Piastrine basse: chì pò esse è chì fà
Cuntenutu
- Principali sintomi
- Chì pò esse
- 1. Distruzzione di Piastrine
- 2. Mancanza di acidu folicu o di vitamina B12
- 3. Cambiamenti in a medula ossea
- 4. Prublemi in u funziunamentu di a milza
- 5. Altre cause
- Cosa da fà in casu di bassa piastrina
- Cumu hè fattu u trattamentu
Thrombocytopenia, o thrombocytopenia, currisponde à una diminuzione di u numeru di piastrine in u sangue, una situazione chì pregiudica a coagulazione, è pò causà sintomi cum'è macchie rosse o viole nantu à a pelle, sanguinante di gengive o nasu, è urina rossa, per esempiu.
E piastrine sò cumpunenti essenziali di u sangue per a coagulazione, facilitendu a guarigione di e ferite è prevenendu u sangu. Tuttavia, ci sò parechje situazioni chì ponu causà una diminuzione di a quantità di piastrine, cume infezioni, cume a dengue, l'usu di droghe, cume l'eparina, malatie relative à l'immunità, cum'è purpura trombocitopenica è ancu cancru.
U trattamentu di e piastrine basse deve esse fattu secondu a so causa, da u medicu generale o ematologu, è pò esse necessariu solu per cuntrullà a causa, l'usu di medicinali o, in casi assai gravi, a trasfusione di piastrine.
Vede altri cambiamenti principali di piastrine è chì fà.
Principali sintomi
E piastrine sò basse quandu u conte di sangue hè menu di 150.000 cellule / mm³ di sangue, è, in a maiò parte di i casi, ùn causanu sintomi. Tuttavia, a persona pò avè una tendenza più grande à sanguinà, è sintomi cum'è:
- Piazze viulette o rossu nantu à a pelle, cum’è contusioni o contusioni;
- Sangue sanguinante;
- Sanguinamentu da u nasu;
- Urina sanguinosa;
- Sanguinamentu in u banchittu;
- Menstruazione voluminosa;
- Ferite sanguinanti chì sò difficiuli à cuntrullà.
Sti sintomi ponu apparisce in chiunque abbia bassu piastrine, ma sò più cumuni quandu sò assai bassi, cum'è sottu à 50.000 cellule / mm³ di sangue, o quandu sò assuciati à un'altra malattia, cume a dengue o a cirrosi, chì peggioranu a funzione di coagulazione di u sangue. sangue.
Una di e malatie più assuciate à a riduzzione di e piastrine hè a purpura trombocitopenica. Vede ciò chì hè sta malattia è cumu trattà.
Chì pò esse
E piastrine sò produtte in a midula ossea, è campanu per circa 10 ghjorni, postu chì si rinnovanu sempre. I fattori chì interferiscenu cù u numeru di piastrine in u sangue sò:
1. Distruzzione di Piastrine
Alcune situazioni ponu fà campà e piastrine in u sangue per menu tempu, ciò chì face diminuisce u so numeru. Alcune di e cause principali sò:
- Infezzioni di virus, cume a dengue, Zika, mononucleosi è HIV, per esempiu, o da batteri, chì influenzanu a sopravvivenza di e piastrine per via di cambiamenti in l'immunità di a persona;
- Usu di qualchì rimediu, cum'è Eparina, Sulfa, farmaci antiinflamatori, anti-convulsivi è antiipertensivi, per esempiu, perchè ponu causà reazzione chì distrugge e piastrine;
- Malatie autoimmune, chì pò sviluppà reazzioni chì attaccanu è eliminanu e piastrine, cum'è lupus, purpura trombocitopenica immune è trombotica, sindrome emoliticu-uremicu è ipotiroidisimu, per esempiu.
E malatie di l'immunità tendenu à causà una riduzione più severa è persistente di e piastrine ch'è l'usu di a medicina è di e infezioni. Inoltre, ogni persona pò avè una reazione diversa, chì varieghja secondu l'immunità è a risposta di u corpu, perciò hè cumunu di vede persone cun piastrine inferiori in certi casi di dengue ch'è in altri, per esempiu.
2. Mancanza di acidu folicu o di vitamina B12
Sostanze cum'è l'acidu folicu è a vitamina B12 sò essenziali per l'hematopoiesi, chì hè u prucessu di furmazione di cellule di sangue. Tuttavia, a mancanza di acidu folicu o di vitamina B12 pò purtà à una diminuzione di a produzzione di globuli rossi, globuli bianchi è piastrine. Queste carenze sò cumune in i vegani senza surviglianza nutrizionale, persone malnutrite, alcolichi è persone cun malatie chì causanu sanguinamenti piattati, cum'è gastricu o intestinali.
Eccu alcuni consiglii nantu à ciò chì manghjà per evità a carenza di acidu folicu è vitamina B12.
