Autore: Tamara Smith
Data Di Creazione: 23 Ghjinnaghju 2021
Aghjurnamentu Di Data: 27 Sittembre 2024
Anonim
Ulceru di pressione: chì hè, stadi è cura - Salute
Ulceru di pressione: chì hè, stadi è cura - Salute

Cuntenutu

L'ulceru di pressione, cunnisciutu ancu popularmente cum'è eschar, hè una ferita chì apparisce per via di una pressione prolungata è cunsequente diminuzione di a circulazione sanguigna in una certa parte di a pelle.

Stu tipu di ferita hè più cumunu in i lochi induve l'osse sò in più cuntattu cù a pelle, cum'è u fondu di u spinu, u collu, l'anca o i tacchi, perchè quì a pressione nantu à a pelle hè più grande, peghju a circulazione. Inoltre, l'ulcere di pressione sò ancu più frequenti in i letti, postu ch'elli ponu passà parechje ore di fila in a listessa pusizione, ciò chì face ancu difficiule a circulazione in certi lochi di a pelle.

Benchì e piaghe da pressione sò piaghe di a pelle, piglianu assai tempu per guarisce è questu accade per parechje ragioni, cume a debolezza di a situazione generale di a persona, alterazione di i strati profondi di a pelle è difficoltà à alleviare cumpletamente tutta a pressione da i lochi affetti. . Dunque, hè assai impurtante chì tutti i tippi d'ulceri sianu valutati da un duttore o da una infermiera, affinchì si possa principià u trattamentu cù u pruduttu u più adattu, è ancu a cura più impurtante per accelerà a guarigione.


E tappe principali di l'ulcera di pressione

À l'iniziu, l'ulcere di pressione apparenze nantu à a pelle solu cum'è una tacca rossa, ma cù u tempu stu situ pò presentà una piccula ferita chì ùn guarisce micca è chì cresce di taglia. Sicondu u mumentu di l'evoluzione di l'ulcera, hè pussibule identificà 4 tappe:

Tappa 1

U primu stadiu di l'ulcere da pressione hè cunnisciutu cum'è "eritema blanchissante" è significa chì, prima, l'ulcera apparisce cum'è una macchia rossa chì quandu hè pressata cambia culore in biancu o diventa più pallida, è chì mantene quellu culore durante pochi secondi o minuti, ancu dopu chì a pressione hè stata eliminata. In u casu di a pelle nera o più scura, questu puntu pò ancu avè un culore scuru o purpurinu, invece di rossu.

Stu tipu di tinta, in più di esse biancu per un bellu pezzu dopu esse pressatu, pò ancu esse più duru chè u restu di a pelle, esse caldu, o altrimente esse più frescu di u restu di u corpu. A persona pò ancu riferisce à a sensazione di tingling o brucia in quellu locu.


Cosa da fà: in questu stadiu, l'ulcere di pressione ponu sempre esse prevenute è, dunque, l'ideale hè di mantene a pelle intatta è migliurà a circulazione sanguigna. Per questu, si deve circà di tene a pelle u più asciutta pussibule, applicà una crema idratante spessu, è evità pusizioni chì ponu mette pressione annantu à u locu per più di 40 minuti di fila. Inoltre, hè impurtante d'avè massaggi regulari in situ per facilità a circulazione.

Tappa 2

À questu stadiu, appare a prima ferita, chì pò esse chjuca, ma chì appare cum'è un'apertura di a pelle in a regione di a macchia di eritema bleach. In più di a ferita, a pelle in a zona di a tinta pare più fina è pò sembrà secca o altrimente esse più luminosa di u normale.

Cosa da fà: ancu se a ferita hè digià apparsu, in questu stadiu hè più faciule per stimulà a guarigione è prevene l'infezioni. Per quessa, hè impurtante d'andà à l'uspidale, o à un centru di salute, affinchì u locu sia valutatu da un duttore o infermiera, per inizià u trattamentu cù i prudutti è i medicamenti più adatti. Inoltre, duvete cuntinuà à allevà a pressione di u situ, per beie assai acqua è aumentà l'ingestione di alimenti ricchi in proteine ​​è vitamine, cume l'ovu o u pesciu, cume facilitanu a guarigione.


Tappa 3

In a tappa 3, l'ulcera continua à sviluppassi è aumentà di dimensioni, cuminciendu à influenzà i strati più profondi di a pelle, cumprendu u stratu sottucutaneu, induve si trovanu i depositi di grassu. Hè per quessa chì, in questu stadiu, in a ferita hè pussibule osservà un tipu di tessutu irregulare è giallu, chì hè furmatu da cellule di grassu.

