Autore: Christy White
Data Di Creazione: 11 Maghju 2021
Aghjurnamentu Di Data: 11 Aprile 2025
Anonim
Chì hè a Pneumocistosi è cumu si tratta - Salute
Chì hè a Pneumocistosi è cumu si tratta - Salute

Cuntenutu

A Pneumocistosi hè una malatia infettiva opportunistica causata da u fungu Pneumocystis jirovecii, chì ghjunghje à i pulmoni è provoca difficoltà à respirà, tosse secca è brividi, per esempiu.

Sta malatia hè cunsiderata opportunistica perchè accade di solitu in e persone chì anu un sistema immunitariu compromessu, cum'è quelli chì anu u SIDA, chì anu avutu un trasplante o chì sò sottumessi à una chimioterapia, per esempiu.

U trattamentu per a pneumocistosi hè fattu secondu a raccomandazione di u pneumologu, è l'usu di farmaci antimicrobici hè generalmente indicatu per circa 3 settimane.

Principali sintomi

I sintomi di pneumocistosi ùn sò micca assai specifici, chì ponu fà cunfondelu cù altre malatie pulmonari. I sintomi principali di sta malatia sò:


  • Frebba;
  • Tosse secca;
  • Difficultà à respirà;
  • Chills;
  • Dolore di pettu;
  • Stanchezza eccessiva.

I sintomi di pneumocistosi di solitu evolucionanu rapidamente è persistenu per più di 2 settimane, perciò hè impurtante cunsultà u medicu generale o pulmonologu affinchì i testi ponu esse fatti è un diagnosticu pò esse fattu.

Diagnosticu di pneumocistosi

U diagnosticu di pneumocistosi hè fattu da u duttore basatu annantu à u risultatu di a radiografia di u torace, lavaggiu bronchoalveolare è bronchoscopia, in cui sò osservati cambiamenti in u tessutu pulmonare è l'infiltrazione pulmonare, essendu indicativi di pneumocistosi. Inoltre, u duttore pò ricumandà a raccolta di sputichi, per esempiu, per chì a presenza di funghi sia verificata microscopicamente, postu chì ùn cresce micca in u mezu di cultura adattu per u fungu.

Per cumplementà a diagnosi di pneumocistosi, u duttore pò raccomandà a dosa di l'enzima Lattate Deidrogenasi (LDH), chì hè elevata in questi casi, è gasi sanguigni arteriali, chì hè un test chì verifica u funziunamentu di i pulmoni, inclusa a quantità di ossigenu.in u sangue, chì in casu di pneumocistosi hè bassu. Capite ciò chì sò i gasi sanguigni arteriali è cumu si facenu.


Cumu hè fattu u trattamentu

U trattamentu per a pneumocistosi cunsigliatu da u medicu generale o pulmonologu implica l'usu di antimicrobici, cù l'usu di Sulfamethoxazole-Trimethoprim essendu generalmente indicatu, per via orale o per via endovenosa, per circa 3 settimane.

Tuttavia, quandu stu trattamentu ùn porta micca à migliurà u paziente, u duttore pò optà per a seconda linea di trattamentu, chì si face cù un altru antimicrobicu, Pentamidina, chì hè per usu intravenu è hè generalmente indicatu per 3 settimane.

Hè impurtante chì u trattamentu indicatu da u duttore sia seguitatu secondu a so raccomandazione per prevene u fungu da proliferà è interferisce ancu cù u sistema immunitariu di u paziente, causendu cumplicazioni è ancu morte.

Articuli Fresche

Incontinenza di Stressu Urinariu Femininu

Incontinenza di Stressu Urinariu Femininu

Co a hè l'incontinenza di u tre urinariu femminile?L'incontinenza di u tre urinariu femminile hè a liberazione involuntaria di urina durante ogni attività fi ica chì mette...
Cosa da sapè nantu à u screening di u cancheru di a pelle

Cosa da sapè nantu à u screening di u cancheru di a pelle

U cancheru di a pelle hè u tippu più cumunu di cancheru in i tati Uniti, affettendu 1 in 5 per one durante a o vita. A maggior parte di i ca i di cancru di a pelle ò carcinomi à ce...