3. Cambiamenti in a medula ossea
Alcuni cambiamenti in u funziunamentu di a spina dorsale facenu chì a produzzione di piastrine diminuisca, ciò chì pò accadere per parechje ragioni, cume:
- Malatie di midollo osseu, cum'è anemia aplastica o mielodisplasia, per esempiu, chì causanu una diminuzione di a produzzione o una produzzione sbagliata di cellule sanguine;
- Infezzioni di u midollo osseu, in quantu à HIV, virus Epstein-Barr è varicella;
- Cancru chì tocca a medula ossea, cum'è leucemia, limfoma o metastasi, per esempiu;
- Chimioterapia, radioterapia o esposizione à sostanze tossiche per a medula spinale, cume u piombu è l'aluminiu;
Hè cumunu chì, in questi casi, ci sia ancu a presenza di anemia è una diminuzione di globuli bianchi in u test di sangue, chì a medula ossea hè incaricata di a produzzione di parechji cumpunenti di sangue. Verificate chì sò i sintomi di a leucemia è quandu suspettà.
4. Prublemi in u funziunamentu di a milza
A milza hè incaricata di eliminà parechje vechje cellule sanguine, cumprese e piastrine, è s'ella hè ingrandata, cum'è in casi di malatie cum'è cirrosi epatica, sarcoidosi è amiloidosi, per esempiu, pò esse una eliminazione di piastrine chì sò sempre sane. in una quantità sopra u normale.
5. Altre cause
In presenza di bassine piastrine senza una causa definita, hè impurtante pensà à alcune situazioni, cume l'errore di u risultatu di u laboratoriu, cume l'aggregazione di piastrine pò accade in u tubu di raccolta di sangue, per via di a presenza di un reagente in u tubu, è hè impurtante di ripete l'esame in questi casi.
L'alcolisimu pò ancu causà una riduzione di e piastrine, chì u cunsumu d'alcol, in più di esse tossicu per e cellule sanguine, influenza ancu a produzzione da a midula ossea.
In gravidanza, a trombocitopenia fisiologica pò accade, per via di a diluzione di sangue per via di a ritenzione di fluidi, chì hè di solitu lieve, è si risolve spontaneamente dopu a consegna.
Cosa da fà in casu di bassa piastrina
In presenza di una trombocitopenia rilevata in u test, hè impurtante di piglià alcune precauzioni per evità u risicu di sanguinamentu, cume evità sforzi intensi o sport di cuntattu, evitendu u cunsumu d'alcol è micca aduprà droghe chì influenzanu a funzione di piastrine o aumentanu a risichi di sanguinamentu, cum'è aspirina, antiinflamatori, anticoagulanti è ginkgo-biloba, per esempiu.
A cura deve esse rinfurzata quandu e piastrine sò inferiori à 50.000 cellule / mm³ in u sangue, è hè preoccupante quandu sottu 20.000 cellule / mm³ in sangue, l'ospedale per osservazione pò esse necessariu in alcuni casi.
A dieta deve esse ben equilibrata, ricca di cereali, frutti, ligumi è carni magre, per aiutà à a furmazione di sangue è à a ripresa di l'organisimu.
A trasfusione di piastrine ùn hè micca sempre necessaria, perchè cun cura è trattamentu, a persona pò recuperà o campà bè. Tuttavia, u duttore pò dà altre linee guida quandu ci sò situazioni di sangu, quandu hè necessariu di fà un tipu di chirurgia, quandu e piastrine sò inferiori a 10.000 cellule / mm³ in u sangue o quandu sò sottu 20.000 cellule / mm³ in sangue, ma ancu quandu a frebba o a necessità di chimioterapia, per esempiu.
Cumu hè fattu u trattamentu
Dopu avè determinatu u mutivu per chì e piastrine sò basse, u vostru trattamentu serà direttu, secondu cunsiglii medichi, è pò esse:
- Ritirata di causa, cum'è i medicinali, u trattamentu di e malatie è infezioni, o un cunsumu ridottu d'alcol, chì inghjenna bassu piastrine;
- Usu di corticosteroidi, steroidi o immunosuppressanti, quandu hè necessariu per trattà una malattia autoimmune;
- Eliminazione chirurgica di a milza, chì hè splenectomia, quandu a trombocitopenia hè severa è causata da a funzione di a milza aumentata;
- Filtrazione di sangue, chjamatu scambiu di plasma o plasmaferesi, hè un tipu di filtrazione di una parte di u sangue chì cuntene anticorpi è cumpunenti chì dannighjanu u funziunamentu di l'immunità è di a circulazione sanguigna, indicatu in malatie cum'è u trombocitopenicu tromboticu, u sindromu emoliticu-uremicu, per esempiu .
In casu di cancheru, u trattamentu hè fattu per u tippu è a gravità di sta malattia, cù a chimioterapia o u trapianto di medula ossea per esempiu.