Vaccinu H1N1: quale pò piglià è principali reazzioni avverse
Cuntenutu
U vaccinu H1N1 cuntene frammenti di u virus influenza A, chì hè una variante di u virus cumunu di a grippa, stimulendu l'azzione di u sistema immunitariu per pruduce anticorpi anti-H1N1, chì attaccanu è tombanu u virus, prutegge a persona da a malatia.
Questa vaccina pò esse presa da chiunque, ma alcuni gruppi specifici anu a priorità, cum'è l'anziani, i zitelli o e persone cun malatie croniche, chì sò in più risicu di cumplicazioni gravi chì ponu minaccià a vita. Dopu pigliatu u vaccinu, hè cumunu di sperimentà reazzioni avverse cum'è dulore, rossu o gonfiore in u situ di iniezione, chì si miglioranu in pochi ghjorni.
U vaccinu H1N1 hè messu à dispusizione di SUS gratuitamente à i gruppi à risicu, essendu amministratu in i centri di salute in campagne di vaccinazione annuale. Per e persone chì ùn appartenenu micca à gruppi di risicu, u vaccinu pò esse truvatu in cliniche private specializate in vaccinazione.
Quale pò piglià
U vaccinu H1N1 pò esse presu da chiunque, più di 6 mesi di età, per prevene l'infezioni causate da u virus influenza A, chì hè H1N1.
Tuttavia, alcuni gruppi anu priorità per uttene u vaccinu:
- Prufessiunali sanitarii;
- Donne incinte à ogni età gestazionale;
- E donne finu à 45 ghjorni dopu a consegna;
- Anziani da 60 anni;
- Insegnanti;
- E persone cun malatie croniche cum'è insuffizenza renale o epatica;
- E persone cun malatie pulmonari, cum'è asma, bronchite o enfisema;
- E persone cun malatie cardiovascular;
- Adulescenti è ghjovani da 12 à 21 anni di età sottu misure socio-educative;
- Prigiuneri è prufessiunali in u sistema carcerariu;
- I zitelli da sei mesi à sei anni;
- Populazione indigena.
A prutezzione offerta da u vaccinu H1N1 si face di solitu da 2 à 3 settimane dopu a vaccinazione è pò durà da 6 à 12 mesi, dunque deve esse amministrata ogni annu.
Quale ùn pò piglià
U vaccinu H1N1 ùn deve micca esse applicatu à e persone chì sò allergii à l'ova, chì u vaccinu cuntene proteine di l'ovu in a so preparazione, chì pò purtà à una reazione allergica severa o à un scossa anafilattica. Dunque, i vaccini sò sempre applicati in i centri di salute, ospedali o cliniche chì anu attrezzature per l'assistenza immediata in casu di reazione allergica.
Inoltre, stu vaccinu ùn deve esse pigliatu da i zitelli di menu di 6 mesi, da e persone cù frebba, infezioni acute, sagnante o prublemi di coagulazione, sindrome di Guillain-Barré o in casi induve u sistema immunitariu hè indebulitu cum'è in i pazienti di u virus HIV o sottumessu à u trattamentu di u cancheru.
Principali reazzioni avverse
E principali reazioni avverse in adulti chì ponu accade dopu à piglià u vaccinu H1N1 sò:
- Dolore, rossu o gonfiore in u situ di iniezione;
- Mal di testa;
- Frebba;
- Nausea;
- Tosse;
- Irritazione di l'ochji;
- Dolore musculare.
Generalmente, sti sintomi sò transitori è si miglioranu in pochi ghjorni, tuttavia, s'elli ùn miglioranu, duvete cuntattà u duttore o cercà una sala d'urgenza.
In i zitelli, e reazzioni avverse più cumune, chì devenu esse ripurtate à u pediatra chì surveglia di modu rigulare u zitellu, sò u dulore à u situ di iniezione, irritabilità, rinite, frebba, tosse, perdita di appetitu, vomitu, diarrea, dolore musculare o mal di gola. .
Cumu sapè se u vaccinu hè sicuru
Tutti i vaccini amministrati in a rete privata o in ospedali è centri di salute da SUS sò appruvati da Anvisa, chì hà un rigore cuntrollu di qualità di i vaccini è, dunque, sò affidabili è prutegge a persona da varie malatie.
U vaccinu H1N1 hè sicuru, ma hè efficace solu sì u sistema immunitariu di a persona produce abbastanza anticorpi anti-H1N1 per prevene l'infezioni da u virus, dunque hè impurtante uttene u vaccinu annu, in particulare da e persone chì sò in periculu. chì pò esse fatale.