Cumu trattà un ulceru arteriale
Cuntenutu
- Cumu fà un vestitu d'ulceru
- Quandu a chirurgia hè necessaria
- Caratteristiche principali di l'ulcera arteriale
- Chì hè a differenza trà ulceri arteriali è venosi
U primu passu per trattà un ulceru arteriale hè di migliurà a circulazione di sangue in u situ, per aumentà a quantità di ossigenu in a ferita è facilità a guarigione. Per fà questu, in più di mantene u trattamentu di a ferita cù una infermiera, hè impurtante avè alcuni cambiamenti di stile di vita cum'è:
- Ùn fumate micca;
- Mangiate una dieta sana, soprattuttu evitendu i grassi è i cibi fritti;
- Evite attraversà e gammi durante u ghjornu;
- Fate spassighjate di 30 minuti per migliurà a circulazione in e ghjambe;
In certi casi, ste misure semplici ponu migliurà a circulazione è facilità a guarigione di l'ulcera, tuttavia, in casi più gravi, pò esse necessariu cunsultà un chirurgu vascolare per avè una chirurgia di rivascolarizazione nantu à a zona interessata, chì pò include una angioplastia. O un bypass, per esempiu.
Mentre a circulazione versu u situ ùn migliora, a ferita ùn hè micca capace di guarisce è, dunque, ancu cù u trattamentu currettu di l'ulcera, i tessuti ùn sò micca capaci di sviluppassi currettamente, impedendu chì a ferita si chjude.
Cumu fà un vestitu d'ulceru
U trattamentu di l'ulceri arteriali deve esse sempre fattu da una infermiera o da un altru prufessiunale sanitariu, postu chì hè necessariu mantene a ferita u più pulita è secca pussibule. Cusì, nurmalmente per fà u vestitu l'infermiera hà bisognu:
- Cacciate u medicazione precedente, aduprendu guanti puliti;
- Lavate a ferita cù salina è cumpressi sterili;
- Applica un tipu speciale di vestimentu chì aiuta à cuntrullà l'umidità in a ferita;
- Applica u vestitu esternu per prutege a ferita da l'entrata di microorganismi;
- Applica una crema o unguentu idratanteè cù vitamina A, per esempiu, per prutege a pelle intornu à a ferita.
Durante u trattamentu, u prufessiunale sanitariu pò ancu caccià pezzi di tessuti morti cù pinze sterili o un bisturi. Tuttavia, ci sò ancu prudutti, cume a polvere di enzimi, chì ponu esse applicati prima di chjude u medicamentu è chì eliminanu u tessutu mortu finu à u prossimu trattamentu.
S'ellu si pone un'infezzione, identificata per mezu di sintomi cum'è rossu in a gamba, dolore più intensu, gonfiore è un cattivu odore, hè impurtante chì l'infermiera iniziessi u trattamentu cù unguenti antibiotici o medicazioni speciali per eliminà i batteri. Hè ancu impurtante informà u medicu generale per valutà a necessità di cumincià à aduprà un antibioticu orale.
Quandu a chirurgia hè necessaria
A chirurgia hè di solitu necessaria quandu a ferita ùn guarisce micca è ci hè un risicu elevatu d'infezzione. Stu tipu di chirurgia utilizza un estrattu di pelle da un'altra parte di u corpu, di solitu a coscia, per copre a ferita è accelerà a guarigione.
Tuttavia, a chirurgia pò ancu esse indicata quandu ci hè u sviluppu di assai tessuti morti, chì ùn ponu micca esse rimossi durante u trattamentu di a ferita.
Caratteristiche principali di l'ulcera arteriale
E caratteristiche più cumuni di l'ulcera arteriale includenu:
- Ferita tonda chì cresce di taglia;
- Ferita prufonda chì ùn sanguina;
- Pelli fredde è secche intornu à a ferita;
- Dolore severu in a ferita, soprattuttu quandu si esercita.
À u cuntrariu di ciò chì accade in l'ulcere venose, chjamate ancu varicose, in l'ulcere arteriali a pelle circundante ùn hè di solitu gonfia o rossa. Amparate più nantu à ciò chì sò l'ulcere venose è cume si trattanu.
Chì hè a differenza trà ulceri arteriali è venosi
A principale differenza trà ulceri arteriali è venosi hè a so causa, perchè mentre in l'arteria a ferita nasce per via di a mancanza di sangue arteriale in una posizione di a gamba, in ulcere venose a ferita nasce da l'accumulazione eccessiva di sangue venoso in a gamba, chì va indebulimentu di i tessuti è di a pelle.
Cusì, e ferite venose sò più cumuni in l'anziani, in particulare quelli chì anu e gambe assai gonfie à a fine di a ghjurnata, mentre chì l'ulcere arteriali sò più cumuni in e persone chì anu influenzatu a circulazione arteriale, cum'è in quelli chì anu diabete, in sovrappesu o portanu vestiti o scarpi troppu stretti.
Inoltre, cume a ferita di l'ulcera arteriale nasce da mancanza di sangue, hè generalmente più difficiule da curà è richiede più tempu per guarisce, è a chirurgia hè spessu necessaria per migliurà a circulazione sanguigna, soprattuttu chì i stili di vita sani ùn sò micca rispettati.