Autore: Tamara Smith
Data Di Creazione: 21 Ghjinnaghju 2021
Aghjurnamentu Di Data: 17 Nuvembre 2024
Anonim
Nevu turchinu: chì ghjè, diagnosi è quandu andà à u duttore - Salute
Nevu turchinu: chì ghjè, diagnosi è quandu andà à u duttore - Salute

Cuntenutu

In a maiò parte di i casi, u nevus turchinu hè un cambiamentu benignu di a pelle chì ùn mette micca a vita in periculu è dunque ùn hà micca bisognu di esse rimossu. Tuttavia, ci sò alcuni casi induve u sviluppu di e cellule maligne apparisce in u situ, ma questu hè solu più cumunu quandu u nevus blu hè assai grande o cresce di dimensioni rapidamente.

U nevus turchinu hè simile à una verruca è si sviluppa per via di l'accumulazione, in u stessu locu, di parechji melanociti, chì sò e cellule di a pelle rispunsevuli di u culore più scuru. Cumu queste cellule sò presenti in un stratu più prufondu di a pelle, u so culore ùn pare micca cumpletamente è, dunque, parenu avè un culore turchinu, chì pò varià ancu grisgiu scuru.

Stu tipu di alterazione in a pelle hè più frequente nantu à a testa, u collu, u fondu di u spinu, e mani o i pedi, essendu facilmente valutatu da u dermatologu, è pò cumparisce in persone di tutte l'età, essendu più frequente in i zitelli è i ghjovani adulti.

Cumu hè diagnosticatu u nevus turchinu

U diagnosticu di u nevus turchinu hè faciule, essendu effettuatu da u dermatologu solu dopu avè osservatu e caratteristiche presentate da u nevus, cume e dimensioni chjuche, trà 1 è 5 millimetri, forma arrotondata è superficie alzata o liscia. In casu di cambiamenti in u nevus, pò esse necessariu di fà un diagnosticu differenziale per mezu di biopsia, in cui sò osservate e caratteristiche cellulari di u nevus.


U diagnosticu differenziale di u nevus turchinu hè fattu per u melanoma, dermatofibroma, verruca plantare è tatuu.

Quandu andà à u duttore

Ancu se u nevus turchinu hè guasi sempre una alterazione benigna, hè impurtante esse cuscenti di e so caratteristiche, soprattuttu quandu apparisce dopu à l'età di 30 anni. Per quessa, hè cunsigliatu di andà à u duttore quandu:

  • U nevus cresce rapidamente in grandezza;
  • Sviluppu per a forma cù orli irregulari;
  • Cambiamenti di culore o aspettu di parechji culori;
  • Macchia asimmetrica;
  • U nevus cumincia à prurisce, ferisce o sanguinà.

Cusì, ogni volta chì u nevus cambia dopu à u diagnosticu, hè cunsigliatu di cunsultà di novu u dermatologu per più esami è, se necessariu, eseguisce una chirurgia minore per rimuovere u nevus. Questa chirurgia pò esse fatta in l'uffiziu di u dermatologu sottu anestesia lucale, è ùn hè micca necessariu fà alcun tippu di preparazione. Di solitu, u nevus turchinu hè cacciatu in circa 20 minuti è poi mandatu à u laboratoriu per valutà a presenza di cellule maligne.


Quandu e cellule maligne si trovanu dopu a rimozione di u nevus turchinu, u duttore valuta u so gradu di sviluppu è, se hè altu, pò raccomandà di ripete a chirurgia per rimuovere un pocu di u tessutu chì era intornu à u nevus, per rimuovere tutte e cellule tumorali. Sapete cumu identificà i segni è i sintomi chì indicanu u cancheru di a pelle.

Publicazioni Affascinanti

Dolore d'anca: 6 cause cumuni è chì fà

Dolore d'anca: 6 cause cumuni è chì fà

U dulore à l'anca ùn hè generalmente un intomu eriu è, in a maiò parte di i ca i, pò e e trattatu in ca a cù l'applicazione di calore in a regione è u r...
Pompoarismu maschile: à chì serve è esercita

Pompoarismu maschile: à chì serve è esercita

L'e ercizi di Kegel per l'omi, ancu cunni ciutu cum'è pompoiri mu ma chile, ponu aiutà à trattà l'incontinenza urinaria, à migliurà e pre tazioni durante ...