À questu stadiu, a prufundità di l'ulcera varieghja secondu u situ interessatu è, dunque, hè normale chì in u nasu, l'arechje o e cavichje ùn sia micca pussibule osservà u stratu sottucutaneu, postu chì ùn hè micca prisente.

Cosa da fà: un trattamentu adeguatu deve esse mantenutu cù a guida di una infermiera o di un duttore, è hè necessariu fà un vestitu chjosu ogni ghjornu. Hè impurtante di beie assai acqua durante u ghjornu è di scumette nantu à a dieta a più ricca di proteine. Inoltre, duvete ancu cuntinuà à allevà a pressione di i lochi colpiti, è pò ancu esse raccomandatu da u duttore di cumprà un materasso chì varieghja a pressione in tuttu u corpu, soprattuttu in e persone chì sò letti per un bellu pezzu.

Tappa 4

Questa hè l'ultima tappa di sviluppu di l'ulcera di pressione è hè caratterizata da a distruzzione di i strati più profondi, induve si trovanu i musculi, i tendini è ancu l'osse. In questu tippu d'ulcere ci hè un risicu elevatu di infezzione è, dunque, a persona pò avè bisognu di esse ospedalizata per fà medicazioni più regulare è riceve antibiotici direttamente in a vena.

Un'altra caratteristica assai cumuna hè a presenza di un odore assai pessimu, per via di a morte di i tessuti è di a produzzione di secrezioni chì ponu infettassi.

Cosa da fà: Queste ulcere devenu esse trattate in ospedale è pò ancu esse necessariu stà in ospedale per fà antibiotici è prevene una possibile infezione. Pò esse ancu necessariu di rimuovere strati di tessuti morti, è a chirurgia pò esse raccomandata.

Principale infermiera

Una di e più impurtanti cure infirmiere in casu d'ulcere da pressione hè di fà un medicamentu adeguatu, tuttavia, l'infermiera deve ancu mantene una valutazione regulare di a ferita, è insegnà à a persona à evità u peghju di l'ulcera è valutà u risicu di ulcere novi.

1. Cumu guarì l'ulcera

U medicamentu deve esse sempre adattatu à u tippu di tissutu prisente in a ferita è ancu à altre caratteristiche chì includenu: liberazione di secrezioni, odore o presenza d'infezione, per prumove una guarigione adatta.

Cusì u medicamentu pò cumprende diversi tipi di materiale, i più cumuni di i quali includenu:

  • Alginate di calciu: e schiume sò largamente aduprate in l'ulcere di pressione per assorbe e secrezioni liberate è formanu un ambiente ideale per guarì. Puderanu ancu esse aduprati se ci hè un sanguinamentu, perchè aiutanu à smette di sanguinà. Di solitu, devenu esse cambiati ogni 24 o 48 ore.
  • Alginatu d'argentu: oltre à assorbe e secrezioni è prumove a guarigione, aiutanu ancu à curà e infezioni, essendu una bona opzione per l'ulcere di pressione infette;
  • Idrocolloide: hè ideale per prevene l'apparizione di a ferita ancu durante u stadiu 1 di l'ulcera di pressione, ma pò ancu esse adupratu in l'ulcere più superficiali di u stadiu 2;
  • Idrogel: pò esse adupratu in forma di vestimentu o gel è aiuta à caccià u tissutu mortu da a ferita. Stu tipu di materiale funziona megliu nantu à l'ulcere cù poca secrezione;
  • Collagenasi: hè un tippu di enzima chì pò esse applicatu à a ferita per degradà u tessutu mortu è facilità a secrezione, essendu ampiamente adupratu quandu ci sò grandi zone di tessutu mortu da caccià.

Oltre à aduprà u medicamentu adattu, l'infermiera deve caccià i resti di u medicamentu precedente è pulisce currettamente a ferita induve, in più di aduprà salina, un bisturi pò esse adupratu per caccià pezzi di tessutu mortu, chì si chjama debridement. Stu debridement pò ancu esse fattu direttamente cù a cumpressa durante a pulizia o fattu cù l'applicazione di unguenti enzimatici, cum'è a collagenasi.

Scuprite più nantu à unguenti per u trattamentu di l'ulceri di pressione.

