Uveite: chì hè, sintomi è trattamentu

Cuntenutu
Uveite currisponde à l'infiammazione di l'uvea, chì face parte di l'ochju furmatu da l'iris, u ciliaru è u corpu coroidale, chì dà risultati in sintomi cum'è ochju rossu, sensibilità à a luce è visione sfocata, è pò accadere à causa di autoimmune o infettive malatie, cum'è l'artrite.reumatoide, sarcoidosi, sifilide, lebbra è onchocerciasi, per esempiu.
Uveite pò esse classificata in anteriore, posteriore, intermediu è diffusu, o panuveite, secondu a regione di l'ochju affettatu è deve esse trattata rapidamente, postu chì pò purtà à complicazioni cum'è cataratta, glaucoma, perdita progressiva di vista è cecità.

Principali sintomi
I sintomi di l'uvite sò simili à quelli di a cungiuntivitis, tuttavia in u casu di l'uvite ùn ci hè pruritu è irritazione in l'ochji, ciò chì hè abbastanza cumunu in a cungiuntivite, è ponu ancu esse differenziati da a causa. Cusì, in generale, i sintomi di uveite sò:
- Ochji rossu;
- Dolore à l'ochji;
- Sensibilità più grande à a luce;
- Visione sfocata è sfocata;
- Aspettu di picculi lochi chì sfocanu a visione è cambianu i lochi secondu u muvimentu di l'ochji è l'intensità di a luce in u locu, essendu chjamati fluttori.
Quandu i sintomi di uveite duranu qualchì settimana o pochi mesi è dopu spariscenu, a cundizione hè classificata cum'è acuta, tuttavia, quandu i sintomi continuanu per parechji mesi o anni è ùn ci hè micca una sparizione cumpleta di i sintomi, hè classificata cum'è uveite crònica.
Cause di uveite
L'uvite hè unu di i sintomi di parechje malatie sistemiche o autoimmune, cum'è l'artrite reumatoide, spondiloartrite, artrite reumatoide giovanile, sarcoidosi è a malattia di Behçet, per esempiu. Inoltre, pò accade per via di malatie infettive, cum'è toxoplasmosi, sifilide, AIDS, lebbra è onchocerciasi.
L'uvite pò ancu esse una cunsequenza di metastasi o tumori in l'ochji, è pò accade per a presenza di corpi stranieri in l'ochju, lacerazioni in a córnea, perforazione di l'ochji è brusgiature da u calore o chimichi.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu di l'uveite hà per scopu di alleviare i sintomi è si face secondu a causa, chì pò cumprende l'usu di gocce anti-infiammatorie, pillule corticosteroidi o antibiotici, per esempiu. In i casi più severi, a cirurgia pò esse raccomandata.
Uveitis hè curabile, soprattuttu quandu hè identificatu in i primi stadii, ma pò ancu esse necessariu di fà trattamentu in l'uspidale per chì u paziente riceva u medicamentu direttamente in a vena. Dopu u trattamentu, hè necessariu chì a persona sia sottoposta à esami di routine ogni 6 mesi à 1 anni per monitorà a salute di l'ochji.