Vaccinu à a varicella (varicella): à chì serve è effetti collaterali
Cuntenutu
- Cumu è quandu amministrà
- I zitelli chì anu avutu a varicella anu bisognu à esse vaccinati?
- Quale ùn deve micca riceve u vaccinu
- Possibili effetti collaterali
U vaccinu di a varicella, cunnisciutu ancu cù a varicella, hà a funzione di prutege a persona contr'à u virus di a varicella, impedisce u sviluppu o impedisce chì a malattia aggravessi. Stu vaccinu cuntene u virus varicella-zoster attenuatu vivu, chì stimula u corpu à pruduce anticorpi contr'à u virus.
A varicella hè una infezzione contagiosa causata da u virus varicella-zoster, chì ancu se hè una malattia lieve in i zitelli sani, pò esse grave in l'adulti è purtà à complicazioni più gravi in e persone cun un sistema immunitariu indebolitu. Inoltre, a varicella in gravidanza pò purtà à l'occurrence di malformazioni congenite in u zitellu. Amparate più nantu à i sintomi di varicella è cumu si sviluppa a malatia.
Cumu è quandu amministrà
U vaccinu contra a varicella pò esse amministratu à i zitelli è i zitelli di più di 12 mesi di età, chì necessitanu una sola dosi. Se u vaccinu hè amministratu da l'età di 13 anni, duie dosi sò necessarie per assicurà a prutezzione.
I zitelli chì anu avutu a varicella anu bisognu à esse vaccinati?
Innò I zitelli chì sò stati infettati da u virus è chì anu sviluppatu a varicella sò dighjà immuni à a malatia, allora ùn anu micca bisognu di riceve u vaccinu.
Quale ùn deve micca riceve u vaccinu
U vaccinu di a varicella ùn deve esse adupratu da e persone chì sò ipersensibili à qualsiasi cumpunente di u vaccinu, e persone cun un sistema immunitariu indebolitu, chì anu ricevutu una trasfusione di sangue, iniezione di immunoglobulina in l'ultimi 3 mesi o un vaccinu vivu in l'ultime 4 settimane è incinta. Inoltre, e donne chì volenu esse incinte, ma chì anu ricevutu u vaccinu, devenu evità a gravidanza per un mese dopu a vaccinazione
U vaccinu contra a varicella ùn deve micca esse adupratu in e persone sottumessu à u trattamentu cù salicilati è queste droghe ùn devenu micca esse aduprate durante e 6 settimane dopu a vaccinazione.
Possibili effetti collaterali
Alcuni di l'effetti secondari chì ponu accade dopu a vaccinazione sò amministrati sò febbre, dolore in u situ di iniezione, infezioni di e vie respiratorie superiori, irritabilità è l'apparizione di brufoli simili à a varicella trà 5 è 26 ghjorni dopu a vaccinazione.