I siti più cumuni di ulceri di pressione

2. Cumu valutà l'ulcere di pressione

Durante u trattamentu di a ferita, l'infermiere deve esse attentu à tutte e caratteristiche ch'ellu pò osservà o identificà, affinchì una valutazione possa esse fatta cù u tempu, per capisce se una guarigione adeguata si face. Questa valutazione hè ancu assai impurtante per cunsiderà cambià i materiali di medicazione, in modu chì restanu adeguati per tuttu u trattamentu.

Alcune di e caratteristiche più impurtanti, chì devenu esse valutate durante tutte e medicazioni includenu: dimensione, profondità, forma di i bordi, produzione di secrezioni, presenza di sangue, odore è presenza di segni di infezione, cume rossi in a pelle circostante, gonfiore , pruduzzione di calore o pus. A volte, l'infermiera pò ancu piglià e fotografie di u situ di a ferita o fà un disegnu cù una carta sottu à a ferita, per paragunà e dimensioni cù u tempu.

Quandu si valutanu e caratteristiche di l'ulcere da pressione, si raccomanda ancu di fà attenzione à a pelle intornu à a ferita, postu chì s'ellu ùn hè micca idratatu currettamente, pò cuntribuisce à l'aumentu di l'ulcera.

3. Cosa da insegnà à a persona cù ulceri di pressione

Ci sò parechji insegnamenti chì sò assai impurtanti per a persona cun ulcere di pressione è chì ponu aiutà à migliorà notevolmente a velocità di guarigione, oltre à evità complicazioni. Alcuni di sti insegnamenti includenu:

  • Spiegà à a persona l'impurtanza di ùn stà in a listessa pusizione per più di 2 ore;
  • Insegnate à a persona à pusiziunà per ùn fà pressione nantu à l'ulcera;
  • Mostra cumu aduprà cuscini per alleviare a pressione nantu à i siti ossi;
  • Insegnate nantu à u dannu di fumà à u sangue è incuraghjite a persona à smette di fumà;
  • Spiegà nantu à i segni di pussibili complicazioni, in particulare infezioni.

Inoltre, pò ancu esse impurtante di riferisce a persona à una cunsultazione cù un nutrizzionista, postu chì una nutrizione curretta hè assai impurtante per prumove a furmazione di collagene è a chjusura di a ferita.

S'ellu hè u casu di una persona letta, eccu cumu posizionà a persona nantu à u lettu:

4. Cumu valutà u risicu di nuove ulcere

E persone chì sviluppanu un ulceru di pressione sò in un risicu aumentatu di sviluppà ulceri novi. Per questa ragione, hè consigliabile valutà u risicu di avè una nova ulcera, chì pò esse fatta aduprendu a scala di Braden.

A scala di Braden valuta 6 fattori chì ponu cuntribuisce à l'apparizione di un ulceru è chì includenu: a capacità di a persona di sente u dolore, l'umidità di a pelle, u livellu di attività fisica, a capacità di muvimentu, u statu nutrizionale è a pussibilità chì ci sia attrito annantu à a pelle. Un valore chì varieghja da 1 à 4 hè assignatu à ognunu di questi fattori, è à a fine tutti i valori devenu esse aghjunti per uttene a classificazione di risicu di sviluppà un ulceru di pressione:

  • Meno di 17: senza risicu;
  • 15 à 16: risicu leve;
  • 12 à 14: risicu moderatu;
  • Meno di 11: altu risicu.

Sicondu u risicu, è ancu i fattori cù u puntu più bassu, hè pussibule creà un pianu di cura chì aiuta à prevene una nova ulcera, in più di facilità a guarigione di quellu esistente. Alcune preoccupazioni ponu implicà idratà currettamente a pelle, incuraghjendu una dieta più adatta o stimolendu l'attività fisica, ancu sì moderata.

Cunsigliatu À Voi

Cumu Ghjucà cù u Vostru Neunatu: 7 Idee per Baby Playtime

Cumu Ghjucà cù u Vostru Neunatu: 7 Idee per Baby Playtime

Illu trazione di Aly a Kiefer pe u, in i primi tempi di a zitellina, trà l'alimentazione è i cambiamenti è i dormi, hè faciule di dumanda i "Chì facciu cù tu zit...
A Dieta Giusta per Prediabetes

A Dieta Giusta per Prediabetes

Chì ghjè prediabete ?Un diagno ticu di prediabete pò e e allarmante. ta cundizione hè marcata da un zuccherinu in angue anormalmente altu (gluco iu) u più pe u per via di a r...