Tularemia: chì hè, sintomi è trattamentu
Cuntenutu
- Sintomi di Tularemia
- Cumu a trasmissione si faci à l'omu
- Cumu hè fattu u trattamentu
- Cume si prutegge da a tularemia
A tularemia hè una malatia infettiva rara chì hè cunnisciuta ancu com'è frebba di u cunigliulu, postu chì a forma più cumuna di trasmissione hè per mezu di u cuntattu di e persone cù l'animali infettatu. Sta malatia hè causata da i batteriFrancisella tularensis chì nurmalmente infetta l'animali salvatichi, cum'è roditori, lepri è cunigliuli, chì ponu infettà e persone è causà cumplicazioni chì ponu purtà à a morte.
Malgradu esse fatale, a tularemia hà un trattamentu simplice è efficace, è l'usu di l'antibiotici hè cunsigliatu per circa 10 à 21 ghjorni secondu a guida di u duttore. A tularemia hè più cumuna in u nordu di i Stati Uniti, in Europa è in Asia, senza casi segnalati in Brasile, tuttavia in casu d'occorrenza, si consiglia di informà u Ministeru di a Salute affinchì e misure necessarie sianu prese, postu chì hè una segnalazione obbligatoria malatia.
Sintomi di Tularemia
I sintomi di l'infezzione cù u batteriu pò piglià da 3 à 14 ghjorni, tuttavia hè più frequente chì i primi sintomi apparsu finu à 5 ghjorni dopu l'esposizione. I sintomi sò generalmente associati à u modu chì i batteri entravanu in u corpu, sia per l'aria, per cuntattu cù animali contaminati, mucose o ingestione d'acqua contaminata, per esempiu.
I primi sintomi di tularemia sò l'apparizione di una piccula ferita nantu à a pelle chì hè difficiule à guarisce è hè generalmente accumpagnata da una forte frebba. Altri sintomi pocu cumuni chì ponu accade in casu d'infezzione da a batteria sò:
- Gonfiori di i nodi linfatichi;
- Perda di pesu;
- Chills;
- Stanchezza;
- Dolore di corpu;
- Mal di testa;
- Malaise;
- Tosse secca;
- Mal di gola;
- Dolore di pettu.
Cum'è i sintomi varienu ancu secondu u modu in cui u batteriu entra in u corpu, ci ponu esse:
- Mal di gola severu, dulore à u ventre, diarrea è vomitu, se a persona hà betu acqua contaminata;
- Septicemia o pulmonite, se u batteriu hè entrutu in u corpu per e vie aeree, u face ghjunghje più facilmente à u sangue;
- Rossu in l'ochji, ochji acquosi è a presenza di pus, quandu a batteria entra per l'ochji.
U diagnosticu di Tularemia hè fattu basatu annantu à l'analisi di i sintomi è u risultatu di testi di sangue è microbiologichi chì identificanu a presenza di u batteriu. Hè impurtante per a persona di pudè identificà cumu hè accadutu u cuntattu cù i batteri in modu chì si possinu piglià misure per prevene torna l'infezzione.
Hè impurtante chì u trattamentu sia iniziatu pocu dopu a diagnosi per impedisce chì i batteri si sparghinu in altre parti di u corpu è causanu cumplicazioni.
Cumu a trasmissione si faci à l'omu
L'omu pò esse cuntaminatu per cuntattu cù zecche, pulci, pidocchi, zanzare è mosche, è ancu per via di u cunsumu d'acqua contaminata, o per cuntattu cù u sangue, i tessuti o i visceri di l'animali infettati. Altre forme di contaminazione includenu manghjà a carne, esse muzzicatu o graffiatu da l'animali contaminatu, è ancu inalazione di polvere di terra contaminata, granu o ferru.
Carne di cuniglia salvatica contaminata, ancu s'ella hè tenuta à basse temperature, cume -15ºC rimane sempre contaminata dopu à 3 anni, è dunque in casu di epidemia, ùn hè micca cunsigliatu di manghjà cunigli o lepri.
Cumu hè fattu u trattamentu
Malgradu esse una malattia rara è spessu fatale, u trattamentu cù antibiotici hè abbastanza efficace, pudendu eliminà i batteri da u corpu in poche settimane è evità complicazioni chì puderebbenu sviluppassi mentre a batteria proliferava è si sparghjia.
Cusì, l'antibiotici nurmalmente indicati da u duttore per trattà a tularemia sò Streptomicina, Gentamicina, Doxiciclina è Ciprofloxacina, chì sò generalmente aduprati da 10 à 21 ghjorni secondu u stadiu di a malatia è l'antibioticu sceltu da u duttore. Hè ancu impurtante chì l'esame per identificà u batteriu sia fattu secondu e indicazioni di u duttore per verificà se u trattamentu hè efficace, è a necessità di cambià o riprende u trattamentu hè verificata.
In e donne incinte, i zitelli è i zitelli u duttore pò decide di mantene l'uspitalisazione per assicurà una bona idratazione è durante a gravidanza, u risicu / benefiziu di l'usu di l'antibiotici Gentamicin è Ciprofloxacin, chì sò contraindicati durante a gravidanza, deve esse presu in considerazione, ma chì sò u più adattatu per u trattamentu di sta infezzione.
Cume si prutegge da a tularemia
Per pruteggevi da Tularemia, hè impurtante evità di manghjà cibu o acqua potabile chì pò esse contaminata è di mette guanti è maschere quandu si manipula un animale malatu o mortu chì pò ancu esse contaminatu. Inoltre, si consiglia di aduprà repellenti è pantaloni lunghi è camicetta per prutege a pelle da i morsi di insetti chì puderebbenu esse stati cuntaminati da i batteri.