in relazione cù l'assistenza media, u diagnosticu precisu, l'assistenza rapida, l'edema riduttu è i medicazione chì ponu esse aduprati.
Cumu cunfirmà u diagnosticu
U duttore pò aduprà vari metodi di diagnostica per capisce se ci hè stata una ferita à a medula spinale è a gravità di quella ferita, è una radiografia hè spessu indicata cum'è esame iniziale per identificà cambiamenti vertebrali, tumori, fratture o altri cambiamenti in a culonna.
Inoltre, pudete ancu aduprà una scansione CT per vede megliu l'anormalità rilevate nantu à i raggi X, o una scansione MRI, chì aiuta à identificà l'ernie discu, coaguli di sangue o altri fattori chì ponu mette pressione nantu à a medula spinale.
Cumu hè fattu u trattamentu
Ùn hè ancu pussibule d'inversà u dannu di una ferita di a medula spinale, tuttavia, l'investigazioni per pussibuli novi trattamenti sò sempre in corsu. Tuttavia, ciò chì si pò fà in questi casi hè di prevene chì a lesione aggravi è, se necessariu, ricorre à una chirurgia per rimuovere frammenti ossi o oggetti stranieri.
Per questu, hè assai impurtante di riunisce una squadra di riabilitazione per aiutà a persona à adattassi à a so nova vita, sia fisicamente sia psiculugicamente. Questa squadra deve avè un fisioterapeuta, un terapeuta occupazionale, una infermiera di riabilitazione, un psicologu, un assistente sociale, un nutrizionista è un ortopedista o neurochirurgo specializatu in lesioni di a medula spinale.
L'assistenza medica à u mumentu di l'accidentu hè ancu assai impurtante, postu chì pò prevene u peghju di e ferite, è più prestu a cura iniziale, u diagnosticu è u trattamentu, megliu serà l'evoluzione è a qualità di vita di a persona.